Субота, 28.05.2022. ✝ Верски календар € Курсна листа

Још 408 регистрованих „југа” вози америчким друмовима

(Принтскрин)

Иако је од „посла века” прошло три деценије, некадашњи понос српске ауто-индустрије још увек се „котрља” по америчким путевима, и то у не малом броју.

Истраживање компаније „Експериан” показује да их је још 408 преостало, и то регистрованих. Већина отпада на очуване колекционарске примерке, а значајан удео има и најатрактивнија кабрио верзија. У сваком случају ради се о пристојном броју 30-годишњака с обзиром на то да су га многи сматрали и проглашавали „најгорим аутомобилом на свету”.

Салон „Југо Америка" у време продаје у САД (Фото Фејсбук)

Колико је захтевно и затворено тржиште у Америци, показује податак да од европских марки тамо има 197 „реноа“, 630 „пежоа”, али и чак 3.135 „опела”, и то наводно већином ГТ-а, „манти” и сличних атракција. „Ланча” је заступљена с 97 примерака, „тријумф” са свега 141 примерака. „Мерцедес” и „Фолксваген” су друга прича, али и јапански и корејски аутомобиле бију битку да освоје и остану на том тржишту.

Када је кренуо наш малиша из Крагујевца у освајање Америке, у проспекту је било одштампано: „Колумбо је открио Америку, а Америка југо”. Иако је продаја била доста добра, и у почетку владала права јагма, Американци нису били одушевљени овим аутомобилом и често су говорили да је ово аутомобил који више гурате него што возите. Ипак иако је био на лошем гласу, у Америци је ово возило продато у 141,651 примерака.

Осим запажених филмских улога, доживео је чак и уметничку изложбу „Југо Некст”, а недавно га се присетио и „Њујорк Тајмс” причом о власницима који се данас с поносом у њему возе.

Да се ствари мењају, доказује и пример америчке аукцијске куће која је „југо” ставила у понуду и успешно га продала за чак 12.100 долара. Реч је било о моделу ГВЦ кабриолет из 1990. године. Само их је 75 стигло у Америку, а овај је био посебно чуван, па је укупно прешао тек 592 км.

„Југо” је често критикован због квалитета, поузданости, непостојећих безбедносних система, слабих перформанси и релативно високе потрошње за своје димензије и запремину мотора. Са друге стране, они који су га поседовали, углавном су били задовољни посебно када се погледа да је почетна цена износила само 3.990 америчких долара, бар хиљаду мање од следећег најјевтинијег.

Иначе, америчким друмовима тренутно вози 283.794.368 аутомобила. Највише је „Фордових”, 43.216.100, следи „шевролет” с 39.815.092 примерака и „тојота” с 35.187.246 аутомобила.

Коментари16
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Yugocinik
Niko od komentatora ne shvata sustinu. Yugo je bio ~95% srpski proizvod. Motor, menjac, gume, trapovi, stakla, tapacirung, amortizeri, akumulator, karburator, hladnjak, pumpe, instrumenti, farbe..... ma sve, osim alternatora i alnasera koje je pravila Iskra iz Kranja. Srpske fabrike: IMR, IPM, IKL, Teleoptik, FOB, Staklara Pancevo, Duga.... vise ne postoje. Danas ne mozemo sami ni trotinet da napravimo, a pravili smo mlazne avione, kamione, vagone, recne brodove, traktore, kombajne, buldozere...
Đorđe
Данас мотамо жицу између два ексера и хвалимо се индустријализацијом и силним фабрикама, где радимо јефтиније од кинеских радника.
Земунац
Немојте тако. Има их овде међу нама који тврде да су те фабрике производиле маглу и да смо то, по њима, само сањали и да је све то био привид, а да смо у суштини живели од милијарди, које су нам Амери слали.
dusan1
@dr Slobodan Devic . Dali je JEEP Italijanski ili FIAT-500 Američki proizvod (oba Stellantis) ? Nije bitno ! Tačan je vaš opis tamte za kukuriku . Američka privreda (građani zaposleni u njoj) proda 1 borbeni ili civilni avion i kupi na hiljade Mercedesa ili KIA već ko kako voli ili mu treba ! I pretekne im novca za hamburgere i posete muzejima sa YUGO eksponatima !
I don't believe?!
Jeste li taj komentar sami pisali ili Vam je neko pomagao? Koja filozofija, nevjerovatno.
Milanche
To što smo im uvalili Juga je jedan od razloga što su nas bombardovali.
Djape
Мало претенциозни текст без познавања чињеница. Американци су изласали Југа за најгори аута икада направљен. Потражите на нету. Толико о "нашем поносу по америчким друмовима". Постоји само као реквизит, уметинина, експонат, а никако као оперативно возило.
Milentije
Kupite YUGO traje DUGO!

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.