Уторак, 31.01.2023. ✝ Верски календар € Курсна листа

Нова батерија за хибридни „мерцедес” скупља него цео аутомобил

(Принтскрин)

Хибридна технологија у последњих 20 година помогла је да се смањи емисија издувних гасова, али неки возачи остали су ужаснути кад су на ред дошли трошкови сервиса и замене делова, што им је донело велике трошкове.

Ранит Синг, из енглеског града Лeстера један је од возача који је то искусио.

Синг је за 27.000 фунти пре четири године купио “мерцедес Е300 БлуТек хибрид” из 2014. код заступника Мерцедеса, вођен идејом уштеде на гориву и мањој емисији угљен-диоксида.

Реч је о моделу дизелашу од 210 КС упареним с електромотором од 27 КС, и наравно припадајућом батеријом.

Аутомобил са 78.400 пређених километара радио је добро до ове године, пре него што је кренуло по злу.

Када је Синг одвезао свој хибридни „мерцедес” у овлашћени сервис на редовну контролу, речено му је да је батерија дошла до краја свог века након осам година експлоатације.

Синг тврди да му је сервисер за нову батерију дао понуду од 15.000 фунти (око 18.000 евра) али та цена не укључује трошкове рада који су још 200 фунти по радном сату. Притом није реч о батерији од 80 кWх као на електричним аутомобилима, јединица од 0,8 кWх у том „мерцедесу” исте је величине као обични аутомобилски акумулатор.

„Ужаснут сам оним што се догодило", рекао је Синг, дугогодишњи власник "мерцедеса".

„Осећам да сада имам само две могућности – да бацим осам година стар ауто, или потрошим више него што вреди, а вреди око 13.000 фунти.

Синг је медијима рекао да је био код стручњака за хибриде који му је рекао да није могућа јефтинија поправка, међутим на и-Беју се у Великој Британији могу да нађу батерије доступне по цени од 800 фунти. Шта да уради, Синг још размишља.

Представник Мерцедеса УК је рекао да не може да коментарише случај без властите истраге о томе, али је рекао да су купци обавештени о сертификату батерије и да је Сингов аутомобил из 2014. покривен стандардном трогодишњом гаранцијом за неограничену километражу, а она је истекла.

Што би људи рекли, скупља дара него мера.

 

Коментари18
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

dusan1
Što se tiče automobila i uopšte prevoznih sretstava i moguće ih je napraviti i bez baterija (vozovi ,tranvaji i trolejbusi) . Naravno i automobili na 'radio talase' iz jonosfere nisu baš naučna fantastika ali onda nema biznisa ni profita ! Možda za prvo vreme da se baterije pune solrarnim panelima na samom vozilu.
Соц ни у џезви
Прави тренутак за добре стране социјализма - ајмо сви на аутобус а само хитна помоћ и полиција нека имају џипове. Зашто не? Луксуз радничке класе (која је сада невидљива, нема плаве комбинезоне и гарава лица) чији узор су супербогати стварају несклад и убрзано трошење природних ресурса. Несклад чини хиперпроизводња и наметнути комфор (стално нови телефони, кола, туризам и угоститељство, климатизација простора, стално нова гардероба итд итд). Батерија и електро-возила само су врх леденог брега.
Velika šarena laža
Potpuno se slažem s forumašem Bozom da su električni automobili pomodarstvo. Sve dok svijet ne izumi ekonomski isplativu bateriju, zatim bateriju s kojom će vozilo imati radijus kretanja najmanje kao klasični automobili i konačno bateriju koja neće biti sklona zapaljenju pri mogućim automobilskim nesrećama, od ove priče nema ništa. Ako je već sve pitanje ekologije, trebalo bi forsirati pogon na plin.
aki
Najtragikomičnije od svega je to što se izgleda ne može učiniti ništa po pitanju globalnoig zagrevanja, ozonske rupe itd. Naime, čitao sam u nekom mislim kompetentnom naučnom radu da geomagnetno polje zemlje spada na polovinu svoje vrednisti na svakih 1400 godina, a ono štiti zemlju od sunčeve radijacije. Tako da je ljudski doprinos globalnom zagrevanju neznatan.
Milan Matić
Ovo je očigledan primer. Proizvođaći baterija ne dozvoljavaju da se masovno proizvode automobili na gorivne ćelije i vodonik, jer je zarada na baterijama ogromna, a kratko traju. A cena vodonika je mala i pada. Elektromotori su veoma jednostavni uređaji u poređenju sa benzinskim motorima, ne kvare se i ne zahtevaju remonte, pa električni automobili treba da su veoma jeftini. Ali se u kapitalizmu to ne isplati.
Боривоје Банковић
На жалост, није тако. Ефикасност водоника је испод 30%. Ако потрошите 1 kWh струје на добијање, компресовање и превоз водоника, враћа вам се једва 300 Wh енергије у експлоатацији. Код батерија је тај проценат преко 90%. Водоник је и незгодан за манипулацију и тражи скупу инфрастутуру и прескупе резервоаре у возилима. Једина потенцијална предност је брзо пуњење. Имате о томе низ озбиљних чланака на академским сајтовима. А да је аутоинудустрија безобразна преко сваке мере, то је чињеница.
Boza
kao sto sam napisao vec vise puta, elektricni automobili su pomodarstvo. Ali u ovoj energetskoj tranziciji kada se vec jasno vidi kome i koliko preostalih resursa ce da ide, treba pruziti nadu ljudima.Mnogih stvari nece biti a mnoge ce biti i puno skuplje. Navikavajte se na skromniji zivot.

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.