Петак, 21.01.2022. ✝ Верски календар € Курсна листа

Производња аутомобила у Русији се брже опоравља него у ЕУ

(Фото Фејсбук)

Производња возила у Русији повећана је за чак 21 одсто у првих девет месеци ове године у односу на исто раздобље прошле године. У исто време, у ЕУ је производња аутомобила расла скромних 3,1 посто.

Иако Русија као аутомобилска сила није на врху светске топ  листе и има тржиште на којем стране компаније немају пуно интереса, стварност је нешто другачија. Руска аутомобилска индустрија је с 1,8 милиона произведених возила 13. у свету и запошљава више од 600.000 радника што је један одсто све радне снаге велике руске привреде. Готово све велике аутомобилске светске компаније имају производне погоне у Русији укључујући Рено, у чијем је саставу и највећи домаћи произвођач АвтоВАЗ, Фолксваген групу, Кију, Хјундаи, Тојоту, Мерцедес, Форд, Џенерал Моторс…

Након прошлогодишњег успоравања због пандемије корона вируса, нови подаци које преноси РусАуто Њуз показују да је производња возила у Русији повећана за петину у првих девет месеци 2021. у односу на исто раздобље прошле године и да се опоравља пуно брже од производње аутомобила на подручју ЕУ. Колико је пандемија, па онда и недостатак чипова погодила европске произвођаче говори податак да је досад у 2021. у ЕУ произведено 7,6 милиoна возила што је три милиона возила мање него у исто време у 2019. години.

И продаја у Русији иде добро. Неке моделе купци чекају да им се испоруче. Занимљиво звучи да je целокупна годишња производња најскупљег руског аутомобила распродата у свега неколико дана. Реч је о моделу “сенат” нове марке Аурус, чија је производња кренула током маја ове године. Почетком октобра први примерци стигли су у московски салон како би били понуђени јавности.

Убрзо, из Ауруса су обавестили јавност да је продато свих 350 примерака који ће бити произведени ове године. Стога су већ сада отворили листу наруџбина за следећу годину.

То је аутомобил који кошта око 24 милиона руских рубаља, око 290.000 евра.

Иначе Аурус Моторс је нови руски бренд луксузних аутомобила, чији први модел, продужени “сенат” је званична државна лимузина руског председника Владимира Путина.

 

Коментари10
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Rade
Prema onome sto je u clanku skontao sam sledece: proizvodnja automobila kompanija sa sedistem u EU se brze oporavlja van matica zemalja - konkretno u Rusiji. Razlog tome moze biti u olakom odnosu Rusije prema pandemiji i vakcinaciji ali nista manje cinjenica je da profit od proizvodnje u Rusiji ubiraju zapadnoevropske kompanije a Ruska drzava je verovatno morala da im plati da otvore svoje pogone u Rusiji.
sestra Cen
3,1% porasta u EU je puno vise nego 21% porasta u Rusiji.
Joca Prca
A u Srbiji se drze fijata ko pijan plota.
Dusan Martinovic
Bio onaj Medvedev u pravu kad je investirao u Automobilsku industriju Vidim Putin ima dobar ukus isti R&R Phantom $300,000 Euro dobra zamena za Mercedes Pulman inace Porche i Bosch razvili SUS motor. Dobro da su zivi od ovih nasih branitelja Rusije koje tvrde da ce svaki Nemac da zaglavi sa glavom nabijenom u led. Demantuju ih sami Rusi lepo je sto se pobrojali sve proizvodjace koji uce Ruse kako se pravi dobar auto.
Ненад
Русија није зависна од увоза и у трговинској размени има суфицит од око 180 милијарди долара, док САД има дефицит од билион долара. Русија је велики извозник алата, а производе зупчанике за Мерцедесове аутоматске мењаче и сам преносни механизам, као и коморе за саогеравање, лопатице и крила за америчке авионе. Цене су ниже за 4 пута у Русији него у Немачкој.
Ненад
То није тачно. Мотор је развио завод НАМИ из Москве, а главни конкструктор је био Игор Анохин. Мотор нема ниједну додирну тачку са Поршеовим моторима, што се види и по растојању између централних оса цилиндара. Друго, мотор који је уграђен у аурус сенат, има цилиндар који може да издржи унутрашњи притисак од 220 бара. На пример, Мерцедесови и Поршеови мотори са 8 цилиндара могу да издрже притисак у цилиндру од 130 бара. Руски мотор може да издржи 650 000 км без ремонта, немачки ни 300 000км.
Прикажи још одговора
RUS
Samo jedan od nekoliko stotina dokaza da zapadne sankcije ne deluju na rusku ekonomiju
RUS
@Luis Pa Rusija i ne trazi da ih ukinu!
Luis
Pa onda ih nema smisla ni ukidati.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.