Четвртак, 09.12.2021. ✝ Верски календар € Курсна листа

Гринпис предлаже забрану летова кад постоји могућност превоза железницом

(Фото EPA-EFE/GARY HE)

ПАРИЗ – Трећина најчешћих ваздушних дестинација у ЕУ имају алтернативу возом која је краћа од шест сати и забраном таквих летова би се уштедело испуштање 3,5 милиона тона угљен диоксида, показује студија Гринписа објављена данас у којој се позива на радикалну промену начина транспорта.

Та невладина организација оценила је „неопходним” смањење ваздушног саобраћаја да би се ограничило климатско загревање на 1,5 степени Целзијуса, и позива на јачање железничког саобраћаја.

Летови краћи од 1.500 километара представљају четвртину емисија гасова у европском ваздушном простору, наводи та невладина организација у студији коју је наручио институт ОБЦ Трансеуропа, пренела је Бета.

Према студији, 51 од 150 најчешћих кратких летова у Европској унији (без острвских веза), односно 34 одсто, већ имају железничку алтернативу која је краћа од шест сати.

Три најчешће везе у ЕУ  Париз-Тулуз, Париз-Ница и Атина-Солун спадају у те везе.

Железничку алтернативу краћу од четири сата, има 21 линија, укључујући неке међународне као што су Амстердам-Париз, Амстердам-Франкфурт, Брисел-Франкфурт и Париз-Франкфурт, наводи се у извештају.

„Испушта се 10 пута више гаса еквивалентног угљен диоксиду када се из Париза у Амстердам иде авионом, него када се иде возом, а тај пут може да се обави возом за мање од три и по сата”, рекла је у саопштењу Сара Фајол, задужена за кампању Транспорт у Гринпису Француска.

Она је рекла да је смањење ваздушног саобраћаја незаобилазно да би се испунили циљеви Париског споразума о клими и укидање кратких летова представља први корак у том смеру мада не би довео до потпуног испуњења циљева тог споразума.

Светски ваздушни сектор емитовао је 900 милиона тона угљен диоксида 2019. године, што је око 2,5 одсто светских емисија.

Коментари6
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Онај Прави
А комерцијални летови у свемир то је ок. Колико они загађују атмосферу колико они троше ресурса земље. Колико потроше водоника кисеоника,озона. То треба зауставити,забранити. Колико војни авиони оштећују атмосферу? Шта је са њима и то су највећи загађивачи.
Voja
Pun pogodak ideja. Uz to da se pomogne putni saobraćaj, posebno voz, i to će dosta pomoći da se smanji zagađenje.
Zoran
Karta vozom je nekoliko puta skuplja od avionske.
Ja
Prema ovome i jednočasovni letovi od Bg ka Zagrebu,Sarajevu ili Podgorici bi trebalo ukinuti.Alternativa
Voja
Jeste li pročitali vest? Oni koji "имају алтернативу возом која је краћа од шест сати". Misli se na javni prevoz. Koliko sam upoznat, jedino je BG-ZG tu na granici, dok je Sarajevo minimum busom 7 sati a Podgorica - večnost...
баба
У праву су. Али, приглупа кованица ,,време је новац" је заразила већи део развијеног света. Нажалост.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.