Понедељак, 24.01.2022. ✝ Верски календар € Курсна листа

Може ли „Мета” да спасе „Фејсбук”

Једна од најпознатијих друштвених мрежа, која се налази на удару критика због ширења дезинформација и подстицања мржње, променом имена компаније најављује скок у „метаверзум”
Запослени у „Фејсбуку” испред новог симбола компаније (Фото: Бета-АП/Tony Avelar)

Плаво слово „Ф”, један од заштитних знакова Силицијумске долине, полако одлази у историју, уступајући место новом логотипу, стилизованом математичком симболу за бесконачност, налик переци. Да ли је Марк Закерберг само визионар који хоће да човечанство све зависније од онлајн живота катапултира у нови „метаверзум”, или опсенар који покушава да прода „виртуелни рај” како би спасао бројним скандалима нарушени углед најпознатије друштвене мреже на свету?

Компанија „Фејсбук”, која се налази на удару критика и истрага због ширења дезинформација и подстицања мржње, убудуће ће се звати „Мета”. Под новим називом компаније и даље ће радити три познате фирме: „Фејсбук, „Инстаграм” и „Воцап”.

„Тренутно је наш бренд толико чврсто повезан с једним производом да никако не може представљати све оно што радимо данас, а камоли у будућности”, поручио је у деведесетоминутном обраћању јавности извршни директор „Фејсбука”.

На осмом годишњем „Конекту”, догађају који је „Фејсбук” преносио уживо, представљене су најновије иновације које комбинују виртуелну и проширену реалност. Низом видео-прилога дочарана је нова визија метаверзума, која ће омогућити не само слање холограмских слика, већ и рад у виртуелним канцеларијама, сусрет с пријатељима и родбином у потпуно новој, измењеној реалности.

Метаверзум је кованица коју је лансирао научнофантастични писац Нил Стивенсон у роману „Лавина” 1992. године. Реч је о појму који се односи на виртуелне светове доступне великом броју људи.

Ново искуство Закерберг је описао као „виртуелна окружења”, у која ће корисник моћи да уђе, уместо да, као до сада, само посматра преко екрана. Биће то, како каже, свет бескрајних, међусобно повезаних виртуелних заједница, где се људи могу састајати, радити и играти служећи се различитим уређајима и помагалима.

Да би се овај амбициозни технолошки подухват постепено остварио у наредних пет година, „Фејсбук” је већ најавио да ће у Европској унији запослити 10.000 висококвалификованих стручњака како би помогли изградњи метаверзума.

„Метаверзум ће имати потенцијал да помогне стварању нових креативних, друштвених и економских прилика. А Европљани ће га обликовати од самог почетка”, објаснио је Николас Клег, „Фејсбуков” потпредседник за глобалну политику и комуникације.

Према оцени Викторије Петрок, аналитичарке која прати технологије у развоју, метаверзум ће укључивати и куповину друштвене мреже: „Реч је о еволуцији у повезивању, где ће се све ове ствари почети спајати у једном паралелном универзуму, тако да живите виртуелни живот на исти начин како живите свој физички живот”, рекла Петрокова за АП.

Али нису сви одушевљени Закерберговим дигиталним визијама. Аналитичар за праћење тродимензионалних технологија у фирми „Гартнер” Тонг Нгајен истиче да је „тешко дефинисати нешто што још није ни креирано”.

Критичари ове друштвене платформе сматрају да је лансирање пројекта метаверзум заправо кризни пи-ар с циљем да се пажња јавности одвуче на другу страну и да преименована компанија због тога лако може поновити исте грешке.

Да ли је „Мета” само појас за спасавање „Фејсбука”?

„Чињеница да је Закерберг усмерио свој нишан према такозваном метаверзуму у време док се друштва широм света боре да ублаже штету које су произвеле његове платформе само показује колико ’Фејсбук’ није у контакту са стварним људима”, каже за „Гардијан” Имран Ахмед, извршни директор Центра за сузбијање дигиталне мржње.

У низу процурелих докумената, познатим као „Фејсбук папири”, али и сведочењем узбуњивачице Френсиз Хоген, откривене су тајне о томе како је овом технолошком гиганту далеко важнији профит од јавног здравља људи. Бивша менаџерка „Фејсбука” каже да је била шокирана кад је чула да фирма у метаверзум улаже 10 милијарди долара, док је њено одељење за безбедност добило само пет.

А открића да Закербергове друштвене мреже свесно шире дезинформације и мржњу, али и подстичу насиље, довело је „Фејсбук” на својеврсни стуб срама и покретања конгресних саслушања и контроле регулаторних тела. Због почетка истраге о пословању компанија је поручила запосленима да чувају интерна документа и комуникацију од 2016. године.

Ребрендирања корпорација су ретка. Промени имена прибегава се како би се сигнализирала структурна реорганизација компаније или да се фирма одмакне од токсичне репутације и повезивања с негативном прошлошћу. „Гугл” се 2015. реструктуирао у нову матичну компанију „Алфабет”. Дувански гигант „Филип Морис” je 2001. најавио да ће се преименовати у „Алтрија групу” након неколико година током којих је репутација фирме угрожена због великих трошкова у споровима у вези са утицајем цигарета на здравље пушача.

Потпредседник „Фејсбука” Николас Клег одбацио је сва поређења с другим компанијама, назвавши их „изузетно погрешним”.

 

Коментари11
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

propast
FB se smucio ljudima jer su cenzurisali istinu. Isto se dogadja i sa CNN-om. Ko god izda istinu, propadne.
Miki
Trebalo bi da bude jasno, socijalna mreža Facebook, ostaje Facebook. I dalje će se sajt i telefonska aplikacija gde idemo da dangubimo zvati Facebook. Ostatak kompanije menja ime, te će ta neka Meta biti vlasnik socijalne mreže Facebook, mreže za razmenu poruka WhatsApp, platforme za šerovanje fotografija Instagram, te još nekih platformi, sajtova, te sadašnjih i budućih projekata. Facebook ime je previše povezano sa soc. mrežom i asocira na nju, a brojne druge investicije nemaju veze sa time.
Frojdova sećija
Fejsbukovci, sami ste se zalepeli na Cakerbegovu "formulu". Niko vas nije silio. Šatro kosmopolite, vidi vas ceo svet i komunicirate sa celim svetom. Prvo psihologu leciti komplekse pa onda se hvtati interneta i drustvenih mreza.
баба
Ко ли све стоји иза Цукерберга? Сценарио је много гори него онај из Орвеловог ,,1984". Да ли предстоји тотално отуђење?
Ljerka
Nadam se da predstoji sudjenje.
Metadon
Силицијумске долине, полако одлази у историју, уступајући место новом логотипу..." Lupate gluposti. Cukerbergova firma se prvobitno sastojala samo od Fejsbuka, posle su uključeni Instagram i Votsap, ali je krovna firma i dalje nosila naziv "Fejsbuk". Pošto je Fejsbuk samo 1/3 firme, odlučili su da krovnu firmu, koja sadrži pomenute 3 komponente, prekrste u "Meta".

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.