Недеља, 04.12.2022. ✝ Верски календар € Курсна листа

Амазон плаћао ботове да хвале компанију

Радницима у складиштима највећег интернетског продавца било је плаћано да шире позитивне импресије о компанији и да поричу широко распрострањену причу о проблемима на радном месту
Плаћали раднике да их хвале на твитеру (ЕПА ЕФЕ -Ф.В.)

Компанија Амазон обуставила је контроверзну маркетиншку кампању у којој су плаћали радницима да твитују о томе колико воле фирму, пише "Фајненешел тајмс".

Радницима у складиштима највећег интернетског продавца било је плаћано да шире позитивне импресије о компанији и да поричу широко распрострањену причу о проблемима на радном месту – попут тога да су запослени приморани да уринирају у боце како би постигли тражени учинак, преноси „Верге”.

Према интерним документима које је обелоданио „Интерцепт” прошле године, кампања је лансирана још 2018. као одговор на лавину критика у вези са Амазоновим условима безбедности на радном месту. Радници су селектирани према њиховом "великом смислу за хумор“ и речено им је да одговарају "учтиво и једноставно“ критичарима компаније, укључујући и званичнике и политичаре.

У типичном твиту, радник би одговорио критичару рекавши: "Радим у Амазону на пријему наруџби већ две године. Зар мислите да бих још био тамо да нисам довољно плаћен? Имам пун (и великодушан) пакет бенефиција. ОХ! И волим људе са којима радим! Да – иде ми баш како треба!“

Радници Амазона су били препознатљиви на твитеру захваљујући ознаци "Амазон ФЦ Амбассадор“ која се појављивала после њихових имена. Али тачан идентитет или број "амбасадора“ никада није утврђен.

Према једном истраживању нађена су најмање 53 активна налога на Твитеру, али је примећено да су корисници употребљавали сличне изразе, твитове и слике, па су чак и мењали међусобно налоге, стварајући непрегледне и преклопљене идентитете.

Многима је то деловало исувише извештачено да би било схваћено озбиљно, па су ти налози брзо постали предмет критика и спрдње. Томе наравно није помогла ни чињеница да је свако себе могао назвати Амазоновим амбасадором на Твитеру, па су се ускоро појавиле и пародије на ту тему.

"Потпуно је бизарно то што је Амазон терао запослене да седе цело радно време и улизују се за људе који их запошљавају. Осим тога, цела стратегија је била толико хаотична, да није могла да буде ефикасна“, казао је један власник популарног пародираног налога на Твитеру.

Реакције људи изгледа да су коначно допрле до одговорних у Амазону, јер су, како извештава ФТ, виши званичници Амазона... незадовољни слабим учинком кампање“, па је као резултат тога компанија "угасила и уклонила све трагове те маркетиншке кампање крајем прошле године“.

"Потпуно је бизарно то што је Амазон терао запослене да седе цело радно време и улизују се за људе који их запошљавају. Осим тога, цела стратегија је била толико хаотична, да није могла да буде ефикасна“, казао је један власник популарног пародираног налога на Твитеру за Верге, пренео је Б92.

Реакције људи изгледа да су коначно допрле до одговорних у Амазону, јер су, како извештава ФТ, виши званичници Амазона... незадовољни слабим учинком кампање“, па је као резултат тога компанија "угасила и уклонила све трагове те маркетиншке кампање крајем прошле године“.

Коментари7
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

n ercegovac
Sistem postoji od antičkih vremena: dok je Neron glumio, pet hiljada njegovih gardista bilo je zaduženo za pevano hvaljenje. U „Izgubljenim iluzijama” Balzak je odlično opisao delovanje tadašnjih pozorišnih „botova” koje su zvali „claques” (zvuči kao „click”). Oni bi dolazili na predstave da zvižde, aplaudiraju, da se smeju, plaču ili urlaju prema porudžbi. Delovali su u prvoklasnim tatrima: od milanske Skale, do Boljšoja i Metropolitena. Ta duga istorija ne opravdava savremene „botove”.
Бот Ђура
Што сте се окомили на Амазон, кад имате боље примере у властитом дворишту. Погледајте на пример Корона ботове. Само о њима можете написати књиге.
B
Ботови су увек плаћени, никад не раде за џабе
Jovan Aleksic
Zašto se Tviter i Fejsbuk zovu američke "društvene mreže", a ne američke propagandne mreže?
Бата
Употреба "ботова" је стара ствар, вероватно колико и људско друштво. Координисани и кореографисани појединци или читаве групе који глуме спонтану реакцију. Мало је познато да у САД на политичким скуповима и концертима групе обожаваоца око политичара или музичке звезде чине искључиво пробрани и организовани "обожаваоци" и то у десетинама и стотинама. Буквално посао, као што статисти сачињавају публику у телевизијским студијима и аплаудирају и узврискују на команду из режије.

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.