Понедељак, 06.12.2021. ✝ Верски календар € Курсна листа

Зелена стаза на траси старе пруге Петроварадин‒Беочин

Зелена стаза би имала више функција и садржаја којим би се обухватили и станични објекти железнице, простори за уметничке инсталације, теретана на отвореном, дечја игралишта...
(Фото С. Ковачевић)

Нови Сад – На траси напуштене локалне пруге Петроварадин–Беочин, у подножју Фрушке горе и уз Дунав, планира се дуго обећавани туристички правац „Зелена стаза” за пешаке и бициклисте. Сада је за то стигло и зелено светло из градске скупштине у Новом Саду. Траса се простире, наиме, и кроз територију града, а изграђена је 1908. године. Путници су се њоме превозили до 1965, док последњих петнаестак година не служи више ни беочинској индустрији цемента.

У вези са зеленом стазом, новосадски одборници донели су на прошлој скупштинској седници одлуку о изради плана генералне регулације ширег центра Сремске Каменице. Тим актом се обухвата простор од 71 хектара, јужно од центра места, на потесу од обале Дунава до комплекса здравствених института.

„Са овим планом генералне регулације стварамо услове за реализацију пројекта који смо договарали са покрајинском администрацијом”, изјавио је том приликом градоначелник Милош Вучевић.

Према усвојеној одлуци, план за шири центар Сремске Каменице израдиће новосадски ЈП „Урбанизам” у року од три месеца. Урбанисти ће при том морати да се придржавају и просторног плана за подручје посебне намене „Фрушка гора”, који су покрајинске власти донеле 2019. године и којим је дефинисан поменути туристички правац.

Војвођанским актом планирано је да се ревитализацијом старе трасе пруге од око 17 километара уреди и обележи траса за бициклисте и пешаке. Замишљено је да стаза буде део пејзажно уређених зелених површина ‒ зелене жиле која спаја Петроварадин, Сремску Каменицу, Лединце, Раковац и Беочин.

Зелена стаза би имала више функција и садржаја којим би се обухватили и станични објекти железнице, простори за уметничке инсталације, теретана на отвореном, дечја игралишта...

Она треба да корисницима пружи и информације о томе да су у близини туристичке атракције Петроварадинска тврђава, фрушкогорски манастири, археолошки локалитети...

Траса зелене стазе би на појединим деловима, где би се задржали делови шина и прагова, задржала основне одлике индустријског пејзажног дизајна. Демонтиран материјал био би искоришћен, како је планирано, за ограде, поплочање или урбани мобилијар и опрему.

Дају се и смернице за формирање амбијенталних целина на локацијама станичних објеката који се задржавају, потока, просторима за одморишта, као и за потребе ангажовања различитих група корисника.

Корисници будуће зелене стазе треба да очекују и услове за безбедност, за удобност и анимирање додатним садржајима. Препоручено је да се бициклистичка и пешачка стаза раздвоје урбаним дизајном и смерницама у простору.

Рачуна се да будућа стаза може да унапреди туристичку понуду Војводине и развија цикло-туризам коме се овде придаје значај с обзиром на близину таквих европских коридора.

„Пошто се налазимо на туристичкој рути две важне бициклстичке стазе, Еуровело 11 и Еуровело 6, хоћемо да обогатимо туристичку понуду покрајине”, казао је покрајински секретар за привреду и туризам Ненад Иванишевић, који је недавно представио активности око „зелене стазе”.

У пројеакт је укључена и република, а државни секретар Енес Бухић из Министарства грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре рекао је том приликом да је за израду пројектно-техничке документације за зелену стазу на траси старе пруге Петроварадин‒Беочин издвојено 22 милиона динара.

Зелене стазе су изразито еколошког предзнака, намењене рекреацији и туризму, посебно на подручјима националних паркова, где користе постојеће путеве у амбијенту природног пејзажа и већ изграђене инфраструктуре.

Коментари4
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Sava
Lepo zamišljeno samo kad se ne bi otimali delovi vikendica, dvorišta, onih koji su pozicionirani pored pruge tj. od pruge do ograde ima oko 5 metara plus pruga, zar to nije dovoljno nego još hoće da nam oduzmu 7 metara da bi tu napravili neke staze i šetališta za neke budže, koji su se nastanili tu u okolini. Mi koji smo tu od davnina i kojima je to dedovina, koji dolazimo tu da bi udisali čistiji vazduh jer imamo problema sa respiratornim organima. U pitanju je ulica Malina i deo Kamenice KIP.
Vasa
Genijalna ideja ! Mozda postojece metalne sine mogu da posluze kao oslonac-temelj buduce betonske ploce - sto pojeftinjuje rad. na radost pesaka, biciklista, trotinetista i drugih tockasa.
Ivan nekad Novi - Sad - Minhen
Petrovaradin je poslednjih par godina postao prenaseljen kao i svi ostali delovi Novog Sada, smatram da bi demontiranje železničke pruge na tom pravcu samo napravilo veći problem nego korist. Zašto se ta pruga ne obnovi i pretvori u budući prigradski voz (tipa S Bahn u Minhenu) ili tramvaj i na taj način počnje sa uzvlačenjem stanovništva iz i ovako prenatrpanog centra grada. Obnovite staze na Fruškoj gori za početak i prestanite sa sečom šuma na istoj...i eto vam zelenih oaza...
Snezana
Pruga je infrastrukturni objekat a za njega je neko odgovoran! Prvo se mora preneti nadleznost ili vec kako pravnici formulisu, zatim menjati namenu i korisnike. Sve ostalo bi bilo bahato i uzaludno trosenje energije i sredstava.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.