Субота, 28.05.2022. ✝ Верски календар € Курсна листа

Радници добили 13.плату, чекају нови хибридни модел 500Л

Фијат 500Л (Фото Р. Крстинић)

КРАГУЈЕВАЦ - Иако у крагујевачком Фијату још нема званичних информација о новом моделу и плану производње за ову годину, у синдикату „Независност” фабрике Фијат Крајслер аутомобили Србија очекују да ће током 2022. стартовати производња новог хибридног модела фијата 500Л.

Запослени у фабрици немају разлога за забринутост, кажу за Танјуг у овом синдикату и напомињу да је један од разлога за то што су добили 13. плату.

Према речима главног повереника синдиката „Независност” у Фијату Зорана Станића, радници су тренутно на плаћеном одсуству до 13. јануара, када се очекује наставак производње.

Станић напомиње да је извесно да ће фабрика наставити са радом из три разлога:

„Први је тај што смо добили 13. плату. Неко ко планира да затвори фабрику или има финансијских потешкоћа, не исплаћује запосленима додатни бонус у виду 13. плате. Друга ствар, од добављача смо чули да се за ову и наредну годину најављују за Фијат велике поруџбине. И као треће, чули смо и од председника Србије да нас очекују лепе вести”, рекао је Станић.

Додао је да је, ипак, део запослених у страху пошто у последње време круже приче да се фабрика у Србији затвара и да се сели у Бразил, Русију, Италију или Пољску, али да о томе званичних информација нема.

Станић напомиње да су крајем претходне године производне линије у крагујевачкој фабрици потпуно испражњене, што се до сада није дешавало и да се нада да ће се кренути са производњом новог хибридног модела фијат 500Л, а за две године и потпуно новог модела.

„У 2021. години смо произвели нешто више од 20.000 аутомобила, што је више у односу на претходну годину, а очекујемо да ће тај план производње бити и у овој години. Радници су током прошле године просечно радили пет радних дана у месецу, што је нека уобичајена динамика”, објашњава Станић.

Последње две године актуелна је светска криза у аутомобилској индустрији, као и проблем са несташицом микрочипова који се уграђују у возила, напомиње Станић. Каже да је, ипак, оптимиста.

„Фабрика сигурно нема финансијских потешкоћа, чим исплаћује 13. плату. Ми добијамо делове на време. И друге земље, чак и фабрике у Немачкој и Француској су у проблему, а ми за сада радимо, колико толико”, навео је он.

Фијат 500Л је већ годинама једини модел који се производи у крагујевачкој фабрици у Србији.

Иако је будућност ове фабрике неизвесна, менаџмент још увек не излази у јавност са званичним информацијама о новом моделу, коме се сви надају и који би загарантовао будућност фабрике и радних места за неколико стотина људи, који у овом тренутку примају 65 одсто плате.

Коментари3
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Proleter
Zasluzili smo, naradili smo se celih 50 dana prosle godine, nije lako odmarati i raditi nesto sa strane, da smo radili bila bi i 15 ta plata
boza
Ovo je sramota.
Taxi
Šta je sramota? Pa oni su za tih 70-80 dana rada, radili više nego bilo ko u državnoj upravi u poslednjih 30 godina.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.