Четвртак, 19.05.2022. ✝ Верски календар € Курсна листа

Мисија највећег телескопа трајаће дуже него што се мислило

(EPA-EFE/JM GUILLON/ESA)

Телескоп НАСА Џејмс Веб прошао је кроз први заокрет, пошто је америчка свемирска агенција саопштила да ће трајати "много дуже" него што се првобитно мислило.

Испоставило се, према тврдњама НАСА експерата, да ће телескоп имати довољно горива да "омогући подршку научним операцијама за знатно дужи период него што се првобитно мислило", пише Индипендент, а преноси Танјуг.

Џејмс Веб је прошле недеље лансиран из Француске Гвајане. Телескоп вредан 10 милијарди долара лансиран је на ракети Аријане-5, а сматра се једним од највећи научних подухвата у 21. веку.

Занимљиво, за његово дизајнирање и израду било је потребно 30 година, а мисија Џејмса Веба је да се надовеже на открића свемирског телескопа Хабл коме се после 31 године у орбити рад ближи крају.

Највећи телескоп до сада направљен, вредан 10 милијарди долара, лансиран је у свемир у суботу, 25. децембра са надом да ће успети да открије светло првих звезда које су засјале у универзуму.

VESA D
..samo da nenadje coveka
Зоран Маторац
Бојим се да никада нећемо сазнати чему та скаламерија заправо служи.