Петак, 20.05.2022. ✝ Верски календар € Курсна листа

Београд уводи 11 бродова у јавни градски превоз

Ушће (Фото Анђелко Васиљевић)

Београд ће увести систем јавног линијског речног превоза чиме се наставља визија спуштања главног града на реке.

„Београђани ће након расписивања међународног тендера за линијски речни превоз, а према Закону о јавно-приватном партнерству, добити могућност да користе речни превоз као систем јавног линијског превоза”, рекао је градоначелник Београда Зоран Радојичић.

Укупна планирана вредност пројекта је четири милиона евра, а у првој фази предвиђене су две линије - прва је Црвена линија од Блока 45 до Спортско-рекреативног центра Милан Гале Мушкатировић, док је Плава линија трасирана од Земуна до Аде Хује.

Речни превоз ће, како је додао градоначелник, знатно олакшати кретање кроз град, нарочито становницима који живе на обалама Саве и Дунава где ће бити постављена стајалишта јавног линијског речног превоза.

На последњој седници Скупштине града усвојен је Предлог пројекта јавно-приватног партнерства у обављању комуналне делатности јавног линијског речног превоза путника на акваторији града Београда чиме се Београд придружује европским градовима који су у пуном капацитету искористили потенцијал река на чијим обалама леже.

Градоначелник је казао и да ће увођење речног јавног линијског превоза у граду који има више од 100 километара обала допринети остваривању стратешких циљева Града, а то је уважавање „зелене хијерархије” и увођење еколошки прихватљивијих видова превоза који ће смањити саобраћајне гужве у центру града и утицати на побољшање квалитета ваздуха.

„Грађани ће исту картицу за превоз моћи да користе у аутобусима, трамвајима, тролејбусима, а ускоро и на бродовима”, најавио је градоначелник.

Градски Секретаријат за јавни превоз и Секретаријат за привреду припремили су пројекат јавно-приватног партнерства речног превоза на територији града Београда и доставили га владиној Комисији за јавно-приватно партнерство, која је дала позитивно мишљење, рекао је Радојичић.

Предложени рок трајања јавно-приватног партнерства је 30 година.

Приватни партнер је у обавези да пусти у рад 11 путничких бродова, да изгради марину и депо за прихват и њихово одржавање и сервисирање, а Град Београд треба да обезбеди локације са припадајућом инфраструктуром.

Коментари8
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Zamunka u Americi
Odlicna inicijativa i treba je podrzati. Sto rece moj Zemunac, nadam se da cu doziveti da se vozim takvim prevozom. Treba rasteretiti grad od automobilia. Zao mi je sto su mnogi komentatori zlonamerni jer autobusi GSP-a su savim OK. Mislim da ljudi ne znaju kako izgleda ziveti na Zapadu, a puna su im usta Zapada.
Земунац
Многи су заборавили трагедију брода ''Ниш'' 9. септембра 1952. године. Догодила се баш на ушћу Саве у Дунав када је олујни ветар брзине око 100 км/х преврнуо брод и од 120 укрцаних путника спасило се само 30. 90 њих је остало у броду или завршило у таласима реке. Једна девојка је испливала, али је умрла после пар минута. Старији Земунци, а нарочито они који су завршили Земунску гимназију, знају за професора Михајла Гркинића, тада гимназијалца, који је преживео трагедију. Због тога сам ја забрину
Ко све тог 5 Ракај Гана?
Од половине 1980-их, када је пропала државна фирма "Беоброд" (расходована 4 руска хидробуса) до данас прошло је скоро четири деценије. За то време нико није озбиљно ни помислио да се обнови речни превоз од Београда до Ђердапа, јер се рачунало (исправно) да је то неисплативо. А путовање хидроглисером од Београда до Кладова зантно је брже и удобније него вожња аутобусом на истој релацији. Сад се неко досетио да понуди приватнику да на 30 година држи локалне београдске бродске линије, само, пошто?
Земунац
Ја опет. Надам се да ћу доживети да видим и то чудо и да они, који буду користили те бродове за превоз, стижу тамо где су и наумили тачно на време, нарочито када дуне кошава или када падне магла. Лед нећу ни да помињем, јер је актуелно глобално отопљавање, па се надам да неће бити леда као што је некад било.
Драган Перић
Потпуно се слажем са вама, само још додајем питање које гласи: Ко ће да управља тим бродовима, пошто за сва половила преко 12 (или 15 метара, не замерите, нисам упућен) треба посебно полагати, а за пловила која превозе више од 7-8 људи истовремено треба обашка посебна дозвола и искуство. Наравно, треба урачунати најмање две такве особе за сваки брод који ће да саобраћа. Искрено... ја ћу код вас у Земун лагано пешке преко моста. Сат лагане шетње не шкоди.
Београђанин
Ово је лепа идеја само нека је изрекламирају и нека је уведу у све туристичке брошуре. Неко ко виси око Бетон хале комотно може ићи реком до Аде посебно јер веза ГСП-ом и није најбоља а и овако се избегну гужве и традиционални чепови као што је Мостар.
Драган Перић
Колико сам схватио, ово ће бити неки вид јавног превоза, баш као аутобуси, трамваји, бео-воз, једном у некој будућности метро... што значи да је улога тога да брзо, лако, јефтино и безбедно превезе грађанина од тачке А до тачке Б, а не туристичко разгледање града, тако да ако, рецимо, на линији 23 не постоји туристичка брошура, зашто би онда била на овим линијама.
Dragan
Samo da to budu brodovi kao sto su po Holandiji, Italiji a ne neke krseve ogromne da stave na reke... Mora da bude dobra prica

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.