Београд, туристичка оаза у односу на већину градова Европе
Миодраг Поповић, в.д. директора Туристичке организације Београда (ТОБ), каже да је попуњеност београдских хотела и смештајних капацитета у овом тренутку изнад очекивања, посебно ако се узме у обзир епидемиолошка ситуација.„Ми смо некакав џеп или зелена оаза у односу на већину других градова Европе које имају исти туристички производ као и ми, а то су кратки градски одмори. Београд нуди оно што већина градова нема, а то је дочек Нове године, док се многи градови у Европи убрзано затварају. Београд је познат као дестинација која је најбоља у празновањима”, рекао је Поповић за Танјуг.
Истакао и новине у дочеку Нове године међу којима је и ватромет на савској променади. „Ми сада имамо нову атракцију Кулу Београд, највишу зграду у граду. Ватромет ће ићи одатле, трајаће 11 минута и биће испаљиван са 260 места. Прави се и музика за тај ватромет и то ће бити међу првих неколико ватромета у свету, а можда и највећи. На Савској променади је паралелни централни догађај са Тргом републике. То је новина да смо подигли друго место до нивоа да је тешко одлучити се где бити”, поручује први човек ТОБ.
Он наглашава да има много догађаја и пре и после Нове године, а да се после једногодишње паузе, враћа и Улица отвореног срца и додаје да такве су манифестације сада знатно примећеније, јер годину дана није било ничега.
Поповић истиче да је важан начин на који се боримо против пандемије, јер је Србија дефинисана као држава која врло озбиљно узима у обзир све околности и која је безбедна за долазак па се тако и туристи одлучују да нам дођу. Каже да је отежавајући фактор отказивање великог броја летова широм Европе.„Регион ће нам свакако доћи то је оно што може да се види и на улицама, али по смештајним капацитетима, а то нису само хотели, већ и Airbnb и други видови смештаја. Airbnb је, колико чујем, готово попуњен. Најважнији су путни правци. Уколико туристи могу да дођу до вас онда је велика вероватноћа да ће и доћи, без обзира на број заражених, осим уколико држава не ограничи број улазака”, поручује Поповић.
Он додаје да, поред Београда, у региону још само Будимпешта добро стоји с туристима и наглашава да ће званична статистика о њиховој посети бити позната тек крајем јануара.
Он подсећа да је Београд туристичка дестинација која у потпуности зависи од страних гостију и да они у последњих пет-шест година чине 85 одсто туриста. Ту се много разликујемо од других места у Србији, а многа од њих имају бољу посећеност него пре епидемије, из очигледних разлога, наглашава Поповић. „За сада су резултати добри. Ми смо у октобру били на 70 одсто раста у односу на 2020. која је била никаква. Мислим да ћемо бити на 70-75 одсто у односу на 2019. годину, јер очекујемо добар крај године”, поручује Поповић.
Он каже да је веома задовољан протеклом годином, чињеницом да су уопште успели да опстану.„Ми немамо разлога да будемо незадовољни. Хотели се нису затварали, успели смо да одржимо капацитете и у врло значајној мери задржимо људе не само у сектору туризма, већ и у сектору услуга у овом граду. Успели смо да остваримо значајан приход за Београд, а и ти људи су успели да остваре приход што их је одржало”, наглашава Поповић.
Он каже да је ТОБ много радио на промоцији туристичке понуде града, али online. Истиче да је филм о Београду освојио друго место на Берлинском сајму туризма.
В.д. директора ТОБ оптимиста је у погледу наредне године, иако је свестан да ће у њу ући са мањим средствима, даљом неизвесности у погледу пандемије ковида 19 и значајно мањим бројем авио летова у целом свету.„Значајно смо унапредили туристичку понуду новим атракцијама и пројектима. Сада имамо Кулу Београд, а пре тога отварање Споменика Стефану Немањи и уређење Савског трга. Дакле, нудимо више него 2019, а да не говоримо о амбијенталним целинама. Ми смо целу 2020. провели у реализацији излетишта у приградским општинама и ту смо доста урадили. То нам даје за право да мислимо да ће 2022. бити успешнија”, поручује Поповић.
Подели ову вест





Комeнтар успeшно додат!
Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.