Субота, 28.05.2022. ✝ Верски календар € Курсна листа

Почело тестирање брзе пруге од Београда до Новог Сада, отварање у марту

Радови на деоници од Старе Пазове до Новог Сада (Фото Танјуг)

Министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Томислав Момировић изјавио је Танјугу да је почело тестирање брзе пруге од Београда до Новог Сада и да ће она бити отворена за путнички саобраћај у марту.

Још два Штадлерова брза воза ускоро стижу у Србију, један крајем јануара, а други почетком марта, рекао је Момировић и подсетио је први од укупно три воза који је Србија купила од те швајцарске компаније стигао у нашу земљу крајем октобра.

Момировић додаје да је Србија те возове већ платила и да је реч о најбољим возовима у свету у тој категорији.

Напомиње да ће пруга бити пуштена у марту, за сада, само за путнички саобраћај.

Министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Томислав Момировић  (Фото А. Васиљевић)

„То је револуционарни пројекат у српској железници, после више десетина година ми имамо један пројекат који ће у технолошком, саобраћајном и било ком смислу променити перспективу железнице у нашој земљи”, рекао је Момировић.

Истиче да је до пре 30 година основа саобраћаја у нашој земљи била железница, али да то давно више није, као и да би требало да има много веће учешће у превозу путника, пошто је то и еколошки најисправнији вид саобраћаја.

Међутим, указује да наши возови и даље иду споро, иако је држава последњих година уложила доста новца у обнову пруга.

Остаје, каже, да се обнови још доста пруга и да се набави још двадесетак нових путничких композиција.

„Промене у железници постоје, али ова изградња ће бити револуционарна и довешћемо железницу на такав ниво да постане пожељан вид саобраћаја за младе, пословне људе и све оне који се железнице сећају из неког претходног периода, из 70-их и 80-их година прошлог века”, рекао је Момировић.

Каже да је у току и реконструкција пруге од Суботице до Сегедина која је почела током 2021. године и да је она важна и за пројекат брзе пруге Београд-Будимпешта.

Момировић је нагласио да ће Београд, Нови Сад, Суботица и многи други мањи градови у Војводини бити добро саобраћајно повезани са Будимпештом.

Такође, нагласио је да је изградња брзе пруге велика прилика за наш туризам, индустрију, као и развој читаве економије.

„Очекује се да ћемо до 2025. године пустити брзу пругу Београд-Будимпешта, али то не зависи само од нас”, напоменуо је Момировић, преноси Танјуг.

Србија ће свој део пруге до Суботице завршити до краја 2024. године или најкасније до 2025. што ће, како каже, значити да је Србија у саобраћајном смислу већ део ЕУ.

Коментари2
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

VesaD
..bravo za Srbiju koja ima najbržu lokomotivu na Balkanu
bg
ovo je sve momirovceva zasluga, bravo tomo!

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.