Петак, 09.12.2022. ✝ Верски календар € Курсна листа

Трамваји возе преко Савског трга и Савске

Од јуче трамваји 11 и 12 коначно на старој траси, али на саобраћајним тракама и делу пешачких површина између Савске и Немањине радовима се и даље не назире крај
(Фотографије Д. Алексић)

Трамвајски саобраћај, после више од две године од почетка радова, јуче је коначно профункционисао преко целог Савског трга, односно напокон и преко Савске улице. Али, фазна реконструкција овог трга све више почиње да личи на ватерполо меч и његове четвртине. Тако је у првој четвртини обнове овог предворја „Београда на води” реконструисан већи део централног пешачког простора и саобраћајнице на потезу Немањина–Карађорђева. Недовршен трг свечано је отворен на Савиндан 2021. Деловало је да ће потом, после пробијања силних рокова које су изрекли градски оци на тему обнове овог трга, све надаље протећи ипак знатно брже и да ће невелики део плочника и саобраћајних површина између Немањине и Савске бити уређен увелико у току 2021. А онда је уследила, испоставиће се, мучна друга фаза у којој је доста времена прогутало испитивање рада нове црпне станице на Савском тргу и рушење старе на траси саобраћајница између Немањине и Савске. Стара црпна са земљом је сравњена у новембру када се коначно захуктала трећа фаза, односно радови на будућим коловозним површинама и трамвајском коридору ка Савској улици. И опет су уследила орочавања и реорочавања на тему пуштања у саобраћај коловозних трака и трамвајских шина. „Једанаестица” и „дванаестица” тек јуче су се вратиле на стару трасу ка Савској и Булевару војводе Мишића, али на самом Савском тргу возачи ових шинских возила у наредном периоду мораће да отворе четворе очи јер око трамвајских шина, и са леве и са десне стране, на коловозу и будућем пешачком простору и даље се изводе радови. И мајстори и грађевинске машине нешто су на шта трамвајџије морају да пазе док пролазе тим делом трга.

И баш због тога јасно је да реконструкција овог полукружног плочника увелико улази у, ватерполо речником, четврту четвртину. А у њој је остало да се доврши коловоз, да се уреди остатак плочника и зелених површина између Немањине и Савске, да се поставе трамвајска стајалишта код Поште, али и да се доврше радови на ободу трга ближе БАС-у где већ дуже нема никаквог помака. Највише активности тренутно је на коловозним тракама, као и делу пешачке стазе од болнице „Свети Сава” ка Савској улици.

Својеврсни сигнал колико би још могло да траје стављање тачке на пројекат „реконструкција Савског трга” можда би могла да буде реченица Секретаријата за јавни превоз из прекјучерашњег саопштења о повратку трамваја 11 и 12 на редовне трасе. У њему је наведено да још нису изграђена стајалишта у Савској улици (у висини Поште) и да се завршетак њихове изградње очекује – за око три месеца.

Коментари2
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Драган М.
И онда три дана касније (наводно) пукне цев у Савској и трамваји опет мало стану.
дуго и аљкаво
Ту ће тек бити проблема. На слици уз текст се види да је нивелација у том делу лоша - пруга и улица су знатно изнад нивоа Трга. Да ли је направљена грешка у извођењу, или је нешто друго посреди? Да ли је стара Црпна станица срушена, као што се каже у тексту? Она је још један пример неодговорног понашања, побацани су надземни уређаји у подземну касету и одозго је направљена бетонска плоча. Криминално!

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.