Понедељак, 27.06.2022. ✝ Верски календар € Курсна листа

До Прокопа је неопходна боља веза јавним превозом

Директно до станице иду аутобуси 34, 36 и 38А, али већина грађана то не зна и стиже тролејбусима 40 и 41, а потом пешачи, показало истраживање „Да ли знаш како до Прокопа?”
(Фото Д. Жарковић)

Железничка станица „Београд центар”, познатија као Прокоп, готово четири године има статус централног железничког чворишта у главном граду. Али, да епитет „централна” Прокоп засад не заслужује, не само због недостајућих садржаја, већ и због лоше повезаности јавним превозом са остатком града већ дуже потврђују искуства грађана. Последњи су то потврдили и одговори на питање: да ли знаш како до Прокопа? Ово питање и нека друга на тему квалитета јавног превоза и везе остатка града са недовршеном железничком станицом у децембру и јануару грађанима су постављали представници Удружења грађана „Вратимо тролу 28” који су и спровели истраживање. Како се и очекивало, већина испитаних (од укупно 1.066 њих) нити је задовољна тренутном везом до и са Прокопа, нити бројем полазака, нити начином информисања...

Чак више од половине испитаних није знало којим тачно превозом се стиже до Прокопа што и не чуди ако се зна да до ове станице директно иду само аутобуси 34, 36 и 38А чији су поласци врло ретки и од којих је са ужим центром града веза само линија 36. Не изненађује ни то што већина испитаника ка Прокопу користи троле 40 и 41. Ко год је бар једном ишао на нову станицу, којој и даље недостају станична зграда и приступне везе из правца нишког ауто-пута, зна да се ови тролејбуси заустављају у оближњем Булевару кнеза Александра Карађорђевића и да онда на путу до улаза у саму станицу треба да се савладају бројни степеници низбрдо. Али силазак степеништем са све коферима у рукама једноставнија је варијанта за већину јер обе ове троле долазе из правца центра града и њихови поласци су знатно чешћи од три аутобуске линије које се директно спуштају до улаза у станицу.

Како су јуче истакли Давор Ступар и Стефан Кнежевић, представници УГ „Вратимо тролу 28”, то што чак 56 одсто испитаних није знало како директно до Прокопа показује да грађани нису квалитетно информисани.

Оно што можда најбоље указује какав је заиста осећај грађана када је реч о вези Прокопа са остатком града јесте податак да чак 88 одсто њих сматра да недовршена главна железничка станица није адекватно повезана јавним превозом. Колико год се надлежни у претходне четири године трудили да грађане увере да је веза до и од Прокопа сасвим квалитета и да имају довољно избора, осећај путника је супротан.

Јер, чак 69 одсто испитаних сматра да до и од ове станице треба да буде више линија јавног превоза и више полазака, што је од пресељења железничког саобраћаја са старе Главне на Прокоп у лето 2018. и став већине путника који користе железницу.

Представници овог удружења нису се позабавили само питањем како до Прокопа, него и квалитетом јавног превоза и квалитетом информисања о њему и изменама у јавном саобраћају. Резултат испитивања слаже се са свакодневним утиском грађана на тему превоза. Испитани су углавном незадовољни јавним превозом, чак 62 одсто њих.

На основу свега, представници УГ „Вратимо тролу 28” изнели су и поједине предлоге да би се ситуација на терену поправила. Када је реч о вези са Прокопом, предлог је да се повећа број полазака на постојећим линијама које су веза са овом железничком станицом, односно да иду макар на 15 до 20 минута, да се евентуално уведу и нове линије, као и да се линије 40 и 41 спусте директно до Прокопа. За тако нешто морала би једино да се уради контактна тролејбуска мрежа, па чак можда ни то јер, ваља подсетити, у току је тендер за куповину нових трола које ће на делу трасе моћи да саобраћају и без контактне мреже.

Једноставне промене за квалитетније информисање

Представници УГ „Вратимо тролу 28” предложили су и неколико новина које би подигле квалитет информисања грађана о изменама у јавном превозу. Једна од њих је да убудуће возач преко разгласа обавештава путнике у реалном времену, ако је на пример застој на Славији. Предлог је и да неколико дана уочи планираних измена у јавном превозу обавештења о томе буду пуштана и на екранима валидатора у возилима, као и да та обавештења иду и на екранима на стајалиштима (где екрани постоје). Те информације, сматрају у овом удружењу, могле би да буду и саставни део СМС порука о наиласку возила.

Д. Алексић

Коментари6
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Budimir
A kuda ce nosaci prtljaga do Avalske ?
D. Lukić
Od stanica trolebusa br. 40 i 41 do Glavne železničke stanice Beograd - Prokop treba uvesti Shuttle Bus koji bi vozio na svakih 5-10 minuta, naravno u skladu sa redom vožnje na stanici Prokop.
car sloba
Dok oni koji odlučuju o javnom prevozu idu kolima a ne javnim prevozom biće tako.
Kopčanje pozadi
„Да ли знаш како до Прокопа?” Neeee... U normalnom svetu se prvo pusti u rad nova, savremena železnička/autobuska stanica, pa se polako putnici prebacuju sa starih na nove. A kod nas se iz centra prebace na ledinu (bas) ili pod brdo (Prokop). Obe nezavršene. Zbog toga, čast mi je da kažem da državno/gradska administracija osvaja još jedno kopčanje pozadi.
Вратимо здрав разум
Поред постојеће три аутобуске линије до "прокопа", у протекле четири године ГСП је на захтев (?) Железница Србије требало да уведе барем још четири аутобуске линије. На преимер, нова електроаутобуска линија ЕКО 2, уместо да из центра града иде до Београда на води, требало је да од Савског трага продужи Савском и Војводе Путника све до Железничке станице "Центар" (Прокоп). Линија 74, уместо да из Миријева 3 иде до Бежанијске косе, требало би да иде Кнеза Милоша, па скроз до Прокопа. И тако даље.

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.