Четвртак, 19.05.2022. ✝ Верски календар € Курсна листа
ДВЕ ГОДИНЕ ПОСЛЕ ИЗНЕНАДНОГ ТРАЈНОГ УКИДАЊА

Упорни грађани вратили тролу 19 на трасу

Тролејбус који је неочекивано укинут у јесен 2019, после окончања реконструкције Трга републике, поново ће почети да вози од јануара. – Возиће на траси Коњарник–Славија, односно неће као некад ићи до Студентског трга
(Фото Д. Јевремовић)

Као гром из ведра неба у новембру 2019, после окончања реконструкције Трга републике, одјекнула је вест да се трајно укидају тролејбуси 19 и 28. Без претходне најаве, ове линије су преко ноћи нестале са мапе јавног превоза, а накнадно немушто објашњење надлежних за јавни превоз било је да друге постојеће линије покривају трасу укинутих. То, наравно, није било тачно због чега су грађани, с разлогом, изразили и организовали протесте, па и петиције. Упорност корисника линије 28, после дуге борбе са градском влашћу, довела је до враћања „двадесетосмице”, а овог викенда добре вести стигле су и на Коњарник јер се од јануара и дефинитивно у ово насеље враћа трола 19 као друга коју су у новембру 2019. надлежни непромишљено прогласили непотребном. Информација о враћању на трасу „деветнаестице” стигла је после састанка житеља овог насеља са замеником градоначелника Гораном Весићем. Како је рекао други човек главног града, стара тролејбуска линија поново ће бити на траси од 4. јануара, али више Коњарник неће повезивати са Студентским тргом, него са Славијом, док ће од ње ићи нова еколошка линија са нових десет аутобуса.

Весић је навео да је то резултат молбе грађана упућене граду пре неколико месеци. Али, како житељи Коњарника негодују откако је ова трола укинута, да је било искрене воље у граду њихов глас и револт могли су да чују још у јесен 2019. Пре ће бити ипак да су градски оци решили да и овој иницијативи грађана, која је само једна у низу бројних, удовоље и да ту ватру која већ две године тиња угасе у сусрет градским изборима.

Пажњу, ипак, више привлачи конфузија коју надлежни упорно годинама уносе на тему тролејбуса. Убрзо пошто је на власт дошао СНС представљен је, време ће показати, никада остварен план о потпуној трансформацији мреже линија градског превоза који је, између осталог, предвиђао и велике измене у тролејбуској мрежи. Онда су, као на траци, почеле да се смењују изјаве градских челника о потпуном укидању тролејбуса и њиховој замени електроаутобусима, о померању тролејбуских окретница из најужег центра… Почело је изненадно, непланско укидање појединих тролејбуских линија и трајно скраћивање траса, а потом и најава да ће град ипак поново куповати троле.

Последња вест на ову тему долази од Горана Весића који је најавио да ће почетком јануара град расписати тендер за куповину 80 тролејбуса. Тендером ће, како је казао, град тражити аутономију од 12 километара, што значи да ће једним делом моћи да се крећу и без пантографа чиме ће се омогућити и продужетак неких линија. И ову најаву свакако треба узети с резервом ако се зна не само да су надлежни за обећања нарочито инспирисани у сусрет изборима, него и зато што се куповина нових трамваја и тролејбуса најављује већ дуже време.

Коментари3
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Nebojša Vuković
Trole treba da se izbace. Žice kao paukova mreža, kačanje držača po fasadama, bandere, jedna trola ispadne i sve stane. Umesto njih treba uvesti električne autobuse koji su se pokazali odčično.
Deus
Da je bilo pameti kod trenutnih ali i proslih vlasti trolejbus bi bio dominatno prevozno sredstvo u Beogradu jer je za brdovitu konfiguraciju terena idealan. Tramvajska mreza je i pruzna i elektricna a trolejbuska samo elektricna. Autobusi su i glasni i zagadjuju okolinu. Trolejbus je jeftiniji i od tramvaja (cak i kada se ne racuna izgradnja i odrzavanje sina) i od autobusa. Jednostavniji za odrzavanje i pogodniji za beogradske puteve pune rupa. Kome su trolejbusi smetali?
Betty Boop
Bez obzira na motive politicara, ipak je lepo da gradjani Beograda mogu nesto da ostvare svojim angazovanjem. Ta vrsta drustvenog organizovanja na lokalnom nivou je jako pozeljna da bi se resili problemi koji direktno uticu na zivot gradjana.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.