Четвртак, 26.05.2022. ✝ Верски календар € Курсна листа

Глумице су увек запостављене

Репертоарски концепт сваког националног театра почива на бисерима националне и светске драмске литературе редитељски прочитаним у контексту времена у коме живимо, каже Молина Удовички Фотез, директорка ансамбла Драме
Пандемија нам је поручила да смо сви, пре свега, људи, а то је оно што смо заборавили од превеликог ја Молина Удовички Фотез (Фото: Танјуг)

Будући да ансамбл Драме националног театра има изванредан глумачки ансамбл и моћне позоришне ствараоце међу сталним редитељима, моја жеља је пре свега да се покаже њихов уметнички потенцијал. И друго, глумице су некако увек запостављене јер су драмски текстови углавном такви да имају више мушких ликова. Покушала сам, а у том правцу желим и да наставим, да наше значајне глумице ставим у први план, каже за „Политику” Молина Удовички Фотез, директорка Драме Народног позоришта у Београду, која нам је на самом старту 2022. године рекапитулирала претходне и најавила нове репертоарске потезе.

– До сада су на великој сцени заблистале Љиљана Благојевић, Олга Одановић и Нада Шаргин. У новим поделама су Душанка Стојановић Глид, Радмила Живковић, Ивана Жигон, Наташа Нинковић, Вања Ејдус, Калина Ковачевић, Вјера Мујовић, Соња Колачарић, Ива Милановић... Заиграли су после дуго времена Бојана Стефановић, Данијела Угреновић, Зорана Бећић, Бранислав Томашевић, Александар Срећковић, Иван Босиљчић, на радост публике. Значајне награде еснафа добили су: Нела Михаиловић, Игор Ђорђевић, Слободан Бештић, Александар Ћурица и Никола Вујовић. Задивљујуће су похвале које су руски театролози упутили Небојши Кундачини у Нижњем Новгороду. Ненад Стојменовић је показао озбиљну глумачку зрелост играјући Торвалда Хелмера у „Нори”, као и Хаџи Ненад Маричић у улози доктора Ранка. Главну улогу у комаду „Године врана” игра Вук Костић после дуже паузе. И Небојшу Дугалића чека огроман стваралачки изазов ове године. Један део ансамбла континуирано ради поштујући високе стандарде, а жеља ми је да се то омогући свима – прича прва дама ансамбла Драме националног театра уз напомену да је обратила пажњу и на жене редитеље. Верујем, каже, да је њихова слика света неопходна позориштима да би се другачијим сензибилитетом осветлили „знакови поред пута” које живот данашњице ставља пред све нас заједно.

Ансамбл Драме пред крај године за нама почео је рад на три нове представе: драми „Године врана” Синише Ковачевића с две премијерне поделе, односно комадима „Иранска конференција” Ивана Вирипајева, у режији Иване Вујић, и „Пеликан” Аугуста Стриндбер, у режији Ђурђе Тешић. Исто тако током протекле јесени представио је својој публици три нове представе: „Вуци и овце” Островског у режији Егона Савина, Нушићеву „Власт” у режији Милана Нешковића и „Нора – Луткина кућа” Стриндберга у режији Татјане Мандић Ригонат.

– Током јесени показали смо моћ ансамбла Драме националног театра, да паралелно можемо да радимо више представа, као и да имамо много добрих глумаца свих генерација осим најмлађе. У склопу стратегије рада Народног позоришта коју са собом доноси в. д. управника Светислав Гонцић, десетак младих глумаца је добило своје шансе у поделама представа које се већ раде. Добро је што долазе заједно, јер ће тако свежина и снага њихове даровитости лакше да обасја духовну вертикалу на којој Народно позориште постоји више од века и по – каже Молина Удовички Фотез и најављује следеће репертоарске адуте:

– Крајем фебруара Борис Лијешевић почиње рад на представи „Рат и мир” Л. Н. Толстоја, у драматизацији Федора Шилија. Подела се полако склапа управо ових дана и биће нових шанси за младе. Радићемо и комад Ђорђа Костића „Успаванка за Алексију Рајчић” у режији Југа Ђорђевића заједно са Стеријиним позорјем. Комад је аутентичан, ван свих токова светске и домаће драматургије. Реч је о младом, храбром писцу, који је сада и драматург на представи „Пеликан”. Верујем да ће бити и део нашег сталног драматуршког тима. За почетак наредне сезоне наш стални редитељ Јагош Марковић се припрема да ради Шекспировог „Магбета”. Драму „У име оца и сина” Милована Витезовића режираће Милан Караџић. Дакле, две велике ансамбл представе предстоје Драми и у наредној сезони, а у овој години.

Репертоарски концепт, како каже, сваког националног театра почива на бисерима националне и светске драмске литературе редитељски прочитаним у контексту времена у коме живимо.

– У прилог томе говори и недавна премијера представе „Нора” редитељке наше куће Татјане Мандић Ригонат, која је у овом случају у први план ставила два кључна сегмента која, чини ми се, највише саплићу људе у 21. веку, а то су: новац и превелико ја. Редитељи су осетљива бића, а мислим да је Тања Мандић Ригонат направила представу са осећањем да је свет у промени, што видимо по много чему, и то глобално. Мислим да је и корона дошла као порука човечанству да човек мора да се промени – каже Молина Удовички Фотез, коју смо питали како победити то велико ја.

– Потребно је видети колико вешто сваким од нас манипулише. Корона нас је подсетила на једноставне ствари које смо заборавили, да перемо руке, да се изувамо када уђемо у кућу, да не дувамо једни другима за вратом, да пре свега поштујемо основне вредности. Пандемија нас је, истина, подсетила и на смрт, као саставни део живота. А чињеницу да смо сви једнако смртни велико ја никако не може да поднесе, јер зна да над том животном појавом нема никакву контролу. Смрт је ту да нас опомене колико не поштујемо живот, колико нисмо у стању да му се радујемо, а живот је највеће чудо које нам се свакодневно догађа. Што се тиче великог ја, престали смо да обраћамо пажњу на друго биће – беседи наша саговорница и наставља:

– Пандемија нам је поручила да смо сви, пре свега, људи. Једнако је могао да се разболи и председник неке државе, и познати глумац, и бака на пијаци, мушкарац или жена било које боје коже, религијског или политичког опредељења. То је оно што смо заборавили од тог превеликог ја, које мислим да је имало свог смисла у претходном столећу, али да нам 21. век поручује да је свако од нас пре свега људско биће. Јако је важно гледати у очи човеку преко пута себе и запитати се шта је то што је њему потребно. А свима нам је потребан тај родитељски састанак са самим собом који је и наша храбра „Нора” урадила.

За почетак фебруара 2022. године Молина Удовички Фотез најављује гостовање свог ансамбла Драме у Сарајеву и Бањалуци с представом „Ожалошћена породица” Б. Нушића у режији Јагоша Марковића и ансамбла Балета с делом „Седам смртних грехова” у кореографији Игора Пастора. И на крају разговора открива да би волела да „испрати” ново читање неке ренесансне комедије јер је лично, каже, склонија доброј комедији која доноси радост и у суштини говори да живот нема краја.

Коментари1
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

нерадно зоро-пишт'о
Од наведених "запостављених" глумица, једино је Нада Шаргин вансеријски таленат, што је веома добро и доказала многобројним, разноврсним улогама. Што се тиче осталих, речи хвале и самохвале никад никоме нису штетиле, али их ни не могу направити бољим него што јесу.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.