Недеља, 29.01.2023. ✝ Верски календар € Курсна листа

Продаја хибридних возила у ЕУ први пут надмашила дизелаше

(Фото EPA/Tore Meek)

БЕРЛИН – Продаја хибридних аутомобила, који имају мотор и са унутрашњим сагоревањем и на батерије, прошле године је први пут у Европи надмашила дизелаше, мада за само 48 возила, показују данашњи подаци Европског удружења произвођача аутомобила (АЦЕА).

Један од 11 продатих аутомобила у Европи током 2021. године био је електрични, на батерије, односно укупно нешто мање од 880.000 возила, према статистици АЦЕА-е.

Укупно 1,9 милиона хибридних и електричних возила с батеријом регистровано је у Европској унији током целе прошле године, што је знатан скок са 1,1 милион регистрованих 2020. године.

Хибридни аутомобили са самопуњачем имају батерију коју пуни мотор са унутрашњим сагоревањем и генерално могу да пређу само ограничену раздаљину с погоном на струју.

Овај тип такозваних плаг-ин хибрида покреће првенствено батерија која се пуни екстерно и стога се сматрају еколошки прихватљивијим, али су подржани и мотором са унутрашњим сагоревањем, док чисто електрични аутомобили раде само на батерију.

У 2021., продаја електричних возила у ЕУ је порасла за 63,1 посто на скоро 878,500 аутомобила, показују подаци, док је продаја плаг-ин хибрида порасла за 70,7 процената на скоро 867.100, пренео је Танјуг.

Број регистрација дизел возила, који се стропоштао после дизелгејт скандала 2015. године, пао је прошле године за трећину на 1,9 милиона јединица са 2,77 милиона претходне године.

Бензинци су остали најзаступљенија врста возила, али са нижим уделом у укупној продаји него годину дана раније, и чинили су 40 одсто нових регистрација у односу на 48 процената у 2020.

Коментари0
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.