Среда, 19.01.2022. ✝ Верски календар € Курсна листа
ПОПУЛАРНА ПСИХОЛОГИЈА

Песма ублажава свакодневни јад

Певајте што чешће, поручују стручњаци, јер то је веома добро за здравље, телесно а нарочито ментално, поготово ако сте тужни или осећате тескобу
(Unsplash)

Нисте баш надарени за музику, али радо запевате уз друштво у кафани или код куће под тушем или док слушате омиљену песму на радију. Требало би то да радите што чешће, поручују стручњаци, јер то је веома добро за ваше здравље, телесно а нарочито ментално, поготово ако сте тужни или осећате тескобу.

Ово потврђују и недавно објављени резултати занимљивог истраживања које је тим „БМЏ подршка и палијативна нега” (BMJ Supportive & Palliative Care) спровео 2019. године у САД. Научници су половину испитаника који су изгубили неког блиског у претходних пет година, а нису узимали лекове против анксиозности и депресије, нити су се подвргли психотерапији, прикључили хору, у којем су певали. Пробе хора трајале су сат и по сваке седмице, а учесници студије су се ове обавезе прихватили у току 12 недеља. У односу на другу групу испитаника, који нису певали у хору, ове особе су се месецима након тога осећале знатно боље, повратиле су ведрину и самопоуздање и биле ефикасније.

Нађи своју песму

– Било да певате у групи или сами, то ће вам смањити нервозу и ниво кортизола, хормона стреса – тврди музикотерапеуткиња Елисон Хагли. Нека истраживања указала су да певање може да ублажи и физички бол, а налази из студије коју су ове године урадили фински научници с хелсиншког универзитета говоре да певање чак побољшава и когнитивне функције: испитаници старији од 60 година који су се придружили хору успешније су се вербално изражавали од оних без певачких аспирација.

(Фото А. Васиљевић)

Музикотерапеуткиња Лиза Таунсенд препоручује да кад год осетите потребу да неком мелодијом пропратите своје тренутно расположење, то учините без обзира на то што не умете да певате, немате леп глас или нисте сигурни да песма баш тако звучи.

Један од психолошких „трикова” да се осетите боље, уколико сте тужни, бесни, разочарани или се тренутно суочавате с неком непријатношћу, јесте да се сетите омиљене мелодије и запевате је. Она може бити ваш мотивациони подстицај да се разведрите, повратите самопоуздање и ведрину. Довољно је неколико тактова.

– Певање је искуство у којем учествује цело тело, укључује дубоко дисање, ослобађа допамин и ендорфин (хормоне среће) и помаже вам да будете свесни свог тела и својих осећања – истиче Лиза. Она подстиче своје пацијенте да пронађу ту „своју” песму која ће их надахнути кад су малодушни, покренути кад су безвољни, одобровољити кад су нерасположени, али и пропратити тренутке кад су испуњени и срећни. То може бити песма повезана с неком пријатном успоменом на одређено место, догађај, особу или мелодија коју су сами смислили. Ако одмах не погоде тоналитет, само нека застану, дубоко удахну – и наставе.

(Pixabay)

Само пусти глас

Певуцкање, звиждукање, караоке, прикључивање рефрену или једноставно „ла ла ла”, уз лупкање длановима, пуцкетање прстима или њихање целог тела, све је то пожељно и здраво, сматрају стручњаци, а међу добробити од ове активности, поред ведријег расположења, наводе нормализацију крвног притиска, јачање мишића лица и врата (који се највише активирају приликом певања) и вежбе дисања.

Ако сте сувише стидљиви да певате у друштву или сте окружени комшијама којима смета сваки гласнији звук, придружите се оној петини човечанства (према једној аустралијској студији) која редовно „пусти глас” у кади или док се тушира. Зашто баш тамо? Па, акустика купатила чини да певање звучи боље него у другом простору. Проверено!

Мелодија која покреће

Певање помаже да се осетите боље кад сте тужни, малодушни, нерасположени, ублажава и физички бол, побољшава неке когнитивне функције и јача мишиће врата.

Уколико вам је непријатно да певате у друштву, радите то кад сте сами, док возите, туширате се, поспремате кућу.

Пронађите „своју” мотивациону мелодију која вас увек разведри или ону која вас подсећа на неке лепе тренутке из прошлости.

Коментари0
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.