Четвртак, 09.12.2021. ✝ Верски календар € Курсна листа

Нова правила политичког оглашавања у Европској унији

(Фото EPA-EFE/David Fernandez)

БРИСЕЛ – Европска комисија представила је данас предлог о транспарентности и политичком оглашавању, који за циљ има заштиту изборног интегритета и демократске дебате у Европи.

Предложена правила захтевају да свака политичка реклама буде јасно означена као таква и да садржи информације попут тога ко ју је платио и колико.

Истовремено, политичке технике „циљања и појачавања” би морале бити детаљно јавно објашњене, а биле би забрањене када се користе осетљиви лични подаци без експлицитне сагласности појединца.

„Избори не смеју бити такмичење нетранспарентних метода. Људи морају да знају зашто је реклама направљена, ко ју је платио, колико и који су критеријуми микро-циљања коришћени. Нове технологије треба да буду оруђе за еманципацију, а не за манипулацију”, поручила је потпредседница Комисије, Вера Јурова, а преноси Танјуг.

У ЕК наводе да и плаћено политичко оглашавање мора бити јасно означено истакнутим именом спонзора, износом потрошеним на политичку рекламу, изворима тих средстава и везом између огласа и релевантних избора или референдума.

Политичко циљање и технике појачавања, које користе осетљиве личне податке, као што су етничко порекло, верска уверења или сексуална оријентација, биће забрањене и моћи ће да се користе само уз изричит пристанак особе која је у питању.

По први пут ће бити обавезно да се у политичке рекламе унесу јасне информације на основу чега је особа циљана и да се објави које групе појединаца су циљане и на основу којих критеријума

У Комисији наводе да уколико се овај предлог усвоји, политичка реклама неће моћи да буде објављена без наведених услова, а од држава чланица ће се тражити да уведу ефикасне казне када се крше правила о транспарентности политичког оглашавања.

Европска комисија затражила је и ревизију правила ЕУ о финансирању европских политичких партија и фондација која има за циљ да олакша интеракцију европских политичких партија са њиховим националним чланицама, повећа транспарентност, посебно у вези са политичким оглашавањем и донацијама, смањи прекомерна администрација и повећа финансијска одрживост политичких партија и фондација.

Коментари2
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Slobodan
Слобо царе. Прочитај текст, па онда дај коментар. Е када би то заживело и код нас, било би лепо. А оно, зејтин, шећер, запошљење, бугарски возови, обећања, обећања итд. У преводу, не зна се ко пије, али се зна ко плаћа. Сви ми, порески обвезници.
sloba car
U principu se zna da tajkuni mogu da mnogo više plate takve reklame.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.