Понедељак, 23.05.2022. ✝ Верски календар € Курсна листа

На Марсу откривене значајне количине воде

(Freepik)

Марс има своју верзију Великог Кањона, а научници су открили у њему „значајне количине воде”.

Вода је откривена орбитером који кружи око Марса, објавила је Европска свемирска агенција (ЕСА). Како преноси Танјуг, орбитер ЕxоМарс Траце Гас, лансиран 2016. године у заједничкој мисији ЕСА и руског Роскосмоса, детектовао је воду у долини Валес Маринерис на Марсу.

Тај кањон је 10 пута дужи, пет пута дубљи и 20 пута шири од Великог Кањона. Вода је откривена испод површине система кањона, помоћу инструмента који мери ниво водоника у првом метру површине Марса. Реч је о неутронском телескопу велике резолуције ФРЕНД.

Пре тога је вода тражена испод површине Марса, где су откривене мале количине. Аутор студије Игор Митрофанов, водећи истраживач на неутронском телескопу ФРЕНД, изјавио је да се помоћу орбитера може проверити шта се догађа до једног метра испод површине Марса.

„Оно што је најважније је да можемо лоцирати „оазе” богате водом које нису могле бити откривене ранијим инструментима”, објаснио је Митрофанов.

Навео је да је ФРЕНД открио подручје са необично великом количином водоника у кањону Валес Маринерис.

„Под претпоставком да је водоник који видимо везан у молекуле воде, изгледа да је око 40 одсто материјала непосредно испод површине у том региону вода”, рекао је Митрофанов.

Површина тог подручја кањона може се упоредити са површином Холандије.

Коаутор студије Алексеј Малахов, виши научник Института за свемирска истраживања Руске академије наука, објаснио је да се може закључити колико воде има у земљишту на осноиву тога колико неутрона тај инструмент емитује, пошто суво тле емитује више неутрона него оно које је влажно.

Боро
Литијум? Не јављају ништа?