Четвртак, 26.05.2022. ✝ Верски календар € Курсна листа
ПРОШИРЕЊЕ ПОТЕЗА СЛАВИЈА – ГРЧИЋА МИЛЕНКА

Експропријација и даље траје, без обнова ове године

Да би радови могли ускоро да почне навело обавештење на једном од објеката у Макензијевој који ће бити срушен. – И даље се решавају имовинскоправна питања и обештећење власника чији се објекти налазе на траси будуће саобраћајнице
Пројекат који се најављује већ годинама (Фотографије: Марко Спасојевић)

„Драги и поштовани потрошачи, комшије, пријатељи, овим путем желимо да вас обавестимо да пекара после вишедеценијског постојања престаје са радом. Разлог томе је рушење овог објекта због ширења улице.” Ово обавештење недавно је освануло на једној пекари у Макензијевој улици чије проширење је одавно најављено и уцртано у раније усвојене планове града у склопу ширења саобраћајног потеза Славија – Грчића Миленка.

Да је то више деценија планирани пројекат, у оквиру кога се већ дуже одвијају одређене радње на терену, за наш лист подсећа и главни градски урбаниста Марко Стојчић, али, истиче, сама реконструкција и проширење неће почети 2022.

– Дирекција за грађевинско земљиште већ дуже се бави експропријацијом на траси на којој је планирано проширење саобраћајнице. Добар део је решен, део објеката за које је завршена експропријација је и срушен, али има још објеката за које треба да се заврши тај поступак. То што се појавило обавештење о уклањању још једног објекта само значи да је питање експропријације дефинитивно окончано за још један објекат у низу на тој траси – појашњава Стојчић.

И у Дирекцији за грађевинско земљиште потврдили су да је на траси Макензијеве улице у току примопредаја једног локала, за који су у потпуности решени имовинскоправни односи, односно исплаћена је накнада према постигнутом споразуму и уписана јавна својина града.

– За остале непокретности у Макензијевој улици, на делу од Славије до Чубурског парка, решаваjу се имовинскоправни односи. Истовремено, у току је поступак препарцелације према важећем планском документу из 2004. Израда техничке документације планира се годишњим програмима уређивања и доделе грађевинског земљишта, а средства за извођење радова планираће се по завршетку израде техничке документације – кажу у овој градској установи.

Када је реч о самој траси будућих ширих саобраћајница, најмање препрека тренутно је у делу Макензијеве код Славије јер ту, како кажу у граду, неће морати готово ништа да се руши.

Проширење потеза Славија – Грчића Миленка у оквиру кога је и Макензијева, пројекат је чије се спровођење најављује годинама. О томе се говорило још пре више од деценију ипо. Сам почетак реконструкције из града је најављиван у току пролећа 2016. када су у Старом двору тврдили да ће тај потез почети да се проширује у току 2017. и да ће после реконструкције имати четири коловозне траке. Процењена укупна вредност те инвестиције у 2016. била је 3,7 милиона евра. Осим проширења коловоза, тада најављени пројекат подразумевао је и реконструкцију водоводних и канализационих цеви, електричних и телекомуникационих инсталација, осветљења и тролејбуске мреже.

Тада је указивано да ће на целом потезу до Грчића Миленка радови бити подељени у четири фазе, а да би се у првој радио најцентралнији потез, од Славије до Катанићеве. Према тадашњим наводима, план је да се саобраћајнице прошире на око 12 метара у оквиру којих би биле четири коловозне траке и обострани тротоари.

На проширење овог потеза које се деценијама планира житељи тог дела града, пре свега власници чији се објекти налазе или су се налазили на траси будуће шире саобраћајнице, не гледају једнако. Део њих сматра да уклањањем приземних и једноспратних зграда у којима су деценијама занатски, угоститељски и продајни објекти нестаје и део духа и душе старог Врачара. Други се не противе, али очекују одговарајуће обештећење за то.

Коментари3
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Nikola
Ovo je klasicno otimanje para iz budzeta za totalne gluposti. Prositi 50 ili 100 m ulice nece nista resiti. Prosto nema prosotra za nov asfalt. Bolje 5m metroa nego 100m prosirenog puta. Zar nismo to vec shvatili?
miami
Ne mogu uzdzerice i rusevine da uklone 20 godina??/ Kakav bre duh Vracara.?Orijentalno ruglo, kao da nije Evropa!!
Mima
Novopečenim bogatašima i novodoseljenim skorojevićima ove zgrade su ruglo, a starosedeocima su deo ambijentalne celine koja je dobrim delom već uništena visokim zgradama i nedostatkom zelenila u ulicama. Duh Vračara nestaje već od devedesetih, a veliki deo starosedelaca je napustio svoj stari kraj. Žao mi je samo ako ekspropriacija znači malu nadoknadu vlasnicima objekata, ali o ceni nije bilo reči u tekstu.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.