„Златни Александар” француском филму
Солун - Награда „Златни Александар – Тео Ангелопулос” за најбољи филм 62. Солунског фестивала, и десет хиљада евра, према одлуци жирија, у чијем је раду учествовао и наш светски прослављени дизајнер звука Роланд Вајс, припала је француском филму „Мекани” („Softie”/„Petite nature”) Самуела Теса, који је своју светску премијеру летос имао на 74. Канском фестивалу у програму „Недеља критике”.
Самуел Тес, француски глумац, сценариста, редитељ и продуцент, коаутор награђиваног филма „Парти герл”, сада нуди интимну, деликатну горко-слатку, једноставну али и дубоку причу о нежном, анђеоски плавокосом десетогодишњаку Џонију, суптилно истражујући различите аспекте емоционалног и сексуалног буђења детета предтинејџерског узраста у чијем животу нема много поезије (оца једва познаје, мајка је припроста продавачица), али има онога што се назива друштвеним стидом. За улогу Џонија, харизматични малени глумац Аљоша Рејнерт освојио је награду за најбољу мушку ролу на 62. Солунском фестивалу.
Међу награђенима у главном такмичарском програму су још и шведско-костарикански филм „Клара Сола” Натали Алварез Месен („Сребрни Алексндар” и пет хиљаде евра), мексички филм „Кутија Лоренца Вигаса („Бронзани Александар” за најбољу режију и три хиљаде евра), глумица Софија Кокали за улогу у филму „Месец, 66 питања” (награда за најбољу женску ролу) и литвански филм „Ходочасници” Лауринаса Барејша (награда за најбољи сценарио).
И солунска публика је неприкосновено рекла своје. Захваљујући оценама гледалаца, које се после сваке пројекције убацују у кутије, Награда публике је припала грчко-српско-албанском копродукцијском филму „Стадо оваца” Димитриса Канелопулоса, који као копродуцент потписује Снежана Пенев Хаувелинген, док је оригиналну музику компоновао Дејан Пејовић. Овај занимљиви и упечатљив филм о групи дужника који се удружују да би се некако решили зеленаша, рађен у стилу модерног вестерна и са црним хумором сличним оном у филмовима браће Коен, са лакоћом је освојио срца грчких и међународних гледалаца, док ће га српска публика гледати на предстојећем Фесту.

У програму „Балкански преглед” осим Арсенијевићевог „Страхиње Бановића” и кратког филма „Како сам победио лепак и бронзу” Владимира Вулевића, са великим успехом приказан је и филм „Келти” Милице Томовић. Освојио је срца и публике и грчких филмских критичара од којих су га неки чак прогласили најбољим филмом у овој фестивалској селекцији. Трочлани независни жири у саставу: Октавијан Дансила (филмски куратор и програмер), Цеф Монтана (глумица, активисткиња и визуелна уметница) и Ирини Вугијукалу (сувласник и оснивач продуцентске куће „Грал”), своју награду „Сирена” за најбољи филм на Солунском фестивалу који тематизује ЛГБТ популацију, доделио је управо српском филму „Келти”.
У такмичарском програму „Филм форвард” награду „Златни Александар” освојио је дебитантски грчки филм „Магнетна поља” Јоргоса Гусиса и то за „хуманистичко приповедање о авантури сусрета кроз авантуристичко филмско стваралаштво”. Гусисов филм је освојио укупно шест награда, међу којима је и награда међународног жирија критике Фипресци за најбољи филм у националном такмичарском програму (за најбољи филм у главном такмичењу критичари су наградили пољски „Тиха земља”). Гусисов филм „Магнетна поља” приповеда о неочекиваном сусрету између мушкарца и жене, тоталних странаца, током једног путовања које ће се претворити у везу (али не љубавну) између сродних душа од којих свака тражи пут за себе...
Овогодишњи 62. Солунски филмски фестивал по броју филмова и програмских целина није се разликовао од својих предпандемијских издања. Гостију и самих учесника евидентно је било мање. Одржан је и уживо (уз строгу контролу ковид пропусница), али и онлајн за све оне који физички нису могли да присуствују фестивалу. Солун је као и увек био добар и брижан домаћин, а сам фестивал поново је постао велики празник филма на великом платну.
Подели ову вест


Комeнтар успeшно додат!
Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.