Четвртак, 27.01.2022. ✝ Верски календар € Курсна листа

Потребно вам је опуштање - седам здравих начина за смањивање стреса

(Pixabay)

Пандемијски стрес је оно што нас свакодневно окружује. У минулим данима социјалне дистанце, смањених контаката, страха од болести и за егзистенцију недавно истраживање на 1.540 одраслих показало је да је конзумација алкохола порасла за 14 одсто у односу на пре годину дана.

Иако ово можда није изненађујуће, свакако је забрињавајуће јер алкохол може да вам угрози квалитет живота.

„Алкохол ће учинити да се осећамо добро у првом тренутку, али онда дугорочни ефекти, па чак и краткорочни ефекти могу бити у супротности са оним што смо намеравали да постигнемо”, каже др Британи ЛеМонда, неуропсихолог у болници Ленокс Хил у Њујорку.

Слагалице смирују, а и бојанке помажу  

Заједно са алкохолом, од почетка пандемије порасла је и продаја слагалица. Већ у априлу, неки произвођачи слагалица су заправо распродали своју понуду, а једна компанија пријавила је невероватних 370 процената повећања продаје у односу на годину раније.

Зашто? Према професору Универзитета у Торонту Марселу Данесију, може бити много разлога. Једна је да слагалице уносе ред у хаос што нам даје осећај контроле. Такође, оне нам одвлаче пажњу од неизвесног стварног света и представљају начин да ум и тело раде у тандему. Када ваша глава и руке састављају делове, збуњеност и неизвесност се повлаче.

Добар избор су и бојанке за одрасле.

Практикујте медитацију

Ако сте мислили да медитација значи сате седења на поду док вам се ноге грче, размислите поново. Студија објављена 2019. године у Бехавиорал браин рисрч открила је да само 13 минута медитације дневно током осам недеља диже расположење и одлично је у сузбијању анксиозности.

И не морате да медитирате сами, испробајте вођену медитацију која може бити позитивно и ослобађајуће искуство.

Удах или два

Удах и још дужи издах смириће ваше мисли и учиниће да се опустите. Аманда Бивер, велнес дијететичар препоручује да понављате лагано и дубоко дисање док се не ослободите напетости у раменима.

Утеха храном није добар избор

Алкохол није једино наводно „брзо решење” за пандемијску анксиозност. Многи такође посежу за храном, најчешће не здравим изборима. Утеха у грицкалицама и слаткишима, направиће само нов проблем око килаже која ће подивљати. Зато се храните здраво, гледајте и пажљиво бирајте шта једете. Ако вам се нешто грицка да би вам било боље онда бирајте воће и свеће поврће.

Вежбајте

Трчање уз и низ степенице или ходање око блока 10 минута, мало аеробних активности или вожња бициклом- све то може одагнати акумулирани стрес. Наиме, вежбање је здраво за мозак јер се повећава доток кисеоника, проток крви и хормони квалитетније раде.

Студија, објављена 2018. открила је да 10 минута брзог хода побољшава расположење у поређењу са неактивношћу уопште.

Заузмите јога позу

Многе бенефите доноси јога, али важно је да знате да ублажава стрес, подиже расположење, побољшава сан, смањује бол.

Баш као што и један квалитетан дах може да промени ваш начин размишљања, једна поза јоге може да учини нешто за смањење вашег стреса и опуштање. Истезање, којим јога обилује,а посебно пре спавања може помоћи да мирно спавате.

Искључите обавештења на телефону

Важно је да будете у току са актуелним информацијама, али преплављеност води у неконтролисан стрес. Нарочито када вас бомбардују упозорења са друштвених мрежа која добијате на телефону, рачунару или паметном сату. Најлакши начин да избегнете ситуације у којима се ниво стреса неоправдано диже је да ограничите време на друштвеним мрежама и вестима и одвојите време да изаберете поуздане изворе вести.

Коментари0
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.