Први путници у фебруару
Да је све ближе катанчење садашње Београдске аутобуске станице и отварање нове у Блоку 42, показује и призор са градилишта новог БАС-а. На овој новобеоградској локацији, која се налази тик уз железничку станицу на најмногољуднијој београдској општини, почело је асфалтирање станичног платоа и уређење перона, објавио је на фејсбук налогу Горан Весић, заменик градоначелника.
Аутобуска станица на Новом Београду у Генерални урбанистички план престонице уцртана је 1971, тада као један од три једнако рангирана аутобуска терминала
Радови на комплексу новог БАС-а који су једно време таворили у међувремену су убрзани и план је да ново, додуше недовршено, централно чвориште за приградске, међуградске, међународне и туристичке аутобусе путнике почне да опслужује од фебруара, марта наредне године. До тада би требало да буде окончан посао који се тиче уређења самог станичног платоа и перона, приступних веза у оквиру станичног комплекса, сигнално-надзорног система као и опремање и чишћење привремене станичне зграде односно раније изграђеног анекса (такозвана топла веза између железничке станице и новог БАС-а). У његовом централном делу биће привремени шалтер-пулт са десетак места за службенике. Како смо недавно писали приликом посете градилишту новог станичног комплекса, чини се да тај број места за издавање карата неће бити довољан за опслуживање свих путника, поготово ако се зна да је на садашњој станици знатно више шалтера, али на градилишту су истакли да хоће и да је то у доба пандемије довољан број.
Надлежни су тада истакли: да пандемија короне није све пореметила, овај комплекс вероватно би већ имао и станичну зграду, која се гради на страни ка Улици антифашистичке борбе. Али због непланираних околности, указују одговорни на градилишту, прво ће бити отворена станица за путнике, а упоредо ће бити настављена градња станичне зграде, због које су прошле јесени усвојене измене Плана детаљне регулације за Блок 42 и за чију градњу је тек недавно издата грађевинска дозвола.
Аутобуска станица на Новом Београду у Генерални урбанистички план престонице уцртана је 1971, тада као једна од три једнако рангирана аутобуска терминала. Била је означена као станица „Запад”, раме уз раме стала је с још две – на југу Аутокомандом и на северу код Панчевачког моста. Али 2003. урбанисти су утврдили да станица треба да се гради само у Блоку 42. Ипак, ништа се у погледу тога није дешавало у наредних десетак година, све до почетка пројекта „Београд на води”. Отад до данас траје лицитирање у вези са затварањем старог и отварањем новог БАС-а. Почетак краја старог БАС-а најављен је у лето 2017. када су град и представници БАС-а потписали један од последњих докумената у сусрет градњи новог станичног комплекса. Тада је указано да би нови станични терминал требало да прими путнике у другом делу 2019, али и тај оптимизам се показао неоснованим. Почетком 2018, у току изборне кампање за градске изборе, уследио је и камен темељац, али не и озбиљнији радови у Блоку 42. Најављивани су и у међувремену, али озбиљнији радови на новом станичном комплексу кренули су тек у 2020.
Када он коначно буде отворен, путницима ће, извесно, бити потребно неко време да се навикну на нову оријентацију када је реч о томе који аутобуси ће прелазити преко реке, а који не, али и на нову везу централног аутобуског чворишта и остатка града. Укључени у посао селидбе станице уверавају да се припрема план измењене организације линија јавног градског превоза који ће бити на снази после отварања новог БАС-а, и да ће благовремено бити објављена динамика селидбе и организација полазака са новог БАС-а.
Подели ову вест



Комeнтар успeшно додат!
Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.