Петак, 27.05.2022. ✝ Верски календар € Курсна листа

Здравље жена је у ризику због све више дијета без меса

(Pixabay)

Младе жене које конзумирају мало или нимало црвеног меса и млечних производа су у опасности да развију недостатак витамина који би касније у животу могао довести до здравствених проблема. Како је рекао професор Иан Гивенс, директор Института за храну, исхрану и здравље на Универзитету Рединг, половина младих жена старости између 11 и 18 година конзумира испод минималног препорученог нивоа гвожђа и магнезијума кроз ове намирнице и зато су у великом ризику да касније развију анемију и остеопорозу, пише Индепендент.

Четвртина жена из ове старосне групе конзумира премало јода, калцијума и цинка, а професор Гивенс је упозорио да су младе жене више изложене ризику од развоја нутритивних недостатака него мушкарци, што би могло бити зато што су жене „осетљивије на поруке о томе колико су месо и млечни производи лоши за животну средину”.

„Тинејџерске године су апсолутно критичне за развој костију. Ако не схватите ово како треба, то има велики значај за каснији развој и стање костију у старости, повећавајући ризик од лома који могу смањити квалитет живота”, рекао је професор.

Професор Гивенс је рекао и да би требало обезбедити шира поређења између користи од меса и производа на биљној бази како би се показало да ли алтернативе за месо и млечне производе пружају исту количину хранљивих материја као и њихови аналоги животињског порекла. А нутрициониста Ана Мапсон рекла је да тинејџерке посебно захтевају висок ниво гвожђа и калцијума у својој исхрани. Ако имају мањак ових хранљивих материја, то може довести до проблема као што су анемија и остеопороза када одрасту. Према њеним речима, иако је могуће јести уравнотежену веганску исхрану, за то је потребно много планирања, разумевања који хранљиви састојци недостају у биљним изворима и који су суплементи потребни да би се надокнадили.

„Омега-3 масне киселине, на пример, заиста недостају у вегетаријанској исхрани, али су и заиста важне за развој мозга код деце између 11 и 18 година. Омега-3 масне киселине можете добити преко неких биљних производа, али бих препоручила веганима да ипак користе и суплемент Омега-3. Такође, на списак бих додала и витамин Б12 и витамин Д“, додаје она.

Коментари2
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Dule Astro
Postoji problem i sa manjim unosom masti i to dovodi takođe do mnogih problema. Sve je to posledica postojanja raznih neukih fitnes gurua i kvazi nutricionista koji ne znaju ništa i onda njihovi klijenti imaju ishranu bez dovoljno masti i proteina. Takođe "savet" da se jede što više voća je apsolutno pogrešan jer je voće prepuno šećera i više od jedne voćke na dan nam nije potrebno. Ako hoćete vitamine i minerale, jedite povrće.
profesionalni komentator
Uopšte nije poenta da li biljna ishrana daje podjednaku količinu minerala i vitamina kao meso, poenta je da su hranljive materije koje unesemo iz mesa mnogo dostupnije našem organizmu, mnogo više možemo da iskoristimo, pre svega proteina ali i minerali, u ovom tekstu se spominje gvožđe, postoje dve vrste gvožđe , takozvano heme gvožđe i non heme, ovo drugo se nalazi u biljkama i mi jako slobo možemo da ga iskoristimo...zato vegeterijanci imaju problem sa krvnom slikom iako unose gvožđe

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.