Среда, 19.01.2022. ✝ Верски календар € Курсна листа

Другачија „Мадам Батерфлај” у Народном позоришту

Редитељка Ману Лали каже да је оперу поставила у контекст садашњице, везујући је за два актуелна проблема ‒ екологију и проблем односа мушкарца према жени
Шоко Окада, сопран из Јапана, у опери „Мадам Батерфлај” (Фото: Народно позориште)

Опера „Мадам Батерфлај” у два чина Ђакома Пучинија, у режији Ману Лали, биће ексклузивно изведена сутра од 19 часова у Народном позоришту у Београду, у продукцији Фондације Пучинијевог фестивала из Торе дел Лага и у сарадњи са Италијанским институтом за културу у Београду. Редитељка Ману Лали изјавила је овим поводом на конференцији за новинаре да је оперу поставила у контекст садашњице, везујући је за два актуелна проблема ‒ екологију и проблем односа мушкарца према жени.

‒ Желела сам да покажем начин на који се човек према природи односи. На сцени ћете моћи да видите много стабала... Још један проблем на који сам желела да укажем постављањем ове опере јесте однос мушкарца према жени, то јест злоупотреба жена. У мојој верзији, за разлику од класичне „Мадам Батерфлај”, Кејт Пинкертон у знак солидарности са Чо Чо Сан напушта свог мужа, а не узима њено дете ‒ рекла је Лали у сусрету са новинарима, додавши да се актери опере и хор идентификују са Мадам Батерфлај и свим женама и да су те сцене изазвале веома интензивне емоције.

‒ Уметност не треба да буде само украс. Она треба да мења човекову душу... Опера је увек актуелна јер су и интензивне емоције вечне ‒ навела је Лали.

Диригент Фабрицио Вентура истакао је да је Пучини увек био савремен човек:

‒ Знао је све партитуре других композитора, својих савременика, често је ишао да слуша Вагнера... Био је познавалац светске музике и то се код њега јасно чује.

Првак Опере Народног позоришта Миодраг Д. Јовановић истиче да му је част што наступа у адаптацији „која је издање најбоље италијанске опере и традиције”. Светисалв Гонцић, в. д. управника Народног позоришта, истакао је да је његов задатак да омогући уметницима што боље услове за извођење изузетних дела, и да је срећан што су у могућности да то сада и ураде. Директор Италијанског института за културу у Београду Роберто Чинкота навео је да је поносан што су упркос свим недаћама успели да организују овај велики догађај.

У улози Мадам Батерфлај наступа Шоко Окада, а слушаћемо у другим улогама Аријану Мањанело, Светлану Ловчевић, Винченца Костанца, Миодрага Д. Јовановића, Синишу Радина, Михаила Шљивића, Александра Стаматовића и Николу Басту.

Коментари0
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.