Понедељак, 29.11.2021. ✝ Верски календар € Курсна листа

Пронађени наговештаји прве планете ван наше галаксије

(фото Пиксабеј)

ЛОНДОН- Астрономи су пронашли наговештаје онога што би могло бити прва планета која је икада откривена ван наше галаксије, јавља Би-Би-Си.

До сада је пронађено скоро 5.000 „егзопланета” - светова који круже око звезда изван нашег Сунца, али су све оне лоциране у галаксији Млечни пут.

Могућа планета величине Сатурна, коју је открио Насин рендгенски телескоп „Ц хандра”, налази се у галаксији Месије 51 и на око 28 милиона светлосних година од Млечног пута.

Најновији резултат је заснован на транзитима, где пролазак планете испред звезде блокира део светлости звезде и даје карактеристичан пад количине светлости која се може открити телескопима.

Ова техника је већ коришћена за проналажење хиљада егзопланета, преноси Танјуг.

Докторка Розен ди Стефано и њене колеге тражили су падове у осветљености рендгенских зрака добијених од врсте објекта познатог као бинарни сјај рендгенских зрака.

„Метода коју смо развили и применили је једина тренутно применљива метода за откривање планетарних система у другим галаксијама”, изјавила је за Би-Би-Си њуз Ди Стефано из америчког Центра Харвард-Смитсонијан за астрофизику у Кембриџу.

„То је јединствена метода, погодна за проналажење планета око рендгенских бинарних система на било којој удаљености са које можемо измерити светлосну криву”, додала је она.

Овај бинарни систем садржи црну рупу или неутронску звезду која кружи око звезде пратиоца чија је маса око 20 пута већа од Сунчеве.