Четвртак, 02.12.2021. ✝ Верски календар € Курсна листа

Почели радови на припреми терена за градњу депоа метроа

(Фото Танјуг)

На Макишком пољу јутрос су почели радови на насипању и припреми терена на простору где ће бити изграђен депо будућег метроа, чиме је уједно озваничен почетак радова на изградњи београдског метроа – великог инфраструктурног пројекта на који грађани српске престонице чекају деценијама.

Планом генералне регулације шинских система, који је усвојен на седници Скупштине града почетком новембра, предвиђено је да прва линија метроа повезује Железник и Миријево, а друга Миријево и Земун.

Обе линије биће дуге по 21 километар, а како је планирано радови на првој биће завршени до 2028, док ће друга линија бити готова 2030. године.

Осим изградње београдског метроа, планом генералне регулације шинских система предвиђено је проширење трамвајске мреже и БГ воза тако да ће Београд 2030. године имати укупно 42 километра новог метроа, затим 223 километра са 76 станица и 500 полазака дневно возова на градској и приградској железници и 42,6 километара нове трамвајске мреже, преноси Танјуг.

Тиме ће бити омогућено да 2030. године шински систем постане доминантан подсистем у јавном превозу у Београду.

Изградња београдског метроа за градске челнике представља остварење вековног сна Београђана, али део јавности, међу којима су и представници појединих опозиционих политичких странака, критикује тај пројекат.

(Фото Танјуг)

Они сматрају да ће радовима на Макишком пољу бити угрожено водоизвориште које се налази на том простору, због чега су за данас најавили протест.

Београдски метро је први пут обећан давне 1970. године, када је градоначелник био Бранко Пешић, а прва студија о метроу у Београду урађена је пре скоро 53 године.

Три године за изградњу насипа за депо

Директор предузећа Мостоградња ИНГ Горан Петровић изјавио је данас да радови на изградњи инфраструктуре и насипа будућег депоа Београдског метроа, који су јутрос почели у Макишком пољу, по уговору треба да буду завршени за 36 месеци, али да сматра да могу да буду завршени и раније.

„Депо метроа је, у складу са планом детаљне регулације Макишког поља, намењен за смештај и одржавање целокупне возне флоте линије 1 Београдског метроа. Радови се изводе на површини од 72 хектара на подручју између Обреновачког пута, односно Савске магистрале, улице Боре Станковића и постојеће ранжирне станице у дужини од 2.242 метра и ширине од 150 до 400 метара”, рекао је Петровић за Танјуг.

(Фото Танјуг)

Додао је да је јутрос почело уклањања ниског растиња на том подручју и слоја хумуса, како би потом било насуто 480.000 кубних метара камена.

Након тога, навео је Петровић, биће насуто 1.7 милиона кубних метара регулисаног песак у висини од 1,5 до четири метра.

„Тренутна висина терена је од 70 до 72 метра надморске висине, а циљ је да будући насип има надморску висину од 74 метра. Биће изграђена и два армиранобетонска колектора за одвод атмосферске воде са црпном станицом, која ће бити напајана преко нових трафо станица. Тиме ће се контролисано одводити атмосферске воде у постојеће и будуће нове канале”, рекао је Петровић.

Нагласио је да се неће изводити никакви подземни радови, већ искључиво насипање на коту 74 метра.

„Имајући у виду да је ранијих година када су биле поплаве ниво подземних вода знао да се попне на 73 метра, осим што овим обезбеђујемо од поплава цело подручје, обезбеђујемо и будући депо”, објаснио је Петровић.

Додао је да ће радови изводити стотинак радника са најсавременијом механизацијом.

Коментари7
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Boza
U Srbiji je sve u provizijama.Kome , koliko.
Biće tu, dok kažeš metro (i ostale bajke)
Da li deo javnosti smatra da će biti ugroženo vodoizvorište ili o tome postoji neka studija? Ili se počelo sa kopanjem bez studije? Ne može izvođač radova (ing. Petrović) da priča o tome, jer ima interes da gradi. Stoga, da li neko zna - da li postoji studija ili neko nepristrano istraživanje ili ne? Ako da, objavite. Ako ne, marš sa Makiša, nije vam to tata ostavio...
D. Lukić, dipl. inž. saobraćaja
Depo za metro može da se izgradi i u okviru Ranžirne stanice Makiš koja ima 62 koloseka ukupne dužine oko 70km, pa bi 8-10 koloseka moglo da se koristi za budući depo koga su nadležni odavno mogli da izgrade i za vozove BG voza. Kako se sada pored nasipanja terena, da bi se njegov nivo podigao na 74 mnv, planira i izgradnja dva armiranobetonska kolektora nije teško zaključiti, da se teren priprema za stambeno-poslovnu izgradnju koju nadležni planiraju da realizuju na Makiškom polju.
D. Lukić, dipl. inž. saobraćaja
Poštovani Djavo, Najbliži kolosek Ranžirne stanice Makiš fabrikama vode »Makiš1« i »Makiš2« je od njih udaljen preko 3km, dok je površina koja se trenutno nasipa dosta bliže fabrikama vode. Inače, do Makiškog polja i dalje do Železnika je odavno mogao da saobraća i BG voz, koji bi pri tome mogao da ima i stanicu Bele Vode na izlasku/ulasku u tunele »Kneževac«. Zato se sada postavlja pitanje, da li nam uopšte treba metro do Makiša kako ga zamišljaju nadležni.
djavo
Kako ranzirna stanica nije uticala na zagadjenje vodotokova ,sa 62 koloseka ?Izgradjena pre cetrdeset godina, a metro stanica ce uticati , i ako tunelski deo metroa ne pocinje u Makiskom polju.Molim Vas dami neko od strucljaka objasni.Hvala.
Ljubomir Dipl Ing Gradj
Naizgled je 74 m dovoljno, obzirom na navedenih 73 m koji su dostizani ranije. A gde je tu plavni talas, koliki je rizik da se u zivotnom veku depoa (za koji ne znamo koliki je, ali se moze predpostaviti da nije manji od 40 godina, obzirom na vaznost objekta) pojavi nivo vode visi od zabelezenih 73 m, kao i koji je stogodisnji predvidjeni maksimalan nivo vode, tj. u ovom slucaju poplave, a takodje i koje su mere zastite u toku izvodjenja (setimo se Grdelice i klizista)? Mnogo je tu nepoznatog...
Трамвај назван жеља
"Обе линије биће дуге по 21 километар, а како је планирано радови на првој биће завршени до 2028, док ће друга линија бити готова 2030. године." Ако ће, како је речено, насипање земљишта где је планиран депо од коте 72 до коте 74 (2 метра земље, песка и шљунка) да траје 3 године, колико дуго ће да траје копање 2 х 21 километар тунела и подземних станица метроа? 30 година? 60? Кад ће да почне копање тунела, односно изградња метроа у ужем смислу?

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.