Петак, 21.01.2022. ✝ Верски календар € Курсна листа

Почела обука психолога и психијатара за помоћ после саобраћајне незгоде

(Фото АБС Србије)

Агенција за безбедност саобраћаја је почела обука психолога и психијатара за интервенције након саобраћајне незгоде. Обука је базирана на раду на трауми, превенцији депресије, фобија, анксиозности, посттрауматског стресног синдрома... Радиће се са жртвама саобраћајних незгода, починиоца, њихових породица, деце учесника саобраћајних незгода, као и непосредних помагача приликом саобраћајне незгоде, а то је полиција, лекари, ватрогасци и сви други полагачи. Након едукације полагаће се испит и додељивати сертификат да могу да раде индивидуално и у групи корисника. Обуку је сертификовало Друштво психолога Србије.

У последњих пет година у Србији просечно годишње погине око 550 људи у саобраћајним несрећама а више од 20.000 људи буде повређено. Програми подршке развијаће у три смера, ка породицама жртава, ка онима који су преживели саобраћајне незгоде, као и ка онима који су изазвали тешке саобраћајне незгоде.

Планирано је да се помоћ пружа у Београду, Новом Саду и Нишу. У наредном периоду од две године планирано је да се овај програм прошири на што већи број локалних самоуправа. Агенција већ ради семинаре са лицима која су изгубила возачке дозволе.

Будући процес рехабилитације одвијаће се кроз групни и индивидуални рад у трауми по етичким критеријумима психолошке струке.

Велики број европских земаља развио је овакве програме.

 

Коментари1
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Бољес пречи Тине Голеч и ти
Уместо интервенција post festum, држава би требало да институционализује психолошко-техничку процену погодности потенцијалних кандидата за управљање моторним возилом у саобраћају. Тако да би, у складу са способностима, неко могао да се обучава да вози, а неко не би могао ни да започне обуку за возача, јер то не би било добро за његову личну безбедност, као ни за безбедност и благостање других учесника у саобраћају. Исто као што не може свако да пева у хору, да зарони на два метра дубине, итд.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.