Среда, 19.01.2022. ✝ Верски календар € Курсна листа

У „Србија каргу” убудуће без плата нижих од минималне

Биће повећане за најмање 1.500, па до износа од 4.000 и 5.000 динара
(Фото Танјуг/Тара Радовановић)

Сви радници у железничком предузећу „Србија карго” којима је коригован коефицијент за обрачун и исплату плата, од 1. јануара 2022. више неће примати плату испод минималне, што је досад био случај за око 40 одсто радника, од укупно 2.260 запослених у овом предузећу. Зараде ће им бити повећане за најмање 1.500 динара, па све до 4.000 и 5.000 динара. За то је држава недавно издвојила додатних 650 милиона динара, али је тај новац опредељен за повећање зарада на укупну масу плата, уз корекцију коефицијента, у сва четири железничка друштва – сем за „Србија карго”, и за „Србија воз”, „Инфраструктуру железница Србије” и „АД железнице Србије”, која су некада чинила ЈП „Железнице Србије”.

Предузећу „Србија карго” припало је 160 милиона динара, а на тај износ додато им је још 55 милиона динара, за исплате зарада до минималне, пошто ће од 1. јануара 2022. вредност радног часа износити 201,22 динара.

– Пословодство и синдикати фирме „Србија карго” усвојили су и потписали анекс колективног уговора, изменивши вредност радног часа и коефицијенте за обрачун и исплату плата запослених, тако што су отказали одређене тачке колективног уговора и направили нови предлог за цену радног сата од 201,22 динара. Став члана 27 колективног уговора који је гласио: „Вредност радног часа за обрачун исплате зарада утврђује се у износу од 77,53 динара без пореза и доприноса” замењен је у делу износа те вредности која сада износи 201,22 динара, без пореза. То значи да најнижа плата запослених у „Србија каргу” од наредне године неће моћи да буде испод законом гарантоване минималне зараде у Србији – напомиње Зоран Дашић, председник синдиката „Србија карго”.

Да би то све ступило на снагу, потребно је ипак да тај посао одраде и остала железничка друштва – „Србија воз”, „Инфраструктура железнице Србије” и „АД железнице Србије”, тако што ће усагласити анекс колективних уговора како је од њих захтевала премијерка Србије, на састанку одржаном средином овог октобра.

– Тек после тога се очекује да ресорно министарство и Влада Србије потпишу предложени колективни уговор и дају сагласност на њега. Надлежни нас још нису обавестили када ће то бити, јер се очекује да и остала железничка друштва исто ураде предлог анекса један колективног уговора – наводи Дашић.

У „Србија каргу” се од сада коефицијент за обрачун и исплату плата запослених креће од 1,02 до 3,91, а раније је био много већи, док су вредности радног часа биле ниже.

– Потписивањем анекса колективног уговора то је сада промењено, у складу са законом. Најнижи коефицијент имају помоћни радници, који су до сада примали испод минималне зараде. Од наредне године, захваљујући држави и томе што је пословодство са синдикатима потписало анекс колективног уговора, имаће 35.712 динара месечну нето плату – објашњава Дашић. Додаје да ће, рецимо, возовођа и металостругар на обради точкова са променом коефицијента на 1,05 од следеће године имати 36.762 динара месечну плату, а дефектатор који има задатак да прегледа локомотиву, констатује квар и даје налог за њену поправку, са коефицијентом 1,09, убудуће ће зарађивати 38.164 динара месечно. Сви ти профили радника до сада су примали испод минималне зараде, која за 176 часова рада у месецу треба да износи око 32.371 динар.

Коментари2
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Bojan
Vozovođa ima platu od 37.000? Jezivo
zoran
Jos da neko objasni kako je interni radni ugovor imao vecu snagu od drzavnog zakona o minimalnoj plati, pa su bili placani ispod minimalca. Kad nam to objasne onda da i mi ostali napisemo neke ugovore pa da ne moramo da postujemo zakone.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.