Уторак, 18.01.2022. ✝ Верски календар € Курсна листа

Сваки четврти грађанин Србије прати од 10 до 19 инфлуенсера

(Фото Анђелко Васиљевић)

Сваки четврти грађанин Србије узраста од 12 до 60 година прати између 10 и 19 инфлуенсера, а сваки девети купује производе који они препоручују, показало је истраживање које је спровео ЦеСИД за програм Нова писменост.

Истраживање је показало да они деле и исте ставове као инфлуенсери које прате, посебно зато што им утицајни људи с интернета сликају свет "онакав каквим он јесте".

"У протеклих годину дана дошло је до повећања праћења инфлуенсера и инфлуенсерки на оба нивоа. Сада 53 одсто грађана пасивно прати инфлуенсере, у односу на 38 посто прошле године, а њих 13 одсто активно. Што су испитаници млађи, то активније прате инфлуенсере, који се полако етаблирају као посебан медиј и то врло утицајан и значајан", пише у истраживању, а преноси Бета.

Вања Банковић из организације "Пропулсион" изјавила је да тренутно настаје "једна дигитална генерација" и да је тим младим људима потребна подршка оних чланова друштва на које су најчешће упућени, а то су пре свега родитељи и наставници.

"У Србији се снажно осећа генерацијски јаз у коме су млади у великом проценту корисници друштвених мрежа и добро упознати са инфлуенсерима, насупрот популацији старијој од 55 година која и даље конзумира традиционалне медије и за које су нове мреже, попут Тиктока, и инфлуенсери удаљени, а неретко и тешко схватљиви концепти", рекла је Банковић.

Додала је да самим тим расте неразумевање између младих и родитеља, а страх и стереотипи који се често гаје према друштвеним мрежама и инфлуенсерима чине да се не разумеју ти нови медији који су најмлађима главни извор информисања, формирања ставова и обликовања понашања.

"У нашим истраживањима родитељи кажу да најчешће прибегавају забранама или ограничењима како би контролисали онлајн садржаје који млади прате. Међутим, тако се само продубљује неразумевање између генерација. Упутимо се, разговарајмо једни са другима и превазиђимо страх како не бисмо младе препустили самима себи у сналажењу са овим новим медијима", истакла је она.

Инфлуенсер је појам који се градио временом, онако како су се мењале околности, медијске навике и технологије, пише у истраживању. Наводи се и да инфлуенсери утичу на 40 одсто младих, а њихов утицај се повећава спуштањем старосне границе, па 50 одсто младих између 12 и 14, односно 42 одсто младих између 15 и 18 година кажу да на њих утичу инфлуенсери.

Програм Нова писменост партнерски воде Америчка агенција за међународни развој (УСАИД) и организација Пропулсион.

Коментари10
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Slobodna
Ja isto pratim Kima, Putina, Lavrova i jos nekoliko njih.
Mustafa Aga
E moja bracho Srbi...Pratite neku osobu koja veruje u postojanje nashega Tvorca, Uzvishenog Boga i koja zivi po Bozijim zapovestima...Manite se raznoraznih koji mogu lako da vas skrenu na pogreshni put...
Zoran
20 godina ne gledamo TV u Americi i 5 u Srbiji pre toga. Nismo clanovi nijedne mreze, imamo zajednickli imejl i viber(jedan broj telefona), ja nemam mobilni u Americi, niti sma ga ikad imao, zena samo srpski broj zbog interneta na telefonu i par programa na njemu. Ako mislite da mene tehnika ne interesuje, imam oko 10 , 12 komjutera, nesto u Americi, nesto u Srbiji i radio sam kao C++ programer. Ali TV ne, mobilni ne, jer mi ne treba i u sustini je skoro beskoristan.
Slobodna
Sjedim s prijateljem na klupi, zvoni mu telefon, on vadi onaj na rasklapanje i javlja se. Nakon zavrsenog razgovora ja ga pitam zar ima taj stari telefon. On mi odgovara: "A sta mislis zasto?" Moram napomenuti da dugi niz godina radi u IT industriji.
Zoran
Dragane, ja citam samo naslove, a PISEM. Mozda mi je droga pisanje, ali citanje svakako ne kao i slusanje. A kad bi znao gde ja sve jos pisem...i to dzabe.
Прикажи још одговора
Страдија- старо српско женско име
"...насупрот популацији старијој од 55 година која и даље конзумира традиционалне медије и за које су нове мреже, попут Тиктока, и инфлуенсери удаљени, а неретко и тешко схватљиви концепти." Није реч о удаљеношћу, нити о тешком схватању концепта, већ је суштина у бесмислености тог концепта. Почетком деведесетих зачеци тог концепта ("Џирло-дјевојка") бивали су подвргнути сатири и јавном исмевању ("Топ листа надреалиста"), а данашње младе генерације су оперисане од сатире и критичког духа. Роботи!
Gentilhomme Vieille Canaille
Taj tvoj "tictok" mozes staviti gde mislim pametnice , imam 70 g i kada sam imao prvi "motorola" 1984 mozda si jos bio misaona imenica . Ako znas da brzo kucas sms-ove ne moras biti tako arogantan i podcenjivati starije . Meni tel sluzi za telefoniranje , i to mi je dovoljno . Daj nam izreciruj koliko si klasika procitao - ako znas da citas ?
staraskolanovimedij
influenser, onaj koji ima uticaj. influence. na dete. ooook... mmmda.... sta to "stariji ne razumeju?" meni se cini da itekako dobro razumeju. i stav je jasn: ZABRANITI. NEZELJENE. POGRESNE.UTICAJE. NA. DETE. BEZ. NADZORA. ODRASLIH. i kraj price. Sta tu ima da se ne razume? protiv ovoga su samo a) influenseri b) njihovi finansijeri ili ideoloski sefovi c) unajmljeni lobisti da propagiraju. zabraniti pojam. vratiti pojam propagandista.
Зоран Маторац
Лепо се пита човек: Šta tu ima da se ne razume? Нисмо ми маторци толико наивни да не разумемо у чему је ствар. А она је проста - како некоме увалити да купи нешто што му заправо не треба.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.