Субота, 28.05.2022. ✝ Верски календар € Курсна листа

Протест бициклиста због брисања стазе у Узун-Мирковој

Изненадни нестанак бициклистичког коридора биће и једна од главних тема „Критичне масе” која ће у суботу у 14.30 часова стартовати са Трга Николе Пашића
(Фото Д. Алексић)

Чини се да градски челници годинама уназад много причају о Београду за бициклисте и унапређењу бициклистичке инфраструктуре, али да им не иде од руке да на терену то и докажу. Последњи поступци чак указују да надлежни за организацију саобраћаја и јавног превоза раде супротно од оног што се већ неколико година најављује из Старог двора – повећања броја бициклистичких трака. Јер, нова година за бициклисте је почела врло лоше. Науштрб пуштања у саобраћај еколошке ЕКО 2 линије од „Београда на води” до Дорћола, у Узун-Мирковој улици је нестала стаза за такође еколошки и још здравији вид превоза – бициклистички, чијим исцртавањем су се градски оци не тако давно хвалили. Није спорно да су многе улице у центру, којима пролази превоз, недовољно широке. Али Узун-Миркова, која је ових дана поново претворена у улицу кроз коју пролази јавни превоз, од свега што је могла да изгуби зарад трасирања ЕКО 2 линије изгубила је бициклистички коридор. Ако се град искрено залаже за хијерархију у којој би пешаци и бициклисти у односу на друге врсте превоза имали предност, онда су у Узун-Мирковој могла да се жртвују паркинг места или нека башта кафића, а не стаза за бициклисте, сматрају поједини грађани који су огорчени због овог потеза градске власти. Неки од њих нису били лењи па су отишли и избројали двадесетак паркинга који би могли да се укину, као и башта једног кафића, и да онда не трпи ни ЕКО линија ни бициклистичка стаза.

Али пошто су у граду нашли другачије, за бициклисте неповољније решење, као и због лошег почетка 2022. за љубитеље двоточкаша, брисање стазе у Узун-Мирковој биће и једна од главних тема „Критичне масе” која ће у суботу у 14.30 часова стартовати са Трга Николе Пашића.

– Отета нам је бициклистичка трака у Узун-Мирковој и ми то морамо да исправимо. Градска власт је уместо да годину започне новим бициклистичким стазама и тракама, управо једну у центру града укинула, а за ову годину је у буџету наменила опет читавих нула динара за прављење нових – подсећају из Удружења грађана „Улице за бициклисте”.

Како додају, то звучи као добар повод да се први пут ове године бициклисти окупе на вожњи „Критична маса” и после бициклистичке туре у ширем центру града заврше код Студентског трга и Узун-Миркове, да позову још једном градоначелника, заменика градоначелника, као и све остале доносиоце одлука да одустану од моторизације града и посвете се бољем, хуманијем и одрживом транспорту.

– Ту је бицикл на првом месту као неприкосновени краљ зелене урбане мобилности – наглашавају из овог удружења.

Грађани који су се додатно позабавили овом темом подсећају да јавни превоз кроз Узун-Миркову није новост, да се он не тако давно њоме одвијао и да треба само мало добре воље у граду и претресање ранијих саобраћајних решења у овој улици како би се нашло довољно простора на коловозу за све учеснике у саобраћају у овој улици. 

Коментари4
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Anka
Mala digresija: pojavom biciklista sa ogromnim kutijama na ledjima (na stranu sto su prljave), postavlja se pitanje o cemu se tu radi? Ti sa kutijama su potpuno bezobzirni prema propisima i pesacima. Kada se na to dodaju elektricni skuteri koji cak i bez ikakvih dozvola koriste saobracajnice ( po svom nahodjenju , ne hajuci na propise ) dolazi se do kompletnog kolapsa kretanja i pesaka i onih koji imaju vozacke dozvole. Tj, javlja se posebna, treca vrsta korisnika saobracajnica sa "idejama".
ЗА ЕКО ЛИНИЈУ БР 2
Радим на Калемегдану и јако ме је обрадовало увођење еко линије бр. 2, од Теразија до Улице генерала де Мондезира. При томе сам сведок да се бициклистичка стаза практично није користила. Ако би се требало определити између бициклистичке стазе и еко линије са обе руке гласам за аутобус.
Nebojsa pavlovic
Vratite nam stazu.
dusan1
Ne moramo mi da sve ono što dolazi iz EU slepo kopiramo ! Ima tu i mnogo gluposti koje nisu za naše prilike i prostore. Bicikl je u Srbiji još uvek prevozno sretstvo a ne sportski rekvizit ! Kao takav biciklista treba da se smatra učesnik u saobraćaju a ne džoger , skejter ili basketaš pa da mu treba teren-staza . Ponaša se u skladu sa zakonom o bezbednosti saobraćaja i koristi put kao i svako prevozno sretstvo koje se kreće brže od pešaka.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.