Петак, 21.01.2022. ✝ Верски календар € Курсна листа

Произвођачи незадовољни откупном ценом млека

Траже састанак с власником и генералним директором „Имлека”
(EPA-EFE/A. Sultan)

Произвођачи млека у Србији затражили су састанак с генералним директором и власником „Имлека” јер су незадовољни откупном ценом млека и траже повећање.

 

– Суштина је да смо ми већ изморени од тога што прерађивачи не подижу цене. Фармери сматрају да највећу одговорност за овакву ситуацију има „Имлек” који је највећи на тржишту и неће да подигне цене – рекла је за „Политику” председница Савеза удружења одгајивача Сања Бугарски.

Објаснила је да све остале, чак и мање млекаре, тренутно плаћају више него та компанија. Откупна цена за новембар требало би да буде за свега два динара већа него претходна. То је минимално ако се зна да је произвођачка цена једног литра млека 56 динара, а откупљивачи су га плаћали 36.

– Значи 20 динара „фали”, а они су нама цену подигли за два динара. Неке мање и за четири... Вероватно би мање млекаре плаћале и реалнију цену, али што би то радиле када највећи на тржишту неће – нагласила је она. Подсетила је да је откупна цена сировог млека 2015. године била 42 до 43 динара за литар, када су млеко и млечни производи били далеко јефтинији у рафовима.

– Са овим менаџментом са којим смо до сада комуницирали нисмо се померили даље од почетка и немамо никакав резултат. Зато смо тражили разговор с генералним директором и власником „Имлека” и сада чекамо информацију да ли ће састанак бити одржан – рекла је Бугарски.

Држава је недавно због упозорења фармера да је њихов положај на тржишту већ неколико година угрожен подигла субвенцију са седам на десет динара за литар млека.

Она сматра да оправдање за прерађиваче не може да буде ни последње ограничавање цене на 60 дана које, уз још четири намирнице, важи и за дуготрајно млеко од 2,8 одсто млечне масти. То је добро за потрошаче али је познато да овај сектор не зарађује на млеку и да их замрзавање цена неће погодити.

– Купци треба да знају да ниједна млекара не живи од млека. Млеко је бренд који ви стављате на полицу да би ваши потрошачи навикли да то купују од вас. Они зарађују на павлаци, јогурту, воћним јогуртима, млечним намазима... Иако ни на млеку, исто као и трговински ланци, сигурно нису на губитку. На губитку су једино фармери и то већ пету годину – навела је Сања Бугарски.

Коментари0
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.