Мобилни оператери у САД поново одложили пуштање 5Г мреже у близини аеродрома
ВАШИНГТОН – Компаније АТ&Т и Верајзон одложиће активирање нове интернет услуге близу неких аеродрома пошто су највеће америчке авио-компаније изразиле забринутост да би услуга пореметила рад уређаја на авионима, што би довело до великог отказивања летова.
Одлука је објављена пошто је администрација председника САД Џозефа Бајдена покушала да посредује у постизању договора између телекомуникационих компанија и авиокомпанија поводом увођења нове 5Г услуге, која је у среду требало да почне у САД, преноси Танјуг
Авиокомпаније желе да се спречи коришћење нове услуге на око 3,2 километара око аеродромских писта.
Компанија АТ&Т је саопштила да ће одложити укључивање нових телекомуникационих торњева близу писта на неким аеродромима, и да покушава да реши спор у сарадњи са федералним регулаторима.
Потом је Верајзон навео да ће покренути нове елементе своје 5Г мреже, али је компанија додала да је добровољно одлучила да ограничи своју 5Г мрежу око аеродрома.
Верајзон је окривио компаније и Федералну управу за авијацију (ФАА) наводећи да нису успели да реше питање „5Г навигације око аеродрома”, иако нови 5Г систем функционише у више од 40 земаља.
Активирање нове 5Г услуге, планирано за почетак децембра, одложено је већ два пута.
Извршни директори великих америчких путничких и карго авио-превозника упутили су писмо на адресе више државних институција у којем су изразили забринутост за безбедност летова од среде, када су компаније АТ&Т и Верајзон требало да почну са увођењем услуге 5Г мреже.
Они су у писму упозорили да авијацији прети „катастрофална” криза, јер би нова услуга могла да учини знатан број широкотрупних авиона неупотребљивим, да изазове „хаос” на летовима у САД и да би „десетине хиљада Американаца могли да остану заглављени на аеродромима у иностранству”.
„Осим ако наше главне ваздушне луке не буду рашчишћене за летове, огромна већина путничких и теретних авиона ће у суштини бити приземљена”, написали су извршни директори Америкен ерлајнса, Делта ерллајнса, Јунајтед ерлајнса, Саутвест ерлајнса и других компанија у писму, пренео је Ројтерс.
ФАА је упозорила да би потенцијално мешање фреквенци могло да утиче на осетљиве инструменте у авиону и да знатно омету летачке операције при слабој видљивости.
АТ&Т и Верајзон, међутим, тврде да њихова технологија и опрема не ремете електронику авиона и да се безбедно користе у бројним другим земљама.
Америчка Федерална управа за ваздухопловство (ФАА) упозорила је да би 5Г сигнали потенцијално могли да утичу на показатељ висине лета, који игра кључну улогу приликом слетања неких модела авиона по лошем времену, а авио-компаније кажу да се то упозорење иницијално односи на модел боинг 777.
Упркос најави АТ&Т-а и Верајзона да ће паузирати увођење 5Г мреже у близини аеродрома, поједини авио-превозници и даље отказују летове или мењају моделе авиона који су били предвиђени на рутама за САД.
Авио-компанија Емирејтс из Дубаија, која највише у свету користи боинг 777, саопштила је да ће обуставити летове ка девет америчких дестинација од 19. јануара, датума који је најављен за увођење 5Г бежичне мреже у САД.
Летови Емирејтса према аеродромима у Њујорку „Џон Фицџералд Кенеди”, Лос Анђелесу и Вашингтону ће се одвијати и даље.
Две велике јапанске авио-компаније, Ол Нипон Ервејз и Јапан Ерлајнс, објавиле су да ће ограничити летове боингом 777. Из Нипона су додали да отказују или мењају тип авиона који користе на неким летовима за САД.
Корејан Ер Лајнс је саопштио да је заменио боингове авионе 777 и 747-8 другим моделима ваздухоплова на шест америчких путничких и теретних летова, тајвански авио-превозник Чајна Ерлајнс је најавио промену распореда неких летова, а хонгконшки Катај Пацифик Ервејз је известио да ће користити различите типове авиона ако буде потребно.
Све поменуте авио-компаније су у образложењима навеле да су одлуке донеле реагујући на Боингово обавештење да 5Г сигнали могу да омету рад висиномера на моделу 777.
Подели ову вест

Комeнтар успeшно додат!
Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.