Субота, 04.12.2021. ✝ Верски календар € Курсна листа

Од Су­бо­ти­це до Сегедина за 40 минута новим возом

Након дугог времена биће обновљен железнички путнички саобраћај између Суботице и Сегедина, а до 2025. године и завршетка брзе пруге Београд‒Будимпешта, ово ће бити важан алтернативни правац за теретни саобраћај.
(Фото:: Никола Тумбас)

Суботица – Тек што су Александар Вучић председник Србије и Виктор Орбан, премијер Мађарске, симболично означили почетак радова на обнови пруге Суботица–Сегедин, група руских радника у заштитним оделима стала је да се фотографише уз тај први метар постављених шина. Они су део конзорцијума „Карин комерц МД” из Ветерника и руске компаније „РЖД интернешенел”, који су ангажовани на извођењу радова вредних 86,7 милиона евра. Наредних месеци њихов здатак биће да изграде нову савремену пругу, након што је она претходна већ одавно премашила предвиђени век трајања.

Екипе руских и домаћих радника још почетком јула започеле су посао на уклањању шина постављених на траси између Суботице и Сегедина још 1885. године. Радници из Русије и целе Србије током читавог лета уклањали су дневно до километар старе пруге којом већ неколико година не саобраћају возови. На месту некадашње неелектрифициране једноколосечне пруге сада је у равници празан коридор припремљен за постављање нових шина.

Док је демонтирање пруге кренуло од нултог километра, односно од државне границе, сада ће посао ићи у супротном правцу. Милош Миљковић, један од радника из Ниша, каже нам да крећу из суботичке железничке станице. Очекују да ће посао постављања ићи брже од уклањања пруге. „Секли смо километар дневно, а сада кран може да подигне и више, али све зависи од температуре, али можемо да полажемо и више од километра шина дневно”, каже нам.

Рок за завршетак радова је новембар наредне године, али незванично се могу чути очекивања да ће полагање нових железничких шина и прагова у дужини од 26,6 километара од Суботице до државне границе бити готово и раније, могуће до лета наредне године.

Обнова или практично изградња новог железничког повеза између Суботице и Сегедина не односи се само на постављање шина већ обухвата и обнову станичних зграда и приступа, те је планирано да се обнови железничка станица на Палићу и добије нову надстрешницу за путнике који ће до ње стизати новоизграђеним подходником. Станице ће бити обновљена и код Јавних складишта у Суботици, насељима Бачки Виногради, Хајдуково и Хоргош, где ће такође бити изграђен и подходник. Најављена је и реконструкција 13 путних прелаза.

Воз ће саобраћати брзином од 120 километара на час, пруга ће бити једноколосечна и елеткрифицирана, али за сада је тешко проценити колико путника ће је користити, јер је већ годинама укинут железнички саобраћај између Суботице и Сегедина. Наши возови више нису могли да се користе на мађарским шинама, једно време путници су преседали у аутобусе на граници, па прелазили после у мађарске вагоне. Међутим, најава да ће на релација између Суботице и Сегедина воз стизати за 40 минута, нема сумње вратиће путнике овом најекономичнијем превозу. Оно што ипак још представља непознаницу јесте питање како ће се решавати гранична контрола, што је посебно осетљиво с обзиром на то да се у друмском саобраћају чекања на граници повремено протежу сатима.

„О царинској контроли се још воде разговори. Највероватније ће бити поједностављена, али још немамо конкретно договорене аранжмане, могуће је да ће бити обједињена, заједничка контрола. Значајно је да ће после дуго времена када уопште није било железничког саобраћаја између Суботице и Сегедине бити успоставаљена редовна путничка линија”, каже за „Политику” Емеше Лалић Урбан, државна секретарка у Министарству грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре.

Ова пруга у наредном периоду биће од изузетне важности за теретни саобраћај јер ће представљати алтерантивну везу док се гради брза пруга Београд‒Будимпешта.

„Пруга ће бити замена за теретни саобраћај у времену када буде потпуно заустављен саобраћај на тој деоници. Теретни саобраћај ићи ће овом деоницом од Суботице до Сегедина и даље до Будимпеште. Очекује се да брза пруга буде завршена 2025. године а до тада ће ова линија бити интезивно коришћена за теретни саобраћај”, каже државна секретарка Лалић Урбан.

Коментари5
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

geras
sve to lepo zvuči, ali ta izgradnja već sada kasni nekoliko godina , a kolateralna šteta je bg voz za koji je već sasvim neizvesno da li će vratiti na onaj režim i red vožnje iz prednaprednog zlatnog doba . od kada su vesić i komp. zaseli stalno su smanijivali broj polazaka - voz koji je polazio na 30, a u špicevima na 15 minuta, po kome je mogao da se navija sat, su sveli na tri polaska do 9 pre podne i nekoliko osle 17 .oo h i to na svaki sat.
Aleksandar
a pesaka oko sat vremena, salu na stranu ali manje od 50km za 40min to je jako sporo, i za prosli vek a ne danas.
Smiljka
Pa za vreme ratova se toliko vozilo taka,taka...pre 30 godina
Mile II
I još sat vremena čekanja na graničnu kotrolu i carinu...
Дарко Матић
стари шинобус је стизао отприлике за сат времена по веома лошој прузи, вагон је био прашњав тј. прљав, али ненакко очуван и туристички занимљив...није ми јасно зашто није могло да се сачува и унапреди путовање старим шинобусом, а паралелно изгради. и нова пруга....у сваком случају поздрављам свако унапређење инфраструктуре

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.