Четвртак, 26.05.2022. ✝ Верски календар € Курсна листа

Тендер за речни превоз у Београду

(Марко Спасојевић)

Заменик градоначелника Београда Горан Весић данас је најавио расписивање међународног тендера за речни превоз на територији српске престонице.

Он је на седници Скупштине града објаснио да, према Закону о јавно-приватном партнерству, ова процедура траје 52 дана и да ће најкасније у фебруару бити донета одлука о избору партнера и успостављању речног линијског јавног превоза на територији града.

„То значи да ћемо коначно искористити наше две реке, Дунав и Саву, и успоставити речни превоз и стајалишта јавног превоза на обалама. Коначно ће људи који живе на обалама река моћи да их користе за речни превоз”, навео је Весић.

Подсетио је да Београд има више од 100 километара речних обала које нису искоришћене.

„Грађани ће исту картицу моћи да користе за превоз трамвајем, аутобусом или бродом. Зато мислим да је ово историјска ствар за Београд, јер је важно да уведемо још један вид јавног превоза”, рекао је Весић.

Истакао је да ово није само саобраћајни, већ и еколошки пројекат и додао да му је драго што је пројекат подржала Влада Србије. Градски секретар за јавни превоз Јовица Васиљевић рекао је да је предложени рок трајања јавно-приватног партнерства 30 година.

„Приватни партнер је у обавези да пусти у рад 11 путничких бродова, да изгради марину и депо за прихват и њихово одржавање и сервисирање”, рекао је Васиљевић, преноси Танјуг.

Додао је да су у првој фази предвиђене две линије - прва од Блока 45 до Спортско-рекреативног центра „Милан Гале Мушкатировић” и друга од Земуна до Аде Хује.

На данашњој седници Скупштине града усвојена је Одлука о усвајању Предлога пројекта јавно-приватног партнерства у обављању комуналне делатности јавног линијског речног превоза путника на акваторији града Београда.

Коментари9
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

darkovozd
Bolje kupite koji autobus i ne zanosite se sa glupostima
Земунац
Зашто администратор не пушта мој коментар у коме сам само лепо питао како ће тај превоз функционисати када дуне кошава, када се спусти магла и када се направи лед? Није Дунав, ни Сава Сена, амстердамски или венецијански канали. Питајте било којег аласа какво све време може бити на рекама када се и највећи бродови сидре ради сигурности. Ако је већ превоз рекама онда би требало да буде и сигуран за путнике и тачан у поласку и доласку да би био у функцији.
Мики
Човек је у праву. Када сам први пут у животу купио гумењак и мало моторче 3кс у Београђанци ( била Сфрј ) отишао сам колима на пристан код каснијег бувљака и ту на косој рампи за навоз чамаца кренуо на прву вожњу зими. Приметио сам високе таласе иза међице још раније па сам хтео да сурфујем гумењаком по њима. После једно сат времена јахања таласа пришао ми је чамац речне полиције , тражио личну карту и тада сам схватио да мора да имам и пловидбену дозволу :) . Није код нас све равно на води.
Земунац
@Lena Питајте оне који познају Дунав, Саву и Кошаву на њима. Какви су услови у тим северним градовима за градски речни превоз? Да ли се и тамо подижу таласи већи од 2 метра када дуне Кошава? Да ли се не види прст пред оком када падне магла, а камо ли обала?
Прикажи још одговора
Aki
Napokon nešto pravo, ali mislim da treba odmah uključiti više prevoznika i najprometnija linija bi bila Pančevo-Zemun; Pančevo-Ada Ciganlija ili Novi Beograd leva i desna obala. Ovo će imati značaj za životnu sredinu oba grada, a posebno za Beograd. Ako ne od Pačeva onda od Višnjičke Banje je bitno.
AS
Bez komentara o politicarenju, ovo je odlicna vest za BGD. Mnogi su se svetski gradovi odavno okrenuli izmedju ostalog i na vodni saobracaj (London, Istanbul, Vankuver...). Rasterecuju pritisak na mostove, a pride mnogim putnicima skracuju duge voznje nakrcanim ulicama. Usput su i dobra turisticka atrakcija, ne iskljucujuci turisticke plovidbe sa sirom ponudom, omogucavaju posetiocima da za sitne pare steknu i utisak o nekom drugacijem, recnom Beogradu.
Лађар са Мисисипија
Некада се путнички саобраћај рангирао према економичности на ваздушни (најскупљи), копнени (железничи и друмски) и водни (најјефтинији). Сада је ситуација другачија. Водни саобраћај је скупљи од копненог. А што се тиче екологије, бродски мотори убедљиво највише загађују ваздух. Поставићу вам једно једноставно питање. Зашто никад није обновљена флота хидроглисера на линији Београд-Кладово? Било путем државних инвестицција, било приватних. Зато што је економски неисплатива.

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.