Среда, 19.01.2022. ✝ Верски календар € Курсна листа

Више од 100 напада на возаче у јавном превозу у 2021.

Са почетком децембра око 45 насртаја на шофере Конзорцијума приватних превозника и 63 на њихове колеге из ГСП–a
(Фото А. Васиљевић)

Гужве у возилима јавног превоза су свакодневне, неретко несносне. Можда их не би било толико да јавна возила на једној линији наилазе на четири до шест минута, а не на 15 до 20, понекад и ређе. То је и раније била ружна слика, показатељ колико лоше функционише јавни превоз, а нарочито сада, у доба короне, када надлежни и даље позивају на мере предострожности. Дистанца је готово немогућа мисија у возилима због њихове нередовности, а кад крене гурање и стискање расте и нервоза. Креће свађа путника, понекад и мање кошкање, а у појединим ситуацијама нервоза нарасте толико да грађани нападну и возаче јавног превоза. Последњи напад који се догодио у петак увече на Карабурми, када је група млађих Београђана озбиљно озледила двојицу возача ГСП-а, одиграо се не у возилу, већ ван њега. Али, он је само подсетио да насртаји на шофере, чији задатак је пре свега да безбедно превезу путнике, не јењавају и да се и даље, како истичу превозници, дешавају и ван возила јавног превоза и у њима.

Закључно са почетком децембра било је 42-43 насртаја на шофере Конзорцијума приватних превозника и 63 на њихове колеге из ГСП „Београд”. Из године у годину, упозоравају превозници, број напада се повећава.

Разлог за то углавном је незадовољство грађана – због гужви, различитог виђења ко има предност и првенство на коловозу, неотварања врата ван стајалишта или неиспуњене жеље путницима да превезу љубимце који по правилнику, који шофер мора да поштује, не смеју да се унесу у јавно возило.

– Знамо за оне примере када неко од возача аутомобила насрне кроз прозор на возача јавног превоза или улети у возило и нападне га, само зато што је сматрао да је он имао предност на коловозу. Нападају и путници који су незадовољни из најразличитијих разлога – истиче Драго Тошић, директор Конзорцијума приватних превозника.

Како додаје, врсте и тежина напада на шофере су различити – од пљувања и поливања водом, покушаја улетања у возачку кабину, насртаја припитих грађана до ударања, песничења и наношења врло озбиљних повреда возачима. Напади се, истиче, неретко дешавају само зато што возачи стриктно поштују правилнике које и јесу у обавези да поштују попут правила да нема отварања врата ван стајалишта или недозвољавања превоза оних кућних љубимаца којима је забрањен улазак у јавна возила. Тошић напомиње да, иако број напада расте, на срећу у овој години није било оних после којих су се возачи одлучивали на отказ.

– Претходних година дешавало се да после врло озбиљних напада и повређивања возачи узму неколико дана да се одморе и опораве, а онда дају отказ. Не желе више то да трпе. Oве године нисмо имали такве ситуације – указује Тошић.

Претходних година у јавном превозу радило се на увођењу видео-надзора, паник тастера и кабина за возаче, али како су у више наврата истакли превозници, апсолутна заштита шофера не постоји. Јер, они због природе посла морају да изађу из свог простора, а и да не изађу, заштите око њих нису непробојне, поготову када неко од грађана у бесу примени силу. Јасно је и да шофера има разних, да нису сви једнако одговорни, али већина њих јесте, а посао којим се баве није нимало лак. Јер они се у двомилионском граду, у коме су на саобраћајницама од јутра до вечери гужве, старају да све то смирено савладају и путнике безбедно превезу. На то је подсетио и ГСП апелујући на кориснике јавног превоза и све учеснике у саобраћају да имају у виду да свако ометање и напад на возаче јавног превоза нарушава како безбедност путника тако и општу безбедност свих учесника у саобраћају.

Тражење кривца у возачима јавног превоза и насртаји на њих због несносних гужви у возилима, колапса на улицама и нередовних полазака погрешан је потез. Кривци, односно они који све то треба да уреде, на другом су месту. Сигурно не у возилима јавног превоза.

Каменовање возила

Дешава се не само да нападе доживљавају возачи, него и путници. Сви они су угрожени када дође до, рецимо, каменовања јавних возила, што је нажалост неретко пракса на градским саобраћајницама. На срећу, осим оштећења возила, после летења каменица није било озбиљнијих повређивања возача и путника.

На мети нападача су и контролори карата. Како каже Драго Тошић, у њиховим возилима ове године било је девет таквих напада које приватни превозници, као и насртаје на њихове возаче, једнако осуђују.

Коментари4
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Милан Панић
Неће бити да је дугодеценијски проблем јавног превоза у Београду потпуно "ван њиховог домета". Да ли имају проблем са возачима који праве "митинг" чекајући једно друго на почетним станицама па онда иста линија крене у "возићу" тамо где их није било пола сатаи дуже или у неспособним диспечерима какви не констатују да нпр линија 37 заиста иде на 5 минута (и краће) а дуже линије 46 и 55 на пола сата па не раде преусмеравање возила - такве проблеме треба напокон да реше у "кући".
zaliv.net
Ne podrzavam nikoga ali kao vozac privatnog automobila mogu reci da se mnogi vozaci autobusa ponasaju veoma drsko u saobracaju i bukvalno vas guraju kako bi se vi zaustavili da bi oni prosli iako su recimo tek pristigli u taj deo ulice a vi tu vec cekate....svaki deseti je veoma bezobrazn a to niko nit kontrolise nit sankcionise. Da li ti ljudi uopste imaju nekakve psiho testove koji bi imali ikakvog znacaja!? Ili usled nedostatka vozaca firme zaposljavaju koga stignu...
Milica
Objavite koliko su ljudi ubili nemarni vozaci GSP-a za poslednjih godinu dana.
darkovozd
Početna stanica 68ice, žestok minus, Košava. Autobus na okretnici, baba kuca vozaču da joj otvori vrata. On ne otvara. Baba i ja (već bio na stanici) čekamo 20min da se vozač smiluje da dodje na početnu (20m daleku) stanicu i da nas pusti u autobus. Vozač nije prekršio propise ali...

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.