Понедељак, 29.11.2021. ✝ Верски календар € Курсна листа
У ЈАВНОМ ПРЕВОЗУ

У пракси аутобуси крцати, али не и у просеку

Попуњеност од 60 одсто на једном поласку, а на следећем 30 одсто не може да буде разлог за повећање броја возила јер се мора разматрати просечна попуњеност, указују у Секретаријату за јавни превоз
(Фото Н. Марјановић)

Да су у приличном раскораку субјективни осећај путника у јавном градском превозу и подаци надлежних за јавни саобраћај, показују гужве у јавним возилима и њихово искакање из редова вожњи. Минуле недеље писали смо о жалбама грађана на поједине линије на којима су без обзира на део дана велике гужве и на којима су аутобуси и ред вожње у нескладу. Као примери наведене су линије 26 и 37. У одговорима из Секретаријата за јавни превоз може се закључити да су гужве спорадичне и да то није разлог за повећање броја возила. Ипак, ко чак и не уђе у јавна возила, у многима од њих може да уочи и у шпицевима и ван њих гужве у доба пандемије.

– Секретаријат за јавни превоз усклађује капацитете возила са превозним захтевима, водећи рачуна о поштовању мера за спречавање и сузбијање вируса корона. Попуњеност возила на једном поласку од 60 одсто, а на следећем од 30 одсто не може бити разлог за повећање броја возила јер се мора разматрати просечна попуњеност у шпицевима и ван њих на линији. Током септембра на линији 37 укључена су два додатна возила у односу на регуларан зимски ред вожње зато што је анализом добијених података са уређаја за бројање путника утврђено да капацитети нису довољни имајући у виду просечну попуњеност током неколико везаних дана почетком септембра. На линији 26, просечна попуњеност током дана не бележи одступање, али се наравно свакодневно прате све линије и у зависности од стања врше се корекције понуђених капацитета возила – образложили су у секретаријату за ове две линије иако смо у питањима нагласили су оне само пример, а не једине на којима се грађани жале на крцате аутобусе и искакање из редова вожњи.
Пошто су исте линије послужиле и као пример жалби грађана на нередовне наиласке возила, у секретаријату су одговорили образлажући искључиво ове две линије.
– Линије 26 и 37 пролазе кроз централну градску зону, тако да на деловима траса долази до саобраћајних загушења, што негативно утиче на одржавање интервала предвиђеног редом вожње. Осим тога, возила се често налазе у колонама (на местима где не постоје или се не могу успоставити „жуте траке”). Такође, на одржавање реда вожње, као и на одвијање саобраћаја уопште, негативно утичу и саобраћајне незгоде, непрописно паркирана возила, најављене санације или изградње коловоза, ненајављени хитни радови... Нажалост, временски губици на линијама јавног превоза сe не могу предвидети – констатују у секретаријату.
Како подсећају, диспечери из Одељења за мониторинг и управљање Секретаријата за јавни превоз свакодневно прате рад возила и управљају јавним превозом да би се умањило време чекања путника на стајалиштима дуж трасе линија на којима је дошло до поремећаја.

– Међутим, сви наведени негативни утицаји се не могу увек отклонити или ублажити управљачким мерама па се испољавају у виду сустизања возила на траси и самим тим до повећаног броја путника у појединим возилима у одређеним временским интервалима. Секретаријат ће наставити да прати усклађеност потребног капацитета возила на линијама (снимањем на терену и на основу доступних података са уређаја за бројање путника), водећи рачуна о поштовању мера за спречавање и сузбијање вируса корона. А током поремећаја у одржавању реда вожње примењиваће се све расположиве управљачке мере захваљујући раду запослених у Одељењу за мониторинг да би се последице негативних утицаја у што краћем року ублажиле, а затим и потпуно санирале – уверавају из секретаријата.

Коментари2
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Марко
Линију 22А продужите до Врачара (до Карађорђевог парка) како бисте растеретили бар мало линију 31, која је вечито крцата. То би значило и туристима. Линије 403 и 408 ставите бар у неком размаку од 15 минута једну од друге...а не да се чека по пола сата да бисте имали два буса заредом која крећу у размаку од пар минута. Аутобус 408 би требао да буде и ноћни.
Zoran
Da, neko jede kupus, neko meso u proseku svi jedu sarmu. Da li vam je neko rekao da se dno?

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.