Четвртак, 02.12.2021. ✝ Верски календар € Курсна листа

Почели радови на мађарској деоници брзе пруге до Београда

(Фото Бета/Министарство грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре/Ђорђе Крстић)

КИШКУНХАЛАШ, Мађарска – Полагањем камена темељца министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Томислав Момировић је са мађарским министром за иновације и технологију Ласлом Палковичем данас отворио радове на деоници Шорокшар-Келебија.

Момировић је навео да је пројекат, као део јединствене европске железничке мреже и Коридора X, од изузетног стратешког значаја не само за Србију и Мађарску, већ представља везу централне и јужне Европе.

„Изузетно ми је задовољство што имам прилику да будем на овом месту, 137 година од када је први воз из Србије, из Београда, кренуо управо према Будимпешти”, рекао је Момировић, пренело је Министарство.

Он је изјавио да су најбољи међународни односи резултат пријатељства премијера Мађарске Виктора Орбана и председника Србије Александра Вучића, што је гарант економског, трговинског и саобраћајног просперитета две земље.

„Пројекат мађарско-српске железнице и изградња модерне пруге од Будимпеште до Београда је круна пријатељства између Србије и Мађарске”, истакао је Момировић, а преноси Танјуг.

Министар је додао да се пуштање у саобраћај дела пруге Београд-Нови Сад очекује почетком 2022. године, као и да ће радови на прузи између Новог Сада и Суботице бити додатно интезивирани.

Како се наводи у саопштењу Министарства, укупна дужина трасе од станице Београд Центар до државне границе са Мађарском је 183,1 километар, а пројекат се реализује на три поддеонице: Београд Центар - Стара Пазова, Стара Пазова - Нови Сад и Нови Сад - Суботица - државна граница са Мађарском.

Коментари3
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

zoran
Jeli taj Beograd Centar od koga ide pruga do Madjarske ona stanica sto je metro zaobilazi?
Град им'о пругу а пруга град и нас
Ако Мађарска гради брзу пругу на деоници од Шорокшара до Келебије, онда се деоница у Србији гради од Савског Венца до Келебије. Јер, Шорокшар је округ (локална самоуправа, општина) у Будимпешти.
Emil iz Budimpeste
Šorokšar - Kelebija ima oko 180 kilometara i jedna je od dve deonice buduce pruge, druga je Centar-Sorokšar koja ima samo 6 km. Centar-Šorokšar jos nije poceo da se gradi, trebace vise vremena za planiranje buduci da se ukrsta sa lakosinskim sistemom HEV-a (suburbanog voznog sistema Budimpeste).

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.