Недеља, 22.05.2022. ✝ Верски календар € Курсна листа

Када ће бити завршен ауто-пут од Бара до Бољара

Министарство финансија и социјалног старања саопштило је да су током 2023. и 2024. године планирани трошкови од по 200 милиона евра годишње за наставак радова, док је претходна влада обећала да ће они коштати 273 милиона евра
Мост на Морачи (Н.Ђурић)

Од нашег дописника

Подгорица – Ако се оствари обећање министра капиталних инвестиција Младена Бојанића, 15. јануара 2022. године поћи ће први аутомобил првом деоницом, од Подгорице до Матешева, будућег ауто-пута Бар–Бoљари. Он је у црногорском парламенту поручио да је извесна и изградња друге деонице ауто-пута.

„Ради се идејни пројекат од Матешева до Андријевице. Оптимисти смо. Вероватно ћемо добити 40 одсто гранта за финансирање тих деоница”, каже Бојанић.

Упоредо, Влада Црне Горе разматра две могућности за трећу трасу деонице ауто-пута између Андријевице и Бољара, чија цена се креће између 661,74 и 780,78 милиона евра. Према информацији Министарства капиталних инвестиција, завршено је идејно решење деонице Андријевица–Беране–Бољаре и чека се оцена Државне комисије за ревизију. Уколико буде пуштена у промет деоница од Подгорице до Матешева, њом ће грађани саобраћати без накнаде путарине све док буде у такозваној пробној фази.

Како већ две године и бивша и нова влада најављују отварање поменуте деонице, ни овог пута нико са сигурношћу не може казати да ли ће то зaиста и бити 15. јануара. Посебно ако се зна да је приликом недавне посете премијера Здравка Кривокапића на деoници било толико снега да је била непроходна, а онда се констатовало да је стање такво јер нема никога ко је заинтересован за њено одржавање током зимског периода. Бојанић каже да су грађевински радови на путу завршени 30. новембра и да је остао један део где се касни с електромашинским инсталацијама, што је одужило радове.

Из Министарства капиталних инвестиција саопштено је да за пуштање у саобраћај приоритетне деонице морају бити завршени радови који ће омогућити несметано и безбедно саобраћање возила, што ће проценити надзорни орган – инжењер и комисија за технички преглед радова.

„Поред грађевинских радова, паралелно се изводе и радови на електромашинским инсталацијама и инсталацијама за контролу и управљање ауто-путем: расвета, вентилација, противпожарна опрема, измењива сигнализација, софтвер за контролу и управљање ауто-путем, софтвер за наплату путарине и други. Радови захтевају додатно време за увезивање и тестирања система”, поручили су из министарства.

Бојанић је недавно изјавио да још нису завршени радови на накнадним радовима који се односе на петљу Смоковац, водоснабдевање и трајно напајање електричном енергијом.

Петљa Смоковац, која није била пројектована нити уговорена с кинеским извођачима, саобраћајна је веза деонице ауто-пута Смоковац–Матешево с магистралним путем М2 Подгорица–Колашин. Влада бившег премијера Душка Марковића је у мају 2019. године с кинеском компанијом ЦРБЦ потписала анексе уговора којим је накнадно уговорена изградња петље Смоковац, водоснабдевања и електроинсталација.

Изградња прве деонице магистралног пута почела је 2015. и првобитни рок за завршетак био је мај 2019. године. Укупна дужина приоритетне деонице је 41,5 километара, са 20 мостова на главној траси, девет мостова на рампама петљи, два надвожњака, осам подвожњака… Укупна дужина тунела је 17,7 километара, што чини око 43 одсто дужине приоритетне деонице ауто-пута. Предвиђене су четири петље, с наплатним рампама на Смоковцу, Пелевом Бријегу, Веруши и Матешеву. Уговорена је цена од 809,6 милиона евра. Од кинеске Ексим банке позајмљена су 944 милиона долара на 20 година, с каматом од два одсто, уз грејс период од шест година.

Министарство финансија и социјалног старања саопштило је да су током 2023. и 2024. године планирани трошкови од по 200 милиона евра годишње за наставак радова на ауто-путу Бар–Бољаре, односно 400 милиона евра. Претходна влада обећала је да ће радови на другој деоници Матешево–Андријевица бити завршени за две године и коштати 273 милиона евра. Још се чека одговор Европске комисије да ли ће помоћи изградњу друге деонице и према новој цени, увећаној за 127 милиона евра.

Још није саопштено грађанима због чега се јавила изузетно велика разлика између првобитне и садашње процене трошкова за изградњу ове деонице, али ни да ли ће средства за будуће радове обезбедити кроз приватно-јавно партнерство, како је раније најављено.

 

Коментари2
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

ВлаДо
Nadam se da će biti završena na vreme makar prva deonica i da će u međuvremenu i kovid stati pa da možemo na put.
iz glave
математика каже да је укупна директна цена аутопута 1,4 млрд, тј 944мил +454мил камате. А ако се томе дода да ће многе рате да се плате из других кредита, као и ова прва, летошћа, ићи ће то и на преко 2 млрд. Да би се пут исплатио треба дневно да прође 17 тисућа возила. А где су трошкови за руковање и одржавање аутопутом.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.