Недеља, 05.12.2021. ✝ Верски календар € Курсна листа

Грађевински факултет неће учествовати у даљој реализацији пројекта метроа

(Фото Н. Марјановић)

Пре само неколико недеља стручњаци са Грађевинског факулетета таксативно су навели и аргументовали низ примедби на актулени план за метро, а уочи недавне јавне седнице Комисије за планове града на којој се о њима расправљало. Ова образовна високошколска институција јуче је изашла са новим саопштењем у ком се истиче да је на седници Научно-наставног већа одржаној 21. октобра донета одлука да овај факултет не учествује у даљој реализацији и развоју пројекта метроа заснованог на нацрту Плана генералне регулације шинских система са елементима детаљне разраде, који је урадио Урбанистички завод града Београда, а на који је факултет поднео примедбе.

– Одлучено је и да факултет остаје посвећен пројекту метроа који ће уважити наше ставове о положају линија и фазности њихове изградње. Гласању је приступило свих 139 наставника и сарадника факултета, од којих је 90 одсто гласало за, док је против предложене одлуке било само пет чланова Већа. На овај начин колектив је дао недвосмислену подршку настојању факултета да конструктивним и добронамерним приступом унапреди овај пројекат у циљу приоритетног решавања нагомиланих саобраћајних проблема у граду – истиче се у саопштењу Грађевинског факултета Универзитета у Београду у коме се додаје да је овај факултет уверен у снагу својих аргумената и верује да још има времена за измене и побољшање пројекта.

– Поносни смо што је наш колектив показао висок ниво стручне и друштвене одговорности и тиме одговорио на покушаје да се релативизују ставови Грађевинског факултета о тренутном плану развоја метроа. Факултет сматра да нас 175 генерација грађевинских и геодетских инжењера обавезује да непоколебљиво заступамо и промовишемо ставове базиране на струци и науци – закључено је у саопштењу.

А у недавно изнетим ставовима у тексту примедби, стручњаци са Грађевинског између осталог су указали да би апсолутни приоритет требало да добије траса Устаничка – Александра Дубчека (Творничка). Подсетили су и да су кључне градске саобраћајнице увелико преоптерећене – раскрснице код Скупштине, на ободима Бранковог моста, код Правног факултета, Газела... и да би зато под хитно са ових коридора саобраћај требало да се пребаци са површине у подземни метро. Како су тада истакли на Грађевинском они очекују да ће до највећег и најбржег преласка са индивидуалног транспорнта на метро доћи уколико се прво споје центар Новог Београда и центар старог језгра и даље Булеваром краља Александра.

Коментари17
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Radenkovic Milivoje
Ovo je struka. A ne kada politicari i po koji veterinar resavaju probleme o zdravlju ljudi.
Vasa
Gde ste kolege sa Saobraćajnog fakulteta i Rudarsko-geološkog fakulteta! Zašto ćutite na ovu temu?
Оки Доки
@D.Lukić. Поштовани, по тој логици линије Бг воза могу да се изграде по целом Н.Београду, пошто је раван као даска, па се онда поставља и питање да ли метро уопште треба да иде према Н.Београду.
Оки Доки
Нећете да објавите негативне коментаре? Пре 10-ак дана у рубрици "писма читалаца" објавили сте писмо којим се оспорава идеја Грађ. факултета о томе куда треба да иде прва линија метроа, са навођењем конкретних чињеница, на шта је дато око 13-ак коментара без оспоравања чињеница из писма. Грађ. факултет није ни покушао да оспори било коју чињеницу из писма и коментара. Ако се саобраћајни концепти изучавају на Грађ, шта се онда изучава на Саобраћајном факултету? Дозволите сучељавање мишљења.
D. Lukić, dipl. inž. saobraćaja
Poštovani Oki Doki, da li Vam je poznato, da linije BG voza mogu odmah da se produže do Makiša i dalje do Železnika, pa se postavlja pitanje, da li nam je uopšte potreban metro koji bi išao do Makiša i dalje do Železnika. Sa druge strane, stanovnici Karaburme se pitaju; zašto više od 20 godina čekaju da se linije BG voza produše do Karaburme, ako su tuneli »Karaburma« izgrađeni u prošlom veku. Nadam se, da Vam je sada jasno, da struka nije donela odluku o trasi prve linije metroa u Beogradu.
Dusan Jolovic
Bravo. Barem neko ima kicmu na Univerzitetu u Beogradu.

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.