Недеља, 05.02.2023. ✝ Верски календар € Курсна листа

Суд пресудио да купац може да врати електрични аутомобил због лоше батерије

(Принтскрин)

Регионалном суд у аустријском граду Линцу пресудио је да трговац аутомобилима није купцу нагласио, тачније прећутао је чињеницу да је растојање које може да пређе много мање на ниским температурама, у брдовитом пределу Милфиртел, где овај живи.

Овај преседан и пресуда ће отворити простор и новим тужбама, ако је потврди суд у другом степену.

Возач из Милфиртела тужио је трговца, власника салона јер му је 2018. године продао електрични аутомобил који има много мањи домет од декларисаног, односно у салону га нису о томе обавестили. Трговац пресудом мора да му врати 30.288 евра, купопродајну цену возила умањену за накнаду за коришћење, пише аустријски Ноје Кронен Цајтунг.

Приликом куповине новог електричног “голфа” купцу а сада тужиоцу је обећан домет од 230 километара, стоји у образложењу пресуде. У брдовитом пределу где се све ово дешава, аутомобил је могао да пређе једва половину декларисаног, само 110 до 120 километара.

Фолксвагенови стручњаци на суду су истакли да је фабрички дефинисани домет само информација, а стил вожње или спољна температура имају утицај на перформансе батерије. “Е-голф “ је прва Фолксвагенова серија електричних аутомобила, а уствари је реч о конвертованом класичном “голфу 7”, којем су уместо мотора с унутрашњим сагоревањем уграђене батерије и електрични мотор. Новији електрични аутомобили имају издашнији домет, премда и њих муче разлике између стварног и декларисаног домета с једним пуњењем.

Коментари3
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Milan Matić
Svako vozilo na baterije na brdovitom terenu ima veoma mali domet je se baterija brzo isprazne. Zato su automobili sa gorivnim čelijama u velikoj prednosti jer imaju mnogo veću zalihu energije.
Burek
Dizel je zakon
qwe
Pretpostavljam da je i potrosnja, odnosno EU kategorizacija, folksvagenovih dizel vozila samo informacija. Odnosno svaka proizvodjacka informacija nemackih proizvodjaca vozila je samo informacija, a stil voznje isl. definisu sta ce se stvarno desiti. Odnosno sta god nemacki proizvodjaci automobila tvrde o svojim vozilima nije vredno papira na kojem je napisano?

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.