Понедељак, 29.11.2021. ✝ Верски календар € Курсна листа
ИСХРАНА

Да ли нам је ужина заиста потребна

Корисна је ако уносите здраве састојке попут дијетних влакана. Грицкалице и масну ужину треба избегавати
(Фотографије Пиксабеј)

Ужина је по дефиницији оброк који једемо између главних оброка: доручка, ручка и вечере. Уколико сте здрави, само су ваша машта и доступност одређених намирница ограничавајући фактор шта можете појести, али за оболеле није увек тако. Генерално, циљ уравнотежене исхране је да имате довољно енергије током дана, уз задржавање нормалних вредности шећера у крви и нутријената у организму. Наш циљ треба да буде побољшање здравља.

Многи немају жељу или времена за ужину, па ни за један од главних оброка. С друге стране има оних који стално нешто грицкају. Сложићете се да и један и други екстремни случај не ваља.

У првом случају долази до великих разлика у нивоу шећера у крви, па су главни оброци обилни. Најгоре је ако једемо само једном до два пута дневно. Тако оптерећујемо цео организам, а последица може да буде гојазност.

Други случај је још гори. Овде заборављамо шта значи глад и онда не знамо ни где је граница ситости. Последица је такође гојазност. Некако нам се открива одговор сам од себе: ужина нам треба ако желимо да побољшамо своје здравствено стање. Обично једна или две. Скромно и довољно.

Међутим, уколико уносимо нездраве прехрамбене намирнице ужина може бити штетна за наше здравље. Од изузетно масних кокица у биоскопу до слаткиша који су пуни празних калорија, разне индустријске грицкалице могу дефинитивно покварити вашу дијету.

Влакна су важна за правилно одвијање пробавних процеса у вашем организму. Ужина која садржи влакна помаже у овом процесу који одређује где се складишти додатна масноћа и шта излази из тела.

Зелено лиснато поврће је пуно влакана. Направите неку лепу салату или можда неки зелени смути са мало слатких плодова. Ако не обожавате зелениш изаберите сочну крушку која је пуна влакана.

Антиоксиданси су сјајни за одржање здравља срца и могу умањити ризик од инфекција. Парадајз је невероватан извор антиоксиданаса. Можете грицкати мало чери парадајза који су мали, слатки и одлични за ужину. Ако сте за више слатких ствари – онда узмите боровнице.

Сокови од воћа и поврћа сјајни су извори вредних витамина и минерала. Ако нисте љубитељ поврћа, можете помешати сок од воћа и поврћа и пити га као смути са мало јабуке додане за слаткоћу. Сок поред освежавајућег ефекта омогућава да ваше тело добије нутритивно вредне ствари које садржи поврће.

Не узимајте млечну чоколаду и ону пуњену филовима, бирајте само црну са што више какао делова. Тамна чоколада је сјајан извор антиоксиданаса. Она може бити од помоћи у борби против срчаних болести. Чоколада такође подиже расположење. Црну чоколаду можете појести као такву или уз неко бобичасто воће или орашасте плодове.

Оно што ипак треба да водите рачуна је да не претерујете у ужинама, да „не покварите” следећи оброк.

Јасна Вујичић, нутрициониста
www.nadijeti.com

Коментари4
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Milan Matić
Sa medicinskog stanovišta ne treba jesti više od dva puta dnevno., kako su jeli naši pretci, od kojih smo nasledili sistem metabolizma. Između dva obroka treba napraviti pauzu od 16 sati, da bi se organizam oporavio od napada insulina pankreasa.
Земунац
Наши преци (не претци) су више били гладни, него сити и поређење њиховог метаболизма и метаболизма модерног човека је несувисло.
Milan Matić
Zaista sam pogrešno napisao. Mislio sam da treba posle dva dnevna obroka napraviti pauzu od 12-16 sati, a ne posle savkog obroka. Izvinjavam se za nepreciznost.
Прикажи још одговора

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.