Субота, 01.10.2022. ✝ Верски календар € Курсна листа

С дипломом цивилног факултета за команде „мига 29”

Први пут војни пилоти биће „регрутовани” изван Војне академије, уз услов да кандидати заврше Курс слушалаца за резервне официре авијације, што је практично добровољно служење војног рока
Будући пилоти ће током курса обавити око 23 сата налета на авиону „ласта” (Фото: Анђелко Васиљевић)

Ко је пропустио прилику да оствари младалачке пилотске снове уписивањем Војне академије, сада има још једну шансу да седне за команде најсавременијих авиона или хеликоптера. Наравно, ако испуњава одређене услове предвиђене расписаним конкурсом, а неки од њих су да има диплому факултета и да заврши Курс слушалаца за резервне официре авијације.

После одговарајуће обуке за њих је, можда и дословно речено, небо граница. Зависно од њихових способности моћи ће да управљају моћним надзвучним авионима као што је „миг 29” или модерним летелицама као што су хеликоптери Х-145М, Ми-35 и Ми-17. Постаће официри у тренутку када припадници војске поново имају добар друштвени статус и моћи ће да своја животна питања решавају уз подршку система одбране. Али, да би неко постао пилот, најважније од свега је, поред осталих строгих критеријума, да има љубав према летењу.

Тим поводом, како бисмо упознали читаоце „Политике” са овим значајним изменама у „регрутовању” пилота, наша редакција се обратила Министарству одбране. На наша питања одговорио је мајор Јован Ракић, начелник Групе за подршку персоналу у Команди ратног ваздухопловства и противваздухопловне одбране Војске Србије.

– По угледу на најразвијеније земље света, али и на сопствена искуства, ми смо одлучили да од ове године распишемо конкурс за Курс резервних официра авијације. У делу јавности се можда стекао погрешан утисак да ће слушаоци после завршеног курса „аутоматски” постати пилоти. Није тако. Слушаоци курса ће након шест месеци, по промовисању у чин потпоручника, први официрски чин, наставити с интензивном летачком обуком – каже мајор Ракић.

Основа школовања пилота и даље је Војна академија, која кадетима поред стручних летачких вештина даје и војна знања непоходна за каријерно вођење у служби. Њихове будуће колеге које заврше Курс слушалаца резервних официра авијације биће пре свега усмераване на стицање летачких способности и стручно вођење у служби. Наравно, они најуспешнији моћи ће да напредују и каријерно, али уз услов да заврше одговарајућа стручна усавршавања.

Мајор Ракић каже да на конкурс за пилоте могу да се пријаве младићи и девојке, с тим да је старосна граница 27 година, прецизније речено – ова могућност важи за заинтересоване који ће до краја 2022. напунити толико година. Морају имати завршене основне академске студије са 240 ЕСПБ бодова, а да им просечна оцена није испод седам. Такође, услов је да нису служили добровољни рок јер ће то обавити кроз Курс слушалаца резервних официра авијације.

– Пријаве на конкурс се могу предати преко подручних центара Министарства одбране, некадашњим војним одсецима, а грађани који бораве у иностранству то могу учинити преко дипломатско-конзуларних представништава Србије. Све информације доступне су на сајту Министарства одбране. Конкурс је отворен до 31. марта, до када се могу доставити пријаве – објашњава мајор Ракић.

Од првог априла обавиће се основни здравствени и психолошки прегледи кандидата и спровешће се њихова безбедносна провера. Они који прођу ту фазу, после 15. маја извршиће посебне медицинске прегледе предвиђене за летаче на Ваздухопловно-медицинском институту у Београду.

– Кандидати који успешно прођу прегледе на Ваздухопловно-медицинском институту очекује основна падобранска обуку у трајању од две до три недеље у склопу које ће извести два падобранска скока. По успешном завршетку падобранске обуке је селективна обука, која се проводи на аеродрому „Пуковник-пилот Миленко Павловић” у Батајници у трајању од три недеље. У склопу ове обуке кандидати с инструкторима имају десет часова летења школским авионима „утва 75” како би се процениле њихове способности и склоности за летење – каже мајор Ракић.

После завршеног селективног летења прави се листа примљених кандидата који ће Курс слушалаца резервних официра авијације похађати од почетка септембра ове до краја фебруара наредне године. Курс се дели на два периода, први период у трајању од четири месеца реализује се на Војној академији и обухвата реализацију редовне наставе, посебних облика наставе и резервно време, а други период обухвата летачку обуку у школској ескадрили уз налет на авиону „ласта” од око 23 часа.

Након успешно завршеног курса полазници ће бити промовисани у чин резервних потпоручника. Тада ће потписивати нови уговор, биће примљени у Војску Србије и проћи ће кроз летачку обуку на школском авиону „ласта” у трајању од годину дана. после чега стичу звање пилота. Њихова места службе, логично, биће тамо где су војни аеродроми, а то су Београд, Краљево и Ниш.

Милан Галовић

 

Коментари3
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Mile
Sve je ovo posledica malog interesovanja za vojni poziv, iako se zvanicno tvrdi suprotno.
goran
Проблемфи јесте у томе што су сви пилоти потпуковници и пуковници,значи старији људи да се разумемо,нама авионе нема ко да вози,нема младости.
Diki
Znači dotle je došlo... Dogorelo do nokata pa se uzima daj šta daš. Kupiš diplomu privatnog fakulteta, odvoziš koji sat, pa u MIG-a. Ko u nekoj reklami. Toliko o popularnosti mnogo hvaljenog vojnog poziva koja izgleda samo postoji u medijima. A realnost je nešto sasvim drugo...

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.