Среда, 25.05.2022. ✝ Верски календар € Курсна листа

Почела тестирања брзе пруге од Београда до Новог Сада

(Фото А. Васиљевић)

НОВИ САД - На брзој прузи од Београда до Новог Сада ових дана почела су статичка тестирања пруге, док се динамичка очекују током јануара и фебруара, како би у марту пруга могла да добије своје прве путнике, речено је Танјугу у Инфраструктури железнице Србије.

Надзор обављају немачке железнице „Дојче бан”, а извођачи радова су компанија руских железница РЖД Интернешнел и кинески конзорцијум на челу са кинеским железницама, подсећају у српским железницама и истичу да је све то гаранција квалитета израду брзе пруге у Србији.

На деоници од Београда до Новог Сада су од првог јануарског дана почеле провере како би се видело шта је још остало да се уради.

„Сада је сваки дан, чак и сваки сат више важан како би се постигао планирани циљ, а то је да у марту брза пруга од Београда до Новог Сада буде спремна за функционисање и технички оспособљена за саобраћај”, каже за Танјуг Ненад Станисављевић из Инфраструктуре железнице Србије.

Са најавом завршетка радова на надвожњаку у Кисачкој улици, где је друмски саобраћај обустављен до марта месеца, завршиће се и радови на самој прузи од Београда до Новог Сада.

Паралелно уз реконструкцију пруге, реновира се и главна железничка станица у Новом Саду која ће после скоро 60 година постојања добити нови изглед.

Прва фаза радова подразумева реконструкцију станичних колосека на којима ће стизати возови из Београда, након које се прелази на остале колосеке, те напослетку на ентеријер и екстеријер саме станице, а планирано је и постављање лифта ка колосецима. Завршетак радова на станици ће бити усклађен са завршетком читавог пројекта изградње брзе пруге од Београда до Суботице.

Поред реконструкције новосадске железничке станице, биће реконструисане све железничке станице на читавој деоници брзе пруге, Петроварадин, Сремски Карловци и све остале станице до Београда.

„То ће бити све нови објекти, лепи, функционални и квалитетни који путницима заиста омогућавају задовољство не само брзог путовања, него пријатног и лепог боравка у железничким објектима”, каже Станисављевић.

Други бенефит је изградња 120 нових објеката, односно подвожњака, надвожњака, потходника, тунела како би се друмски и железнички саобраћај раздвојили на местима где су се укрштали и тако били безбеднији за све учеснике у саобраћају.

На појединим местима су, такође, постављени звучни зидови који ће буку смањити на минимум, али и онемогућити директан физички приступ пругама како би се безбедност железничког саобраћаја довела на жељени ниво.

„Наравно, оно што ће за путнике бити највидљивија корист јесте време путовања које ће максимално бити скраћено, од Новог Сада до Београда, на неких 30 минута, а од Београда до Суботице на неких сат и по. То ће омогућити брзу флуктуацију људи, могућност да се на једном месту ради, на другом живи”, рекао је Станисављевић.

Додао је да ће то поготово бити корисно за студенте.

Двоспратни возови Штадлер из Швајцарске имаће довољно места за оне који буду желели да своје време у путовању проведу радно и биће им омогућено бесплатно коришћење интернета за време вожње.

У старим железничким станицама и чекаоницама последњих година није се много путника задржавало због стања у којем се оне налазе, међутим, у Железницама најављују да ће се ускоро то променити.

„Путници су изгубили поверење у путовање возовима, железница је практично била заборављено саобраћајно средство у Србији. Потребно ће бити мало времена да се путници навикну, да схвате колико је квалитетније, брже и боље путовати новим возовима. Колико ће им то донети, не само уштеду у времену, него удобност у путовању”, рекао је Станисављевић у разговору за Танјуг.

Између осталог, као бенефити се набрајају и користи домаћој привреди и привредницима ангажованим на пројекту изградње брзе пруге.

Више од 100 домаћих фирми сарађивало је са водећим страним железничким компанијама, а Станисављевић сматра да је функционалан свеобухватни саобраћај у држави значајан и за инвеститоре који послују у Србији.

„Ниједан инвеститор неће да инвестира тамо где нема изграђених путева и где нема изграђене пруге. Изградњом целе деонице отварамо простор великим инвеститорима да имају разгранату железничку мрежу која ће им омогућити да једноставније и лакше доносе одлуке где ће да инвестирају”, објаснио је он.

Тренутна реконструкција железничке станице Нови Сад и надвожњака у Кисачкој улици део су изградње брзе пруге ка Суботици, која треба да буде завршена до 2024. године.

Изградња пруге за велике брзине од Београда до Суботице ка Будимпешти део је међународне железничке трансферзале и новог Пута свиле, која ће омогућити брз и ефикасан транспорт робе и путника на овој деоници и даље ка југу Европе”, нагласио је Станисављевић.

Додао је да ће Србија бити спона између средње и западне Европе и југа континента.

Железнички саобраћај, као еколошки најчистији транспорт, поред тога што је брз и јефтин, омогућиће да велики број теретних и путничких возова прође овом трасом и тиме донесе приходе и српским железницама и држави Србији, преноси Танјуг.

Коментари3
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

zvuk neispuštenog krika
Uživajte vi koji ostajete (Budimpešta je sjajan grad, a ni Novi Sad nije loš). Što se mene tiče - nema te brze pruge koja može nadoknaditi odsustvo pravne države niti izlečiti traume suočvanja sa korumpiranom bagrom iz "policije" i "pravosuđa". Čisto ako nekog interesuje zašto se još uvek iseljavamo i pored svakodnevnih vesti o boljem standardu, većim platama, novim bolnicama, brzim prugama...
Кулаш, вај
"...од првог јануарског дана почеле провере како би се видело шта је још остало да се уради." То може само да значи да се до сада не зна шта се урадило, тачније који је извођач и подизвођач радова које радове завршио у ком обиму и у ком квалитету. Како је онда до сада плаћано и шта је коме плаћано у овом послу?
Maja
Brza pruga gotova sa svom pratecom infrastrukturom. Slede konacne provere, vozovi kupljeni i uskoro cemo svi moci da se vozimo njima i uzivamo u komforu i brzini. Svidelo se to nekome ili ne Srbija napreduje svakim danom sve vise i vise i ova pruga i novi vozovi su dokaz... Sve ostalo su price.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.