Петак, 09.12.2022. ✝ Верски календар € Курсна листа

Нема више возова од Ниша ка Прокупљу и Куршумлији

Опустеле пруге (Фото Љ. Митић)

Прокупље – Честа обустава због реконструкција и проблеми у инфраструктури годинама уназад, само су неки од разлога зашто је од ове године у возном реду „Железнице Србије”, први пут од 1925. године, дефинитивно укинут путнички воз од Ниша ка Прокупљу, Куршумлији и Мердару. Из Инфраструктуре „Железнице Србије” најављују да ће услови за успостављање путничког железничког саобраћаја долином Топлице и Косанице бити створени када буду завршени  радови на деоници пруге од Ниша до Дољевца која је и део пруге Ниш–Мердаре, у оквиру модернизације и реконструкције пруге Ниш–Брестовац.

Покушај укидања 88 километара железничког саобраћаја на релацији Дољевац–Мердаре који повезује Нишавски и Топлички округ догодио се и 2016. године, али је тада на састанку председника свих топличких општина заузет став да би то било, како је речено, погубно за Топлицу и „нож у леђа” становницима овог краја.

Од јуна 2020. воз саобраћао само до Прокупља
Од јунских поплава 2020. године и оштећења пруге на делу од Прокупља до Куршумлије и даље ка Мердару, железнички саобраћај је функционисао само од Ниша до Прокупља.Иако је више пута најављивана санација пруге, радови су почели тек годину дана касније, средином априла 2021. са роком завршетка од 90 дана.– „Инфраструктура железнице” је за овај посао потписала уговор са извођачима које чини група понуђача компаније „Баувезен” из Лазаревца и „Триопројект” из Београда, а вредност радова је око 34 милиона динара – потврдили су у „Инфраструктури железнице”.Ипак, информације са терена говоре да ти радови ни скоро девет месеци касније и након пробијених свих рокова, још нису завршени.

Након састанка представника топличких општина са надлежнима у „Железницама Србије”, тада се од укидања воза одустало.

Међутим, да железнички саобраћај у Топличком округу не функционише дуже од месец дана овога пута нико од председника општина у Прокупљу, Житорађи и Куршумлији није ни упознат.

– Ја то сада први пут чујем од вас. Нико ме званично није обавестио да ће доћи до укидање воза. То је погубно за наше људе који живе у селима дуж пруге на овој релацији – прокоментарисао је Иван Станојевић, председник Општине Житорађа.

Да нису знали да је укинут воз, потврдили су и Милан Аранђеловић, градоначелник Прокупља, и Војимир Чарапић, председник Општине Куршумлија.

Из „Инфраструктуре Железница Србије” појашњавају да је због радова на делу пруге Ниш–Брестовац, којом се до Дољевца одвија и железнички саобраћај ка Топлици, путнички саобраћај и на овом правцу обустављен до завршетка тих радова.

– Теретни саобраћај се и овде, на делу до Прокупља, несметано одвија, а у складу са захтевима оператора и потребама привреде, по динамици утврђеној пре почетка радова на прузи Ниш–Дољевац– Брестовац која је предвидела и паузе у радовима предвиђене за пропуштање теретних возова – кажу у „Инфраструктури железнице”.

Житељи Топличког округа сматрају да ће укидање железнице у Топлици негативно утицати на развој читавог краја и смањити могућност мештанима села која гравитирају дуж пруге да лако и јефтино дођу до превоза.

– Железница као најјефтинији вид превоза је врло важна за становнике осиромашених села у Топлици. Уместо да укину саобраћај, требало би да се размишља у правцу увођења нових возова и возног реда који ће бити усклађен потребама путника – тврде мештани који су до краја прошле године редовно користили воз.

Поручују да ће укидање воза Ниш–Мердаре допринети још већем исељавању становништва из овог краја, а у прокупачкој железничкој станици редовно примају на десетине позива грађана, који питају  када ће прорадити железнички саобраћај у Топлици.

Коментари5
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Dejan
Ma me treba nama to,ima od Beograda do Novog Sada.
Milan Rakic
Šta reći...jad i beda. I to je Srbija!
električar
Teška bruka, ali baš teška ... !!!
Катарина Крстић
Масовно укидање пруга у Србији јужно од Саве и Дунава, повлачење најјефтинијег саобраћаја са стратешки најостељивије територије Србије, док се истовремено инфраструктурно све гура у аустроугарске крајеве, уз истовренено препуштање главних стратешпких праваца страним компанијама морало би свакога да забрине. Краљевина југославија је оставила 9000 километара пруга, социјалистичке Југославије су изградиле око 800 километара, и то није било довољно. Ова разградња значи и крај Србије.
Đorđe
Ma prvi smo u Jevropi !!!

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.