Уторак, 24.05.2022. ✝ Верски календар € Курсна листа

Гранични прелаз Хоргош добија још шест трака

(Фото ЕПА-ЕФЕ/EDVARD MOLNAR)

ХОРГОШ - Министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Томислав Момировић потписао је данас на граничном прелазу Хоргош 1 Уговор о извођењу радова на реконструкцији и доградњи тог граничног прелаза ка Мађарској, у шта ће бити уложено нешто више од две милијарде динара.

Пројектом је, осим реконструкције неких од постојећих објеката у склопу ГП Хоргош, планирана и изградња четири саобраћајне траке, две за путничка возила и аутобусе на улазу у земљу и две додатне саобраћајне траке за камионе на излазу из земље, као и траке за вангабаритна возила на улазу у Србију.

„У фокусу наше политике је слободан проток људи и робе и ово је максимум који ми можемо у овом тренутку да урадимо како бисмо омогућили бржи пролазак кроз овај гранични прелаз”, рекао је Момировић.

Како је истакао, за неколико месеци можемо да очекујемо пуштање у рад прве деонице брзе пруге Београд-Будимпешта, односно деоницу од Београда до Новог Сада, па ће се тако од центра престонице до центра Новог Сада стизати за тридесетак минута.

Момировић је подсетио и на значај реконструкције пруге од Суботице до Сегедина и најавио је да се наредне године може очекивати и почетак радова на брзој саобраћајници од Бачког Брега до Накова, тачније од Сомбора до Кикинде, како би се и ти градови спојили као и да је у плану и проширење граничног прелаза Бачки Брег.

„То је пут којим се подиже економски стандард и плате, привлаче нови инвеститори и где свака професија може да изгради једно ново самопоуздање и ауторитет. Оваквим пројектима ми идемо ка заједничком циљу да просечна плата у Србији буде око хиљаду евра, а просечна пензија више од четири стотине евра”, истакао је Момировић.

Потписивању уговора присуствовао је и председник Скупштине АП Војводине Иштван Пастор, који је казао да су разлози за овај велики посао врло јасни.

„На овом граничном прелазу на годишњем нивоу прође 6,6 милиона путника, 1,2 милиона возила, више од 300.000 камиона и негде око 30.000 аутобуса. Мислим да те бројке саме по себи говоре да је овај прелаз неопходно стално обнављати, проширивати и прилагођавати захтевима и потребама свих. Овим проширењем подижу се и укупни капацитети читаве наше земље, што ће додатно допринети да они који размишљају о томе да инвестирају, то учине управо овде у Војводини, релативно близу границе. Мислим да је овај простор у задњих годину дана доживео неке развојне подухвате, или њихов почетак, који одавно ишчекујемо”, истакао је Пастор.

Уговор о извођењу радова је у име Владе Србије потписао министар грађевинарства Момировић, у име Републичке дирекције за изградњу, помоћник директора Ђорђе Рогановић, а у име групе извођача на челу са београдском компанијом „Јадран” д.о.о, директор Никола Малбаша, пренео је Танјуг.

„Пројекат ће се одвијати у 12 фаза - прва је пројектовање, затим следе грађевински радови, радови на нискоградњи, електро-машински радови, као и озелењавање зелених површина. По завршетку пројекта, грађани ће добити две траке за путнички саобраћај и две додатне траке за теретни саобраћај”, рекао је Малбаша.

Коментари2
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Juraj
Može da ima i 120 traka i ima isto dugo da se čeka kao danas jer madjarske granične službe retko kad iskoriste polovinu današnjeg kapaciteta. Granica se brže prelazila u socijalistička vremena. U isto vreme kompliment srpskim graničnim službama.
Боривоје Банковић
Апсолутно се слажем. Наша страна границе ради као швајцарски сат, а на мађарској страни осим што ретко ради више од два шалтера, још полиција након провере документа тражи да се отвори пртљажник, па полицајац погледа и пропусти до цариника. Онда и цариник тражи да се отвори пртљажник... као да не могу обојица да гледају истворемено.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.