Петак, 21.01.2022. ✝ Верски календар € Курсна листа

Почели радови на градњи аутопута Ниш-Мердаре

(Фото Танјуг/Зоран Жестић)

МЕРОШИНА – Код петље Мерошина данас су свечано почели радови на изградњи аутопута Е80 Ниш-Мердаре од 76,3 километара, на првој деоници од Ниша до Плочника, у присуству председника Србије Александра Вучића.

Председник је истакао да ће тај аутопут бити спас, пре свега, за Прокупље, Куршумлију, Блаце и тај део земље.

Вучић је рекао да би деоница аутопута до Прокупља требало да буде готова за око две и по године.

„Ово је веома сиромашан крај, који се са аутопутем подиже. Веома је важно што ћемо овде изгадити аутопут”, нагласио је Вучић и додао да ћемо се тако боље повезати и са Приштином и Грачаницом.

Ово је велики помак за нашу земљу, нагласио је председник Србије и захвалио ЕУ на финансијској помоћи за тај пројекат.

„Умемо да поштујемо новац који добијамо бесплатно – 40 милиона евра поклона од ЕУ само за ову деоницу. Много хвала свим пореским обвезницима ЕУ”, поручио је Вучић.

Почетку радова присуствује шеф делегације ЕУ у Србији Емануел Жиофре, министар грађевинарства Томислав Момировић, директори Коридора Србије и Путева Србије, Александар Антић и Зоран Дробњак и други.

Вучић је у разговору са Жиофреом рекао да је први пут о том пројекту разговарао још 2013. године са немачком канцеларком Ангелом Меркел.

Казао је да ће аутопут допринети и успостављању ближих односа са Албанцима, као и да ће пуно значити за Србе у Косовском поморављу и Сиринићкој жупи.

Грађевинске машине компаније Штрабаг почеле су земљане радове на деоници од петље Мерошина код Ниша до Плочника у дужини 36,3 километра.

Деоница Ниш-Плочник је изузетно комплексна, јер ће имати шест тунела, 12 мостова и велики број надвожњака, подвожњака и вијадуктова, због чега је подељена на четири поддеонице, кажу за Танјуг у Министарству грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре.

То су петља Мерошина-Мерошина 1 дуга 5,5 километара, петља Мерошина 1-петља Прокупље исток дужине 8,8 километара, петља Прокупље исток-петља Прокупље запад дуга 12,8 километара и петља Прокупље запад-петља Белољин дужине 5,5 километара.

Процењена вредност радова је 225 милиона евра, од чега је 185 милиона обезбеђено из кредита Европске инвестиционе банке и Европске банке за обнову и развој, 40 милиона евра је помоћ ЕУ, а 30 милиона је обезбеђено из буџета Србије.

За остатак аутопута до Мерошине у току је израда документације за грађевинску дозволу, као и тендерске документације.

Рок за завршетак радова на првој деоници је 2026. година.

На читавом делу аутопута дугог скоро 77 километара до административног прелаза Мердаре планирано је 85 мостова, 18 километара тунела.

То је део будућег аутопута Ниш-Приштина-Драч дужине 383 колиметара који ће повезати Србију са највећом луком у Албанији и представљаће везу Коридора 10 са Рутом 6 (Скопље-Приштина) и Рутом 2б (Сарајево-Подгорица-Валона).

Циљ пројекта је боље регионално повезивање, уштеда на времену путовања и оперативним трошковима, као и повећање безбедности саобраћаја.

Коментари4
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Mikica
Шта је са постојећим магистралним путем Ниш-Мерошина-Прокупље? Годинама је у лошем стању и јако оптерећен саобраћајем а државу не интересује поправка овог магистралног пута иако њим пролази пуно шлепера, аутобуса и већина гастарбајтерске популације са југа. Држава њима наплаћује лепе путарине на ауто-путу. А када сиђу са аутопута само уништавају ову деоницу коју држава не жели да обнови. Сада ће овдашњи народ добити алтернативу у виду аутопута али ћe да плаћа. Толико о помоћи државе...
Doljevcanin
Pa ne moze valjda da se zaustavi saobracaj i obnavlja magistralni put a da jos nema alternativnog autoputa? To nije racionalno. Kad se izgradi autoput onda se na godinu-dve uspori ili zaustavi saobracaj na magistralnom, on se popravi i dalje ga mestani koriste za dzabe. Ne treba izmisljati rupu na saksiji.
MAX
Tito je otvarao granice prema Albaniji da bi citave porodice Albanaca nesmetano ulazile i naseljavale Kosovo i Metohiju. Danas se njihovim potomcima o nasem trosku gradi autoput da brze i lakse prodiru dalje na sever ... do Beograda, Budima i Peste...
MAX
Put za laksu bezaniju Srpskog naroda sa Kosova i Metohije u slucaju novog nasrtaja Albanskih separatista. Mozda i put povratka potomaka proteranih iz Toplickog kraja 1878. godine. Jedno ili drugo, treceg ne moze biti.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.