Уторак, 25.01.2022. ✝ Верски календар € Курсна листа

Решење проблема тролејбуских линија 28 и 41

Тролејбусе би требало уклонити из пешачке зоне (Фото: А. Васиљевић)

Стари град са својом историјском, културном и историјском баштином и јединственим положајем на ушћу две велике реке, добијаће све већи значај као симбол Београда. Јер Београд је коначно почео да излази на реке, што је императив за свако насеље, па и за сам настанак Београда, који је имао луку у Доњем граду, испод Калемегдана, и то је свакако најатрактивнији део обале, који ће бити и очуван и оплемењен археолошким реконструкцијама. Истовремено је оживљена и идеја пешачке зоне од Народног позоришта до Калемегдана, чиме се ствара јединствена оаза природе све до Ратног острва, јединственог бисера природе усред будућег мегаполиса, али и јединственог универзитетског центра, који постаје целина и место дружења и размене мисли и идеја.

Међутим, на путу остварења те идеје испречила се једна, наизглед озбиљна препрека, која прети да обесмисли саму идеју пешачке оазе: окретница тролејбуских линија 28 и 41, која је несрећно смештена на сам Студентски трг. Било је више идеја за решење тог проблема, али све почивају на негацији саме идеје пешачке зоне – на томе да јавни превоз, било да су то трамваји или било која врста аутобуса, улази у пешачку зону.

Проблем је лако решив, само треба имати на уму златно правило: да јавни превоз треба да буде што ближе пешачкој зони, али не сме да улази у њу, иначе то више није пешачка зона. Београд, стицајем срећних околности, то може врло лако да оствари. Решење је врло једноставно, ефикасно и одмах оствариво. Довољно је на Тргу републике преспојити тролејбуску мрежу која долази са Теразија са оном која долази из Македонске улице, а ону до Студентског трга укинути. Тиме се тролејбуси 19, 20, 21 и 29 упућују трасом линије 28 или линије 41, по потреби. Уколико се укаже потреба за више возила на некој деоници, то се може регулисати окретницом на Славији.

Од станице на Тргу републике до факултета има само 200–300 метара, а до пешачке зоне само 100, те се мора сматрати да је решење с тог аспекта идеално. Али оно је идеално и са свих других релевантних аспеката. Не захтева никакве инвестиције, само неколико сати рада екипе за одржавање мреже. Цена превоза се смањује јер возила немају празан ход. Нема девастације улица ни сече дрвећа јер возила иду већ устаљеним трасама, а нема ни организовања нових станица. Све ово може да се оствари за једну ноћ, а може да послужи и као привремено решење и као трајно у контексту будуће изградње подземне железнице.

Било би погрешно не уважити ове аргументе, јер као што је једном приликом рекао уважени професор Младен Борели: Требало би то да покушамо да нам се генерације не би смејале што нисмо видели тако очигледно решење.

Никола Пилиповић,
дипл. инж. машинства

Коментари1
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Andrija Stupar
Аутор каже: ,, Било је више идеја за решење тог проблема, али све почивају на негацији саме идеје пешачке зоне – на томе да јавни превоз, било да су то трамваји или било која врста аутобуса, улази у пешачку зону." Улазак јавног превоза у пешачку зону није никаква негација те идеје већ стандардна пракса у свету (нпр. Bahnhoffstr. у Цириху итд.). Пешачка зона од Позоришта до Калемегдана иначе већ постоји и зове се Кнез Михаилова улица. Окретница на Студентском тргу није никакав проблем.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.