Среда, 19.01.2022. ✝ Верски календар € Курсна листа

Компанија МПЦ пропертиз купила тржни центар Делта сити

Шопинг-мол који одавно није у власништву Мирослава Мишковића, трећи је џиновски потрошачки објекат у породици некретнина бизнисмена Петра Матића
(Фото Р. Крстинић)

Бизнисмен Петар Матић од јуче је суверени господар београдских шопинг-молова. Купивши „Делта сити” његова компанија „МПЦ пропертиз” у свом власништву сада има три шопинг-мола западног типа од укупно седам, колико их је у последњих петнаестак година саграђено у престоници. Осим назива „Делта” у свом имену, „Делта сити” одавно нема везе с Мирославом Мишковићем, власником „Делта холдинга” и некадашњим највећим Матићевим супарником на домаћем тржишту некретнина, који је на нашим просторима 2007. године подигао први шопинг-мол „Делта сити” у новобеоградском Блоку 67 и у међувремену га продао. Од кога је „МПЦ пропертиз” купио „Делта сити” и по којој цени, то компанија у јучерашњем саопштењу није навела.

– Куповином „Делта сити шопинг-центра”, „МПЦ пропертиз” је у могућности да својим закупцима и пословним партнерима понуди не само квалитетан и разноврстан портфолио, већ и најбоље тржишне услове за развој пословања. Овом аквизицијом наша ритејл мрежа броји чак пет шопинг-центара и представља апсолутног лидера на домаћем тржишту и шире – казао је Maксенс Лиагр, генерални директор „МПЦ пропертиза”.

Пословни маневри вечито мистериозног
Почетком године вечито мистериозни Петар Матић најпре је, као већински власник БИГЗ-а, здања у Булевару војводе Мишића, продао свој део. Убрзо потом ослободио се и луксузне локације с погледом на Калемегдан и Београдску тврђаву на којој је планирао да гради „Калемегдан парк”, али је он дуже од деценије чамио као напуштено градилиште. „Калемегдан парка”, изградње 26 луксузних станова, ослободио се убрзо после БИГЗ-а – тај пројекат отишао је у руке „Александар градње”, компаније која је с „Марером пропертиз” купила БИГЗ и његово реновирање започела.Паучину је Матић скинуо и са објекта у центру града, на месту чувене кафане „Три листа дувана”. Пословну зграду на углу Кнеза Милоша и Булевара краља Александра „МПЦ пропертиз” планира да заврши ове године после вишегодишњег застоја у градњи.

Ова куповина, наводи се у саопштењу, додатно је оснажила портфолио малопродајног простора компаније Петра Матића, који чине „Ушће шопинг-центар”, „Бео шопинг-центар”, „Меркатор центар Београд”, први модерни тржни центар и „Имо аутлет центар”. Све те потрошачке дестинације налазе се у Новом Београду, осим „Бео шопинг-центра”, који је отворен јуна прошле године на Коњарнику.

По величини парира „Ушћу” и та два објекта су модерни шопинг-центри западног типа – што према међународним стандардима значи да имају најмање 20.000 квадратних метара за издавање, делове за храну и забаву (играонице и биоскоп) и централни систем управљања и одржавања.

„Ушће”, на једној од најексклузивнијих градских локација, отворено је две године после „Делта ситија” у пролеће 2009. и све до октобра прошле године, када је у стамбено-пословном комплексу „Београд на води” пресечена црвена врпца на шопинг-молу „Галерија Београд”, било је највећи и најпосећенији тржни центар у престоници. Познаваоци прилика на тржишту некретнина кажу да у „Ушће” недељно уђе више од 200.000 људи, у „Делта сити” око 150.000 када су снижења и уочи празника и да мегаобјекат „Галерија Београд” од укупно 300.000 квадратних метара још није ни приближно достигла такву посећеност. Додуше, отворена је пре годину дана у доба короне, која је и те како погодила тржне центре који су били затварани, а људи избегавали такве просторе и гужве. Сви локали у „Галерији Београд” ни до данас нису попуњени, али стручњаци за непокретности тврде да ће се то ускоро променити.

За Николу Ђогатовића, консултанта за некретнине, још један шопинг-мол у породици некретнина „МПЦ пропертиза” добра је вест и за закупце тог малопродајног простора као и крајње купце.

– Иста адреса на коју се обраћају светски брендови који први пут улазе на неко тржиште и желе да у неколико молова истовремено отворе продавнице пружа различите бенефите за закупце. Купци већ имају погодности јер је „МПЦ пропертиз” увео и мобилну апликацију лојалности која омогућава поклоне и попусте за посетиоце његових тржних центара. За компанију је то добар потез зато што је „Делта сити” изузетно посећен, а власник ће у њему развити неке нове услуге, постојеће унапредити, продати га, зарадити и обрнути капитал – уверава Ђогатовић.

Коментари4
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

NYC
Koncept shopping malls se menja a ocekuje se i pad interesovanja za 1/4 u narednih pet godina makar u SAD; Kad sam u Beogradu ne idem u malls..vise volim tradicionalni koncept i pijace ...Ovde se radi o ukrupnjavanju i interesima firme vlasnika malls, a to sta je lakse i bolje za kupce i zakupce prostora njima i nije bitno. U Galleriju Bgd H20 sigurno NEcu ici. Potpuni bojkot !!
Dusan T
Je li i ovo dogovoreno kao sudske odstete koje im vlada isplacuje?
lalovsin
Zasto je ruski trgovacki lanac toliko najavljivan sa obecanim niskim cenama od strane Ministra Popovica odustao od dolaska u gradove Srbije? Zasto smo uskraceni za njihovu robu kada su nam tako bliska braca . Da li je razlog njihovo ispitivanje nase kupovne moci ili su razlozi nametnuti od strane zapada. ?
Vladimir
Da li bogati znaju da će pandemiji uskoro doći kraj ili je ovo kupovina zarad prestiža?

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.